Pobierz materiał i Publikuj za darmo

<p>- Fiat Panda jest bestsellerem sprzedaży we Włoszech piąty rok z rzędu,
<p>- Jest także najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie w swoim segmencie od 2016 r.,
<p>- Wprowadzony na rynek w 1980 roku, obecnie w swojej czwartej generacji, kompaktowy Fiat dołącza ten ostatni rekord do długiej listy sukcesów technologicznych i handlowych,
<p>- To pierwszy miejski samochód z napędem na cztery koła (1983), pierwszy z silnikiem diesla (1986), pierwszy nagrodzony prestiżowy tytułem "Car of the Year" (2004) i pierwszy samochód zasilanym metanem (2006).
17 listopada br., z linii produkcyjnej w zakładzie G. Vico w Pomigliano d'Arco w pobliżu Neapolu we Włoszech, zjechał milionowy egzemplarz Fiata Panda - to najnowszy rekord tego niezwykłego samochodu, który od 2012 roku jest niekwestionowanym liderem sprzedaży we Włoszech i najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie w swoim segmencie niezmiennie od 2016 roku.
Rekordowy egzemplarz, który trafi do klienta we Włoszech to wersja City Cross 1.2 o mocy 69 KM w białym kolorze i off-roadowym wyglądzie - zaprojektowany, by każdy, kto usiądzie za kierownicą mógł uciec od codziennej rutyny i stawić czoła ekscytującym miejskim przygodom.
Nie jest to niespodzianką, ponieważ już od chwili swojej premiery Panda wyróżniała się niepowtarzalnym stylem i charakterystycznymi cechami - to funkcjonalny samochód miejski, ultrakompaktowy samochód terenowy 4WD i bardzo stylowy miejski crossover o doskonałych zdolnościach terenowych.
Od 1980 roku, czyli od rozpoczęcia sprzedaży pierwszej Pandy (najnowszy rekord dotyczy czwartej generacji modelu wprowadzonej na rynek koniec 2011 roku) do dzisiaj zostało wyprodukowanych łącznie ponad 7,5 miliona sztuk. Liczba ta potwierdza długą żywotność samochodu i liczne sukcesy zarówno w zakresie sprzedaży, jak i innowacji technologicznych w tym segmencie. I tak na przykład, w 1983 roku Panda 4x4 była pierwszym samochodem miejskim z napędem na wszystkie koła, a w 1986 roku była pierwszym samochodem w swojej klasie wyposażonym w silnik diesel.
W 2004 roku Fiat Panda był pierwszym samochodem w swoim segmencie nagrodzonym prestiżowym tytułem "Car of the Year". W tym samym roku był pierwszym samochodem miejskim, który dotarł do bazy na Mount Everest na wysokości 5200 m.n.p.m.
W 2006 roku, do długiej listy rekordów, został dopisany kolejny - Fiat Panda stał się pierwszym masowo produkowanym samochodem miejskim zasilanym metanem. Od chwili wprowadzenia go na rynek, rok po roku jest bestsellerem zarówno we Włoszech, jak i w Europie, wśród samochodów zasilanych metanem. W lutym 2017 osiągnięto kolejny kamień milowy - wyprodukowano 300 000 sztuk modelu. To absolutny rekord wśród samochodów zasilanych metanem. Oczywiście, podobnie jak wszystkie inne modele Fiata zasilane metanem, Panda CNG jest już kompatybilna z biometanem.
Te osiągnięcia wystarczyłyby, aby uczynić z niego jeden z najbardziej udanych modeli na scenie motoryzacyjnej. Jednak Fiat Panda nie zatrzymuje się nigdy - dzisiaj jest jedynym samochodem w swoim segmencie oferującym cztery wersje silnika (benzyna, olej napędowy oraz dwie wersje niedostępne w Polsce - benzyna/metan i benzyna/LPG), trzy odmiany (Urban Look, City Cross i 4x4), dwa układy napędowe (przedni i na wszystkie koła) i dwie skrzynie biegów (manualna i zautomatyzowana Dualogic - niedostępna w Polsce).
Najnowsze osiągnięcia są z pewnością zasługą zakładu G. Vico w Pomigliano d'Arco, w którym model jest produkowany. To nowoczesna fabryka, która zdobyła wiele nagród od chwili swojej restrukturyzacji w 2011 roku związanej z uruchomieniem produkcji Fiata Pandy. W 2012 roku fabryka zdobyła Srebrny Certyfikat World Class Manufacturing (WCM) oraz prestiżowe wyróżnienie Automotive Lean Production Award.
Zaledwie rok później, w 2013 roku w ramach programu WCM, zakład uzyskał złoty certyfikat. W 2014 roku fabryka w Pomigliano d'Arco otrzymała nowe międzynarodowe wyróżnienie Lean and Green Management Award, świadczące o postępach w optymalizacji wszystkich "zasobów" potrzebnych do produkcji samochodów.
Obecnie fabryka G. Vico kontynuuje dążenie do zmniejszenia wpływu produkcji na środowisko poprzez ciągłe doskonalenie, w tym odpowiedzialne zużycie energii i wody oraz zarządzanie jakością powietrza i odpadami.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.11.2017, 15:40 |
Źródło informacji | FCA Polska S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
ORLEN na EKF 2025: zarządzanie bioróżnorodnością staje się istotnym elementem działania w kierunku zrównoważonego rozwoju firmy PAP
Wiele sektorów gospodarki jest narażonych na zagrożenia środowiskowe związane z utratą bioróżnorodności. Dlatego firmy, takie jak ORLEN, już teraz je identyfikują i włączają do zarzadzania ryzykiem. „Przyjęliśmy politykę bioróżnorodności, to ważny dla nas dokument, który podąża za międzynarodowymi regulacjami i wytycznymi, w tym europejską Strategią Bioróżnorodności do 2030, Dyrektywą CSRD dotyczącą sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju czy Taksonomią UE” - mówił Arkadiusz Kamiński, dyrektor wykonawczy ds. środowiska w ORLEN.- 04.06.2025, 16:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
PZU na EKF 2025: połączenie PZU i Banku Pekao ma być transakcją wzorcową PAP
Andrzej Klesyk, prezes PZU, zapowiada, że podpisanie przez PZU i Bank Pekao memorandum o współpracy w celu przeprowadzenia potencjalnego połączenia tego ubezpieczyciela i banku będzie przełomowe dla polskiego rynku finansowego. „Największym intelektualnym i organizacyjnym wyzwaniem dla nas jest teraz to, byśmy stworzyli grupę tak wielką, że będzie ona głównym rozgrywającym i weźmie udział we wszystkich ważnych dla polskiej gospodarki wydarzeniach i projektach” - powiedział Andrzej Klesyk podczas Europejskiego Kongresu Finansowego (EKF) w Sopocie w dniu ogłoszenia memorandum.- 04.06.2025, 16:17
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
ELECQ Showcases Smart Energy Management System at Drive to Zero 2025
- 04.06.2025, 15:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ