Newsletter

Młodzi coraz częściej jadają samotnie w restauracjach

30.07.2014, 14:30aktualizacja: 30.07.2014, 14:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

"Single jedzący na mieście" to jeden z pięciu kulinarnych segmentów polskich Internautów, wyróżnionych na podstawie raportu z badania „Polska Kulinarnie 2014”. W przeciwieństwie do poprzedniego roku i trendu "social cooking", czyli wspólnego gotowania w grupie znajomych - do tego segmentu należy prawie co czwarty Internauta.

Badani skupiają się jednak nie tylko na sobie, jedząc w pojedynkę . W porównaniu do ubiegłego roku, zwiększył się segment osób przyzwyczajonych do tego, że posiłki są im po prostu podawane; ale i one lubią dobrze zjeść. Osoby gotujące dla rodziny to najlepsza grupa docelowa użytkowników aplikacji mobilnych.

W 2014 roku została opublikowana druga edycja badania syndykatowego "Polska Kulinarnie", przeprowadzonego przez IRCenter i agencję LeadR, poświęconego - jak i w 2013 roku - związkowi Internetu i mobile ze zwyczajami kulinarnymi Polaków. "Naszym celem było pokazanie jak Internauci się różnią pod względem wykorzystania Internetu przy komponowaniu swoich posiłków i jakie są dla nich najważniejsze interaktywne źródła kulinarnych inspiracji" - mówi dr Albert Hupa, prezes IRCenter. Zdecydowana większość wyników w raporcie pochodzi z badania opinii ponad dwóch tysięcy Internautów (n=2477) w dniach 6-10 czerwca 2014.

Raport opowiada o tym jak Polacy jedzą, piją, gotują, jak szukają pomysłów i czym się inspirują, gdzie robią zakupy, jaka jest w tym rola Internetu, nowych mediów i narzędzi.

Wnioski z badania wzbogacone są o "skan" Internetu i analizę danych pasywnych, które pokazują najbardziej popularne przepisy, dynamikę zainteresowań poszczególnymi przepisami na przestrzeni roku, popularność blogów i serwisów YouTube o tematyce kulinarnej.

Badanie jest niezbędne w pracy brand managerów i agencji zajmujących się komunikacją marek FMCG, napojów, sieci handlowych czy restauracji w przestrzeni digitalowej.

Aby uzyskać więcej informacji na temat badania prosimy o kontakt: info@ircenter.com.

Zapraszamy również na stronę poświęconą raportowi "Polska Kulinarnie 2014": http://www.ircenter.com/blog/polskakulinarnie2014.

dr Albert Hupa, prezes IRCenter

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.07.2014, 14:30
Źródło informacji IRCenter
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ