Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MIB informuje:
6 listopada 2017 r. został oddany do ruchu prawie 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5 pomiędzy węzłem Korzeńsko a węzłem Krościna, z czego blisko 5 kilometrowy fragment przed terminem.
- Dzięki udostępnionemu dzisiaj do ruchu odcinkowi S5 kierowcy zyskają szybsze i bezpieczniejsze połączenie drogowe na trasie Wrocław - Poznań. To bez wątpienia ważny dzień nie tylko dla mieszkańców regionu, ale także dla wszystkich kierowców chcących komfortowo poruszać się po polskich drogach - powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
W uroczystości otwarcia odcinka drogi ekspresowej S5 wziął również udział wiceminister infrastruktury i budownictwa Marek Chodkiewicz, wojewoda dolnośląski Paweł Hreniak, dyrektor generalny GDDKiA Krzysztof Kondraciuk oraz dyrektor GDDKiA oddziału Wrocław Lidia Markowska.
Docelowo droga ekspresowa S5 będzie miała długość około 360 km – od Wrocławia przez Poznań, Bydgoszcz do połączenia z autostradą A1 na węźle Nowe Marzy koło Grudziądza. Budowa drogi ekspresowej S5 na Dolnym Śląsku na odc. Korzeńsko – Wrocław o łącznej długości 48 km podzielona została na 3 zadania:
- węzeł Korzeńsko (bez węzła) – węzeł Krościna (bez węzła) – ok. 15 km. Wykonawca – ASTALDI S.p.A,
- węzeł Krościna – węzeł Trzebnica (bez węzła) – ok. 14 km. Wykonawca – DRAGADOS S.A.,
- węzeł Trzebnica – węzeł Widawa (bez węzła) – ok. 19 km. Wykonawca – Konsorcjum firm BUDIMEX S.A., STRABAG Sp. z o.o.
W ramach inwestycji powstanie 7 węzłów drogowych (Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczno, Widawa), 46 obiektów mostowych, 4 Miejsca Obsługi Podróżnych Morzęcino (MOP): Morzęcino Zachód II i Wschód III, Wisznia Mała Zachód III i Wschód II oraz Obwód Utrzymania Drogowego przy w. Krościna.
Budowa S5 od Korzeńska do Wrocławia jest realizowana w systemie Projektuj i buduj. Całkowity koszt zadania to ponad 1 861 mln. zł, natomiast wartość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej to ponad 911 mln zł.
Najważniejsze cele inwestycji to stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej, która zapewni wysoki komfort ruchu i ułatwi międzynarodowy transport drogowy poprzez dopuszczenie ruchu pojazdów ciężkich o nacisku do 115 KN na oś. Budowa szybkiego i sprawnego połączenia przyczyni się do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa i zmniejszenia oddziaływania na środowisko. S5 pozwoli wyprowadzić ruch z terenów zabudowanych, co oznacza mniejszy hałas, mniej spalin i mniejsze zużycie dróg lokalnych.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ mgost/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 06.11.2017, 12:13 |
Źródło informacji | MIB |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |