Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Restrukturyzacja nie będzie polegała na zwolnieniach, ale na braku przyjęć nowych pracowników w miejsce tych, którzy przejdą na emeryturę - zapewnił zarząd firmy.
Przez ostatnich dziesięć lat Michelin borykał się ze skutkami głębokiego kryzysu, który pojawił się na rynku oponiarskim, zalanym tanimi produktami. Firma zdecydowała się na dogłębną restrukturyzację, przede wszystkim we Francji, gdzie grupa zatrudnia około 21 000 osób.
Od 2017 roku zlikwidowano już, w ramach reorganizacji, prawie 1,5 tys. miejsc pracy. Cięcia przeprowadzono głównie w historycznej siedzibie Michelin w Clermont-Ferrand oraz w Stanach Zjednoczonych. Zamknięte też zostały zakłady w La Roche-sur-Yon i w niemieckim Bambergu.
Do 2024 roku blisko 60 proc. planowanych redukcji będzie odbywać się w formie przejść na wcześniejszą emeryturę, a reszta w ramach zbiorowego rozwiązania umów na zasadach dobrowolnych – zapewnił przedstawiciel Michelin. Kierownictwo francuskiej grupy zadeklarowało, że w sprawie likwidacji miejsc pracy rozpocznie negocjacje ze związkami zawodowymi.
Restrukturyzacja ma dotyczyć nie tylko miejsc pracy, ale również zmiany profilu produkcji. Fabryki we Francji stopniowo przestawiają się na produkcję wysokiej klasy opon rolniczych, przemysłowych i sportowych. Jednocześnie Michelin inwestuje we Francji w nowe technologie, jak wodór, druk 3D, kleje i recykling odpadów z tworzyw sztucznych. Do 2030 roku, według planów zarządu, 30 proc. obrotów pochodzić ma spoza produkcji opon.
Z Paryża Katarzyna Stańko (PAP)
ksta/ tebe/ zm/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.01.2021, 13:36 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Poznański kultowy hotel świętuje 60 lat. Restauracja odtworzyła dania sprzed lat
Hotel Mercure Poznań Centrum świętuje w tym roku jubileusz 60-lecia powstania, kontynuując tradycje hotelu Merkury, pierwszego luksusowego obiektu wybudowanego w powojennej Polsce. Z tej okazji szef kuchni restauracji Mikołaj Adamczyk zaprasza na kulinarną podróż w przeszłość. Inspirując się historycznymi menu i we współpracy z szefem z tamtych lat Wojciechem Wiciakiem stworzył kartę retro, która przenosi nas do lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych.- 19.04.2024, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Hotel Mercure Poznań Centrum
-
Image
Ziemia potrzebuje orzeźwienia. Jak SodaStream inspiruje do zmian w kierunku bardziej ekologicznego trybu życia
Ile jednorazowych plastikowych butelek potrzeba, aby opleść Ziemię 27 razy? Odpowiedź to 5,5 mld - czyli tyle, ile w 2023 roku użytkownicy SodaStream zaoszczędzili planecie. Jak tego dokonali? Małymi eko zmianami w codzienności, które efektem skali przynoszą spektakularny efekt! Marka od początku istnienia inspiruje do podjęcia choć niewielkich kroków na drodze ku lepszej przyszłości planety, z troską o środowisko naturalne i dobrobyt kolejnych pokoleń. Udowadnia tym samym, że kreowanie wody i napojów gazowanych we własnej kuchni - zamiast sięgania po gotowe produkty w jednorazowym plastiku ze sklepowych półek - ma realny wpływ na odciążenie Natury.- 19.04.2024, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: SodaStream
-
Koncern Tencent publikuje raport poświęcony platformie ochrony marki Weixin (BPP) 2023
Raport dotyczący platformy ochrony marki Weixin prezentuje udoskonalenia i ostatnie działania mające na celu wzmocnienie programu BPP, przyczyniając się do dalszej ochrony praw własności intelektualnej na Weixin.- 19.04.2024, 08:53
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PR Newswire