Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Składanie wniosków o udzielanie ulg zarówno w spłacie należności cywilnoprawnych, jak i dotyczących zobowiązań podatkowych, spowodowanych epidemią koronawirusa, powinno dotyczyć kolejnych miesięcy następujących po 13 marca br.
- Każdy złożony wniosek będzie traktowany indywidualnie. W przypadku gdy sytuacja finansowa przedsiębiorcy nadal będzie trudna, mimo przyznanej ulgi, będzie możliwe ponowne wystąpienie z wnioskiem o zmianę wydanej decyzji ulgowej lub o zmianę zawartego porozumienia – dodaje Anna Skrzypacz, dyrektor Wydziału Funduszy Zewnętrznych i Rozwoju Gospodarczego.
Udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań nastąpi w ramach pomocy de minimis, dlatego niezbędne jest dostarczenie wymaganych dokumentów dotyczących pomocy publicznej. Szczegółowe informacje znaleźć można na stronach BiP Urzędu Miejskiego:
- http://bip.swidnica.nv.pl/swidnica,m,11948,ulgi-rozlozenie-na-raty-odroczenie-terminu-platnosci-umorzenie.html
- http://bip.swidnica.nv.pl/swidnica,m,11998,ulgi-lokale-uzytkowe-i-mieszkalne.html
Wniosek z wymaganymi załącznikami przedsiębiorca może złożyć:
- w formie elektronicznej na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miejskiego w Świdnicy, podpisany profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym;
- w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica
- poprzez umieszczenie korespondencji w skrzynce podawczej zlokalizowanej przy wejściu do urzędu.
Od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30 do 15.30, informacje szczegółowe udzielane są pod numerami telefonów:
- 74/ 856 28 05 ulgi w zakresie podatku od nieruchomości, podatków od środków transportowych – osoby prawne;
- tel. 74/ 856 28 99 ulgi w zakresie podatku od nieruchomości - osoby fizyczne;
- tel. 74/ 856 28 79 rozkładanie na raty, odraczanie zaległości z tytułu czynszu najmu gminnych lokali użytkowych.
- Stan zagrożenia epidemicznego spowodował, że szereg przedsiębiorców z dnia na dzień początkowo ograniczyło prowadzoną przez siebie działalność, a następnie praktycznie zaprzestało jej prowadzenia. Sytuacja ta powoduje gwałtowne pogorszenie kondycji finansowej przedsiębiorców, a prowadzone przez miasto formy pomocy mają za zadanie wsparcie ich w tym trudnym okresie i pośrednio - ochronę miejsc pracy. To nie tylko ulgi i zwolnienia w spłatach należności, to także szereg działań promocyjnych jak np. akcja #KupujeLokalnie oraz #ZamawiamLokalnie czy też dedykowana grupa na portalu Facebook „Zakupy w Świdnicy”, zakładka „Świdnica na wynos” z aktualną bazą lokali gastronomicznych – mówi prezydent, Beata Moskal-Słaniewska.
Dotychczasowe działania miasta mające na celu wspieranie lokalnego biznes w czasach pandemii COVID-19 to:
- Dedykowana grupa na portalu Facebook pt. „Zakupy w Świdnicy” licząca ponad 2900 członków. Stała się wirtualnym centrum wymiany informacji i jest możliwością zaprezentowania swoich usług i produktów.
- Strona na portalu Facebook „Świdnica Przedsiębiorcom”, która zapewnia kompleksową, bieżącą informację gospodarczą oraz wsparcie w nawiązywaniu współpracy z innymi przedsiębiorcami.
- Specjalna strona internetowa „ŚWIDNICA NA WYNOS” z aktualną bazą lokali gastronomicznych oferujących swoje usługi na wynos, wraz z godzinami otwarcia, stroną internetową i telefonem kontaktowym.
- Zakładka na stronie internetowej urzędu dla przedsiębiorców „ŚWIDNICA PRZEDSIĘBIORCOM – PAKIET POMOCOWY”, gdzie przedstawiono w sposób szczegółowy formy wsparcia biznesu wraz z załączeniem wymaganych dokumentów.
- Specjalny TelePunkt informacyjny dla przedsiębiorców (tel. 74/ 856 28 91, 74/ 856 28 60, 605 762 069 i 502 431 874 w godz. 7:30 do 15:30).
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 25.11.2020, 09:21 |
Źródło informacji | Miasto Świdnica |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE