Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MI informuje:
1 lipca 2019 r. odbył się przejazd techniczny po nowej estakadzie na linii Kraków Główny Towarowy – Rudzice. W przejeździe uczestniczył minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
"To milowy krok dla rozwoju kolei, nie tylko w Krakowie, ale także w regionie. Na naszych oczach budowana jest nowa kolej w Krakowie, która w sposób znaczący wpłynie na rozwój transportowy i gospodarczy całego województwa. Inwestujemy w kolej w całej Polsce - w dużych aglomeracjach i w mniejszych miejscowościach - po to, aby dojść do celu, którym jest bezpieczna, komfortowa i punktualna polska kolej" – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
We wtorek 2 lipca 2019 r. pierwsze pociągi pojadą nowym torem od Krakowa Głównego, przez estakady i wiadukty nad ul. Kopernika, Grzegórzecką i Miodową, aż do ul. Podgórskiej.
Przeniesienie ruchu pociągów na nowe obiekty inżynieryjne w centrum Krakowa pozwoli wykonawcy kontynuować prace na kluczowym odcinku, jednej z największych inwestycji infrastrukturalnych na południu kraju. Jeszcze w lipcu tego roku rozpocznie się rozbiórka nasypu kolejowego, po którym do tej pory poruszały się pociągi. W pierwszej kolejności zdemontowane zostaną tory, później robotnicy przystąpią do wywozu ziemi. Po usunięciu nasypu ruszy budowa wiaduktów i estakad pod pozostałe trzy tory.
"Dodatkowe tory na krakowskiej linii średnicowej dadzą wiele nowych możliwości. Skorzystają przewoźnicy i podróżni, bo będzie można uruchomić dodatkowe połączenia, ale także mieszkańcy, bo powstanie nowa przestrzeń, którą będzie można dodatkowo zagospodarować" – wylicza prezes PKP Polskich Linii Kolejowych SA Ireneusz Merchel.
Modernizacja krakowskiej linii średnicowej rozpoczęła się w 2017 roku. Do tej pory w centrum miasta powstały nowe wiadukty i estakady pod pierwszym z czterech torów. Do ich budowy zużyto 7,5 tys. m3 betonu oraz 910 ton stali. Nowy tor, o długości ok. 1,5 km, ułożono na 2,8 tys. ton tłucznia. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii, w tym mat wibroizolacyjnych i tłumików drgań, oddziaływanie pociągów na otoczenie będzie znacznie ograniczone.
W ramach modernizacji krakowskiej linii średnicowej, PLK przebudowują tory o długości niemal 20 km. Pasażerowie zyskają nowe i komfortowe przystanki Kraków Złocień i Kraków Grzegórzki. Powstają estakady, nowe mosty i wiadukty. Wymieniana jest sieć trakcyjna, montowane są rozjazdy kolejowe i nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Po zakończeniu inwestycji pociągi będą się poruszać z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa 100 km/h.
Wartość inwestycji to przeszło 1 mld zł. Projekt "Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudowa? torów linii aglomeracyjnej" jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF "Łącząc Europę".
Więcej informacji na stronie projektu: www.krakow-rudzice.pl
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ mgost/ mam/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 01.07.2019, 18:35 |
Źródło informacji | MI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |