Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Ministerstwo Infrastruktury:
Od dziś kierowcy korzystają już z bezkolizyjnego skrzyżowania w Kobyłce nad linią kolejową Warszawa – Białystok. Wiadukt drogowy zwiększył bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i poprawił komunikację w mieście. To jeden z dwunastu obiektów na trasie Rail Baltica w województwie mazowieckim, które PKP Polskie Linie Kolejowe SA budują za ponad 347 mln zł. Inwestycja została dofinansowana z unijnego instrumentu CEF Łącząc Europę.
Nowy wiadukt nad torami linii kolejowej Warszawa – Białystok powstał w pobliżu przystanku Kobyłka-Ossów. Nowe bezkolizyjne skrzyżowanie umożliwia bezpieczny i wygodny przejazd na drugą stronę torów, a kierowcy nie muszą czekać przed zamkniętymi rogatkami. Dzięki temu możliwa jest szybsza komunikacja pomiędzy dzielnicami miasta.
Dwupoziomowa przeprawa nad torami ma 60 m długości i jezdnię o szerokości 7 metrów (po jednym pasie w każdą stronę). Piesi korzystają z chodnika, a dla rowerzystów przygotowano ścieżkę rowerową. Nowy wiadukt zastąpił dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy. Koszt inwestycji to 31 mln zł.
— Inwestycja w Kobyłce zwiększa bezpieczeństwo w ruchu pociągów i zapewnia wygodne podróże. Jednocześnie poprawia się także komunikacja drogowa w mieście, co przekłada się na jakość życia mieszkańców. Efektywne wykorzystanie środków z instrumentu CEF Łącząc Europę, buduje pozycję kolei jako ekologicznego i bezpiecznego środka transportu — powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
— Przybywa bezkolizyjnych skrzyżowań na linii Rail Baltica, a pozytywne, wymierne rezultaty inwestycji służą bezpieczeństwu oraz wygodzie mieszkańców i podróżnych. Ten projekt nie tylko zwiększa możliwości w międzynarodowym ruchu kolejowym, ale oznacza także korzyści w wymiarze lokalnym. Na mazowieckim odcinku budujemy łącznie dwanaście wiaduktów i przejść podziemnych, w tym dwa obiekty w Kobyłce — stwierdził członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA Piotr Majerczak.
Rail Baltica zwiększa bezpieczeństwo
To nie koniec inwestycji PLK SA zwiększających bezpieczeństwo i sprawność ruchu drogowego oraz kolejowego w Kobyłce – zaawansowane są również prace na budowie tunelu pod torami. Bezkolizyjne skrzyżowanie powstaje w pobliżu przystanku Kobyłka. Postępują roboty przy budowie 800 m nowej drogi, po jednym pasie ruchu w każdą stronę oraz chodnika i ścieżki rowerowej. Przebudowywane są odcinki sąsiadujących z tunelem ulic oraz dojazdy do posesji. Zakończenie prac przewidziano na jesień tego roku.
Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” obejmuje m.in. budowę 12 obiektów na trasie od Zielonki do Małkini. Wiadukty drogowe nad torami zbudowano w Tłuszczu, Mokrej Wsi, Łochowie (dwa obiekty), Toporze i Małkini. W Zielonce powstał tunel pod torami. W Jasienicy Mazowieckiej, Łochowie i Toporze zbudowano przejścia pod torami dla pieszych i rowerzystów.
Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 17.07.2023, 13:45 |
Źródło informacji | MI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |