Pobierz materiał i Publikuj za darmo
-MIB informuje:
21 grudnia 2017 r. podlaski oddział GDDKiA podpisze umowę na realizację kolejnego odcinka drogi ekspresowej S61 Łomża Południe - Łomża Zachód. To część obwodnicy Łomży na międzynarodowej trasie Via Baltica, łączącej Polskę z krajami bałtyckimi.
- Umowa na budowę 7-kilometrowego fragmentu obwodnicy Łomży, to nie tylko gwarancja powstania całej, 20-kilometrowej obwodnicy tego miasta, ale też kolejny etap faktycznej realizacji drogi ekspresowej S61, czyli Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej aż po granicę z Litwą – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
Odcinek zrealizuje firma Mota Engil Central Europe SA za 218,1 mln zł. W ramach zadania powstanie 7,2 km odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej S61, węzeł Łomża Południe oraz 9-kilometrowy odcinek (w nowym przebiegu) drogi krajowej nr 63 w kierunku Zambrowa.
Na realizację inwestycji w systemie "Projektuj i buduj" przewidziano 31 miesięcy (do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych 15 grudnia – 15 marca). Wykonawca powinien zaprojektować trasę i uzyskać decyzję ZRID w ciągu pierwszych 15 miesięcy, a w ciągu kolejnych 16 miesięcy zrealizować prace budowlane oraz uzyskać pozwolenia na użytkowanie.
31 października 2017 r. zostały podpisane umowy na projekt i budowę odcinków S61 w. Kolno - Stawiski oraz Stawiski – Szczuczyn o długości 34,4 km. Podpisanie umów na pozostałe odcinki S61 od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do Łomży (Podborze – Śniadowo, Śniadowo – Łomża Południe, Łomża Zachód – Kolno) jest planowane w I kwartale 2018 r. Ponadto w ramach budowy Via Baltica powstaje obwodnica Szczuczyna (II nitka) o długości 6,5 km, koniec prac planowany na I kw. 2020 r.; obwodnica Suwałk o długości 13 km, zakończenie budowy planowane w II kw. 2019 r. oraz odcinek obwodnica Suwałk - Budzisko (granica państwa) o długości 24 km, zakończenie prac planowane w III kw. 2020 r.
Dane techniczne:
W ramach budowy S61 od węzła "Łomża Południe" (z węzłem) do węzła "Łomża Zachód" (bez węzła) powstanie:
- węzeł "Łomża Południe", dzięki któremu S61 połączy się z nowym fragmentem DK 63 (zapewni relacje Łomża - Ostrów Mazowiecka, Łomża – Zambrów),- dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 7,2 km (szerokość pasa 3,5 m, 2,5-metrowe pasy awaryjne, jezdnie oddzielone 5 m pasem zieleni) o nawierzchni z betonu cementowego, - obiekty inżynierskie: 1 most, 14 wiaduktów, 1 przejście dla zwierząt, - infrastruktura ochrony środowiska, w tym: ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjne, ogrodzenie całej drogi ekspresowej, - kanalizacja deszczowa, kanały technologiczne, system zarządzania ruchem.
Nowy odcinek drogi krajowej nr 63 (od węzła "Łomża Południe" do istniejącej dk 63 w rejonie miejscowości Podgórze) zostanie wybudowany jako droga Główna ruchu Przyspieszonego (GP) o długości 8,9 km. Odcinek o nawierzchni bitumicznej zostanie dostosowany do obciążenia nawierzchni 115 kN/oś. W ramach zadania powstanie wiadukt nad linią kolejową nr 49 Śniadowo – Łomża.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ nmk/ karo/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.12.2017, 16:51 |
Źródło informacji | MIB |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |