Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Postój w Milano Marittima jest krótki: ledwie zaczyna świtać, kiedy kolumna samochodów jest już gotowa do drogi. Deszcz, który przede wszystkim w Ferrarze wystawił na ciężką próbę załogi, ustąpił miejsca przebijającemu się słońcu, które z przyjemnością powitali kierowcy i ich piloci. Drugi etap jest długi i wymagający i prowadzi do punktu zwrotnego w Rzymie. Biorąc pod uwagę długie godzin jazdy, to kilometrów nie jest dużo, ale średnia prędkość jest niewielka, a trasa w wielu przypadkach prowadzi przez centrum miasta, gdzie zawodnicy przyjmowani są przez ogarniętych entuzjazmem fanów. Po opuszczeniu centrum Milano Marittima, trasa wiedzie przez Parco della Salina w Cervii, by później prowadzić na ulicę Romea Sud. Słońce wschodzi nad Adriatykiem, a wzdłuż wybrzeża pojawiają się kolejne miejscowości: Cesenatico, Bellaria, Rimini i Riccione.
W Pesaro sztafeta Alfy Romeo między Mille Miglia a Giro d’Italia
Z Gabicce Mare do Gabicce Monte, z jazdą na czas na via Panoramica, a później w Casteldimezzo. Później przejazd przez park krajobrazowy Monte San Bartolo i dotarcie do Pesaro. Centrum regionu Marche znane jest, jako „miasto roweru”, ze względu na rozległą sieć tras rowerowych rozciągających się na całym terytorium.
Fascynacja rowerami zmieszała się z zachwytem nad samochodami, a świętujący tłum przywitał nadjeżdżającą kolumnę aut na Piazza del Popolo w tym naprawdę wyjątkowym dla Pesaro dniu - wczoraj przejeżdżał tędy również 12. etap Giro d’Italia, kolejna impreza pod szyldem Alfy Romeo. Giulia i Stelvio są oficjalnymi samochodami „Corsa rosa”, w ramach współpracy symbolizującej związek dwóch ikon włoskiego stylu na świecie. Na dźwięk dzwonków rowerowych zareagowały klaksony i kolumna samochodów oddaliła się na północ, wspinając się w stronę San Marino. Na obowiązkowy ukłon w stron malutkiej Republiki położonej na górze Titano, San Marino odpowiedziało jak zwykle ciepłem, rekompensując trud wspinaczki i zakrętów.
Sansepolcro i Arezzo między przeszłością a przyszłością
Jest już prawie pora obiadu, kiedy samochody wjeżdżają na ulice Arezzo, przejeżdżając przez Sansepolcro, miejsce urodzenia artysty Piero della Francesca. Jego dzieła wzbudzają podziw, jakby zawieszone między sztuką a geometrią tworzą symbolicznie pomost pomiędzy tradycją a nowoczesnością. Ten niezwykły mariaż sprawdza się również w przypadku samochodów, a Mille Miglia jest tego najlepszym przykładem - obok startujących 47 zabytkowych samochodów, tych oficjalnych i prywatnych, Alfa Romeo prezentuje to, co najlepsze z aktualnej produkcji i użycza tych modeli do roli oficjalnych samochodów wyścigów. Obecność podczas przejazdu jest najlepszym sposobem, by odkryć z bliska DNA Alfy Romeo z zapisaną w nim historią, rywalizacją i przeszłością, które stały się legendą. Niezwykłe podsumowanie sukcesów marki, 90 lat po jej pierwszym zwycięstwie przedstawione jest w projekcie online „Alfa Romeo: Mille Miglia w 90 miejscach”.
Przez małe miasteczka do „Wiecznego Miasta”
Po przerwie na obiad w pięknie położonym, średniowiecznym Arezzo czas znowu wyruszyć w trasę - to połowa drogi, która jak wszystkie, prowadzi do Rzymu. Malownicza trasa nad brzegiem jeziora Trasimeno biegnie do Castiglione del Lago, jednego z najpiękniejszych włoskich miasteczek. Następnie uczestnicy wyścigu kierują się w stronę Orvieto, podziwiając cuda stworzone przez naturę. Charakterystyczny krajobraz Umbrii, Orvieto, a następnie Baschi, jest scenerią kolejnej „czasówki”. Kierowcy podróżujący po umbryjskich drogach mogli nie tylko podziwiać kipiącą zieloną okolicę, ale i usłyszeć ciszę przerywaną jedynie delikatnym szelestem liści i warkotem silników. Grafik wyznaczający czas rajdu nie przeszkadza wcale uczestnikom cieszyć się widokami i podziwiać piękno roztaczającego się krajobrazu.
Pierwsze samochody docierają na Veneto w Rzymie o godz. 20:25. Rzym, to symbol „dolce vita", nawet pomimo długich godzin spędzonych za kierownicą - zapał publiczności przenosi w klimat lat 50., w których wszędzie szukano piękna i czuło się ogromną radość życia i chęć zabawy. Wygląda jakby zaraz miały zacząć błyskać flesze paparazzich i to nie przypadek, że Alfa Romeo 1900 Sport Spider z 1954 roku i Alfa 1900 Super Sprint z 1956 roku doskonale odnajdują się w tej scenerii, jak przystało na prawdziwe ponadczasowe ikony.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.05.2018, 18:18 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prezes ING Banku Śląskiego: wyniki Indeksu wiarygodności ekonomicznej Polski nie są rewelacyjne PAP
„Wyniki pogarszały się przez okres ostatnich lat, teraz mamy do czynienia z pewną stabilizacją” - podkreślał prezes ING Banku Śląskiego Brunon Bartkiewicz, podczas dyskusji na temat wyników Indeksu wiarygodności ekonomicznej Polski.- 22.11.2024, 11:45
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Nagroda główna dla HEUTHES w rankingu IT@BANK2024
- 22.11.2024, 11:09
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: HEUTHES sp. z o.o.