Newsletter

MIiR: razem można więcej – produkty sieciowe w Polsce Wschodniej (komunikat)

29.06.2018, 12:20aktualizacja: 29.06.2018, 12:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MIiR informuje:

Na 300 mln zł mogą liczyć mikro, mali i średni przedsiębiorcy, którzy we współpracy z innymi firmami chcą wprowadzić na rynek innowacyjny wyrób lub usługę. Jeszcze w III kwartale tego roku Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosi dla nich konkurs na dotacje w działaniu 1.3.2 Tworzenie sieciowych produktów przez MŚP w Programie Polska Wschodnia.

Dziś w podrzeszowskiej Jasionce konsorcjum przedsiębiorców z województwa podkarpackiego podpisało umowę o dofinansowanie projektu stworzenia i wprowadzenia na rynek produktu sieciowego „Royal Fly” – Europejskiego Centrum Symulatorów Lotniczych. To jeden z projektów wybranych do dofinansowania w zakończonym w grudniu ubiegłego roku konkursie. W wydarzeniu wziął udział Adam Hamryszczak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.

Dotację w wysokości blisko 10,5 mln zł otrzymają cztery firmy: PPHU „Royal Star” Krzysztof Pawełek (lider konsorcjum), Instytut Badań Technicznych i Transferu Innowacji Przemysłowych Sp. z o.o., FHPU „Royal-Star Plus” Tomasz Pawełek i „Cyziówka” Jan Cyzio Ośrodek Szkoleniowo-Wypoczynkowy. Pozyskane środki firmy przeznaczą na stworzenie produktu „Royal Fly” - Europejskie Centrum Symulatorów Lotniczych. Będzie to produkt sieciowy, co oznacza, że w jego składzie znajdzie się kilka różnych usług oferowanych przez przedsiębiorstwa tworzące grupę - konsorcjum. Będą to: szkolenia związane z uzyskiwaniem uprawnień pilotażu samolotów, szkolenia podnoszące kwalifikacje mechaników lotniczych oraz usługi związane z rekreacją z wykorzystaniem symulatorów lotniczych. Dofinansowanie pozwoli firmom przygotować odpowiednie zaplecze, np. kupić nowoczesne symulatory lotów.

– Cieszy mnie, że wśród firm, które sięgają po nasze wsparcie są również firmy z branży lotniczej – branży, która jest wizytówką Polski Wschodniej, która tak dynamicznie dziś się rozwija i od której w tak dużym stopniu zależy również rozwój branży turystycznej. Realizowana inwestycja będzie więc miała wpływ nie tylko na zwiększenie dostępności usług związanych ze szkoleniem pilotów i mechaników lotniczych, na poprawę jakości kształcenia ale i na rozwój branży turystycznej makroregionu. – powiedział wiceminister Adam Hamryszczak.

Czym są innowacyjne produkty sieciowe

Innowacyjne produkty sieciowe to produkty lub usługi, które funkcjonują pod jedną marką ale różnią się od siebie i są oferowane są przez kilka firm. W oczach klientów stanowią jednak jedną ofertę.

Kto może skorzystać

Z dotacji mogą skorzystać konsorcja złożone z co najmniej 3 mikro, małych lub średnich firm. Nie muszą to być firmy z Polski Wschodniej, jednak inwestycja, na którą uzyskają dotację, musi być zrealizowana na terenie co najmniej jednego województwa makroregionu.

Środki dla Mazur i Bieszczad

Część środków dostępnych w najbliższym konkursie przeznaczona będzie na projekty realizowane na obszarach objętych Programem Strategicznego Rozwoju Bieszczad lub Strategią Krainy Wielkich Jezior Mazurskich 2020.

– To jedne z najbardziej atrakcyjnych turystycznie obszarów Polski Wschodniej. Jednocześnie, ich walory i potencjał wciąż nie są w pełni wykorzystane, a turystom brakuje np. atrakcyjnej oferty w czasie niepogody, czy zimą. Wierzę, że inwestycje, które wesprą środki Programu Polska Wschodnia, zaowocują nowymi możliwościami nie tylko dla przebywających na tych obszarach turystów. Będą stymulować napływ kolejnych inwestorów, a w dalszej perspektywie przyczynią się do wzrostu konkurencyjności gospodarek makroregionu. – podkreślił wiceministerJuż skorzystali z dotacji

„Wehikuł czasu Szlaku Jana III Sobieskiego”

To produkt turystyczny związany z życiem króla Jana III Sobieskiego. Łączy samorządy, firmy i organizacje pozarządowe, które w miejscach związanych z rodem Sobieskich organizują atrakcje kulturalne i turystyczne oraz tworzą miejsca edukacji i wypoczynku, nie tylko dla wielbicieli historii. Projekt realizowany jest w woj. podkarpackim.

„Wirtualne Salony”

To usługi wsparcia producentów i sprzedawców mebli, które można określić jako wyszukiwarkę mebli z wirtualną wystawą. Dzięki temu osoby odwiedzające salony meblowe będą mogły w VR (wirtualnej rzeczywistości) obejrzeć meble, tak jakby znajdowały się one w „realnych” wnętrzach – np. we własnym salonie. Projekt łączy potencjały 3 firm: producenta aplikacji 3D, firmy oferującej usługi marketingowe oraz firmy zajmującej się m.in. konfekcją, montażem i wyposażaniem wnętrz w meble. Liderem konsorcjum jest firma MASKET Piotr Poznański, z woj. lubelskiego.

„W krainie ślimaka”

Produkt sieciowy złożony z oferty gastronomicznej, bazującej na daniach ze ślimaka i potrawach regionalnych Warmii i Powiśla, a także usług zabiegów odnowy biologicznej z wykorzystaniem śluzu ze ślimaka i produkcji kosmetyków na jego bazie. Uzupełnieniem oferty będą wycieczki połączone z poznawaniem atrakcji turystycznych regionu. Liderem konsorcjum jest Firma Handlowo-Usługowa „TORFEX”. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2020 rok.

# # #

Program Polska Wschodnia jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR). Służy rozwojowi innowacyjności i konkurencyjności pięciu województw: lubelskiego, podlaskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego. Z Programu dofinansowywane są projekty nastawione na biznes: aktywizacja start-upów, wdrażanie innowacji, zdobywanie zagranicznych rynków, tworzenie produktów sieciowych, wykorzystanie wzornictwa przemysłowego oraz projekty infrastrukturalne: drogi, ekologiczny transport miejski, koleje. Budżet programu to 2 mld euro.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ tnt/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.06.2018, 12:20
Źródło informacji MIiR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii