Newsletter

Mille Miglia 2018 - plombowanie samochodów przed startem

17.05.2018, 11:01aktualizacja: 17.05.2018, 11:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Alfa Romeo Mille Miglia 2018 (1)
Alfa Romeo Mille Miglia 2018 (1)
<ul>
<li>Rusza edycja specjalna, podczas której świętowana będzie 90. rocznica pierwszego sukcesu Alfy Romeo w tym wyścigu.</li>
<li>Aby uczcić tę okazję i przenieść pasję z legendarnych modeli na te aktualnie produkowane, powstała <a href="https://alfaromeo-90places-millemiglia.com/">specjalna strona</a> z 90 zdjęciami, które przypominają tę niezwykłą historię.</li>
<li>Na Piazza della Vittoria w Brescii odbył się ceremonia, która podsyca emocje wydarzenia: plombowanie samochodów przed startem.</li>
<li>Nie był to tylko formalny akt, ale pierwszy moment, w którym fani mogli z bliska podziwiać gwiazdy wyścigu.</li>
</ul>

Mille Miglia jest od ponad 90 lat najwyższą formą zamiłowania do „czterech kółek”. Wyścig został zapoczątkowany w 1927 roku w ze startem i metą w Brescii, przejazdem do Rzymu i powrotem wzdłuż Półwyspu Apenińskiego, pokonaniem w sumie 1600 km, co równoważne jest właśnie tysiącu mil („mille miglia"). W 1928 roku, podczas drugiej edycji, Alfa Romeo zwyciężyła w klasyfikacji indywidualnej i drużynowej, doprowadzając wszystkie osiem samochodów do mety.

By uczcić 90. rocznicę pierwszego z długiej serii sukcesów, powstał projekt „Alfa Romeo: Mille Miglia w 90 miejscach”, który pozwala przypomnieć najważniejsze momenty niezwykłej historii przez pryzmat dziewięćdziesięciu ujęć najbardziej symbolicznych miejsc.

To miejsca i epizody, które naznaczyły długą historię Alfy Romeo w najsławniejszych wyścigach samochodowych na świecie, dzięki którym pasja przenoszona jest z legendarnych modeli na te z aktualnej produkcji.

Przed startem jednak, kiedy mowa o Mille Miglia, nie można pominąć wczorajszych kontroli technicznych i plombowania samochodów, które odbyło się dziś rano w malowniczej oprawie Piazza della Vittoria, jednego z najważniejszych placów Brescii zwanej „Lwicą Italii”. Cały proces kontrolny składa się z dwóch faz, jedna to kontrola załogi pod kątem posiadanych licencji, certyfikatów i prawa jazdy, druga to kontrola analityczna pod kątem technicznym samochodów. Zwieńczeniem procesu jest zaplombowanie samochodów przed startem, co świadczy o odbyciu precyzyjnej kontroli, czyli zgodności samochodu z dokumentami, a przede wszystkim daje zielone światło do udziału w wyścigach.

Pomijając aspekty techniczne, plombowanie samochodów przed startem jest przede wszystkim jednym z momentów, w którym fani mogą z bliska podziwiać startujące w wyścigach samochody zabytkowe, a w Brescii oczy wszystkich skierowane są na zachwycającą Alfę Romeo 6C 1500 Super Sport z 1928 roku, której karoseria została wyprodukowana w „Stabilimenti Farina", a która świętuje 90. rocznicę pamiętnego zwycięstwa w Mille Miglia w 1928 roku. Auto wystartuje z numerem 30., takim samym, jaki widniał na zwycięskim samochodzie prowadzonym przez Giuseppe Campariego i Giulio Ramponiego.

Z aplauzem i zachwytem spotkała się również legendarna 6C 1750 Gran Sport, która triumfowała w 1930 roku z Tazio Nuvolarim i Giovannim Battistą Guidottim za kierownicą, a która wystartowała z numerem 31. Na trasie będzie sposobność, by powrócić do słynnego epizodu „wyprzedzania z wyłączonymi światłami” i rekordu średniej prędkości. A dalej, 1900 Sport Spider z 1954 roku, niezwykle rzadki wyścigowy spider oraz eleganckie coupé 1900 Super Sprint z 1956 roku. Po kontrolach są gotowe do odpalenia silników i zaprezentowania się na tle najbardziej malowniczych miejsc Włoch.

Sekret Alfy Romeo oraz jej unikatowość tkwią w podziwie, jaki wywołują nie tylko zabytkowe modele, ale również te aktualnie produkowane, które ze Stelvio i Giulią tworzą nowe wzorce. Stelvio jest pierwszym SUV-em w ponad 100-letniej historii marki, który przeformułował zasady w tej kategorii, ustanawiając nowe standardy pod względem osiągów, natomiast Giulia to sportowy sedan, w którym funkcjonalne i dynamiczne piękno łączą się w całość, by wydobyć doskonałe osiągi.

Oba modele tworzą skład floty 30 aut, które marka udostępnia organizatorom, jako oficjalne samochody wyścigu. Jest to najlepszy sposób, by odkryć z bliska DNA Alfy Romeo z zapisaną w nim historią i rywalizacją, które stały się legendą.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 17.05.2018, 11:01
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ