Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MIB informuje:
Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk oraz wiceminister Jerzy Szmit zapowiedzieli 14 października 2016 r., że prace pozwalające ogłosić postępowanie przetargowe na ostatni, południowy odcinek trasy S3, aż do granicy polsko-czeskiej, będą kontynuowane.
- Bardzo się cieszę, że ta inwestycja wchodzi w obszar realizacji i kończą się dywagacje, czy uda się wybudować ten ważny fragment drogi z Bolkowa do Lubawki. Dziś mam zaszczyt ogłosić, że ta droga powstanie w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych - powiedział minister Adamczyk.
Jak przypomniał minister infrastruktury i budownictwa, kilka dni temu wiceminister Jerzy Szmit poinformował o budowie brakującego fragmentu drogi S3 do portu Świnoujście.
Minister podkreślił również, że rząd chce połączyć polskie porty w Szczecinie i Świnoujściu z południem Europy, co jest ważne dla wszystkich regionów, przez które przebiega trasa S3.
Jak poinformował wiceminister Jerzy Szmit, budowa 31 km trasy S3 od węzła w Bolkowie do granicy Polski w Lubawce ma kosztować 3,2 mld zł. Inwestycja ma zostać ukończona do 2021 r.
- Podpisany dziś dokument pozwala uruchomić procedurę przetargową, bo gwarantuje finansowanie tej inwestycji. Będziemy nadal próbowali pozyskać na budowę tego fragmentu wsparcie z unijnych funduszy - powiedział wiceminister Jerzy Szmit.
Przypomniał, że Polska złożyła wniosek do Komisji Europejskiej o dofinansowanie budowy brakującego odcinka S3 w ramach programu CEF "Łącząc Europę".
Przyszła trasa ekspresowa, łącząca Bolków z Lubawką, jest ostatnim, nieskierowanym do realizacji odcinkiem drogi S3 w kierunku południowym. Jest to kluczowy fragment, mogący poprawić płynność ruchu oraz tranzytu na obszarach przygranicznych z Republiką Czeską, jak i zespołu portów Szczecin-Świnoujście z południowymi sąsiadami.
Droga ekspresowa S3 docelowo będzie miała ok. 480 km i będzie przebiegać południkowo od zespołu portów morskich Szczecin – Świnoujście na północy, wzdłuż zachodniej granicy kraju, poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego i Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry do południowej granicy Polski w Lubawce. S3 będzie mieć kontynuację na terenie Republiki Czeskiej w postaci autostrady D11 (dotychczas droga ekspresowa R11). Połączenie obu dróg realizowane jest na podstawie międzynarodowej umowy rządowej.
Droga ekspresowa S3 stanowi element korytarza paneuropejskiego. Jako fragment europejskiej trasy E65, wiodącej z północy na południe Europy, docelowo połączy Malmö w Szwecji, będące ważnym ośrodkiem gospodarczym i portowym, z południem Europy, z miejscowością Chania w Grecji.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ pd/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 14.10.2016, 16:15 |
Źródło informacji | MIB |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |