Newsletter

MG: promujemy polską gospodarkę – działania ministerstwa w 2014 r. (komunikat)

27.03.2015, 17:00aktualizacja: 27.03.2015, 17:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MG informuje:

W zakresie promocji gospodarczej w 2014 r. Ministerstwo Gospodarki kontynuowało realizację projektu systemowego Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych (poddziałanie 6.5.1 PO IG), którego celem jest wykreowanie silnej, nowoczesnej i rozpoznawalnej w świecie marki polskiej, podniesienie konkurencyjności polskich branż w oparciu o innowacyjne produkty i usługi, zacieśnienie współpracy gospodarczej z krajami objętymi programami oraz zwiększenie świadomości konsumentów na temat polskiej oferty eksportowej w wyniku akcji promocyjnej na rynkach tych krajów.

W 2014 r. zakończono przeprowadzoną w Niemczech, Czechach, na Ukrainie, w Chinach i Rosji kampanię informacyjno-promocyjną "Made in Poland". Jej celem było wzmocnienie wizerunku Polski wśród partnerów zagranicznych z tych krajów, poprzez reklamę w prasie, Internecie, outdoor, a także działania Public Relations. Ponadto kontynuowano realizację 3-letnich branżowych programów promocji. Celem tych programów był wzrost konkurencyjności 15 priorytetowych i perspektywicznych branż polskiej gospodarki oraz zacieśnienie współpracy z 33 krajami objętymi działaniami.

MG zakończyło również realizację jednorocznych programów promocji o charakterze ogólnym na rynkach perspektywicznych takich jak Algieria, Brazylia, Kanada, Kazachstan, Meksyk, Turcja oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie. Kraje te były wyselekcjonowanych przez MG w oparciu o potencjał rozwojowy i proimportowy oraz zainteresowanie polskich przedsiębiorców. Sfinalizowano także program promocji gier komputerowych w Niemczech, USA, Chinach i Francji.

Resort gospodarki przygotował program „Aktywizacja eksportu na wybranych rynkach”. Wspiera on przedsiębiorców i branże najbardziej dotknięte spadkiem eksportu na rynki wschodnie, w tym towary rolno-spożywcze, na jedenastu wyselekcjonowanych rynkach.

Ministerstwo Gospodarki kontynuowało działania w ramach projektów Go China oraz Go Africa. W ramach programu Go Africa wspólnie z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych zorganizowano 3 misje typu fact finding do Senegalu, Ghany i Angoli oraz 2 misje biznesowe polskich przedsiębiorstw do tych państw. Ponadto zorganizowano kilkanaście wydarzeń promujących Polskę, jako wiarygodnego partnera biznesowego. W Łodzi odbył się także kongres POLAND-AFRICA 2014.

W pierwszej połowie 2014 r. MG otworzyło Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Zakres kompetencji Wydziału poza ZEA obejmuje wybrane rynki krajów stowarzyszonych w Radzie Współpracy Zatoki Perskiej oraz państwa Afryki.

Ponadto resort prowadził również prace przygotowawcze dotyczące udziału Polski w wystawie Światowej EXPO 2015 w Mediolanie.

Więcej informacji: http://www.mg.gov.pl/

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść. (PAP)

kom/ ksi/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.03.2015, 17:00
Źródło informacji MG
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii