Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MPiT informuje:
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przesyła kolejny komentarz z cyklu dotyczącego polskiej gospodarki, w załączeniu materiały do wykorzystania:
W Polsce rosną zasoby mieszkaniowe
W stosunku do 2010 r. łączna liczba mieszkań i domów w Polsce zwiększyła się o ok. 970 tys. W tym w miastach - o ponad 650 tys. (7,2 proc.), natomiast na terenach wiejskich - o blisko 320 tys. (również o 7,2 proc.).
Oznacza to, że warunki mieszkaniowe w naszym kraju systematycznie się poprawiają. Jest to pokłosie rosnących wynagrodzeń i dochodów gospodarstw domowych.
Według danych na koniec 2017 r. w Polsce jest w sumie ok. 14,5 mln mieszkań i domów. Ich łączna powierzchnia użytkowa to ponad 1 mld m2.
Przy czym w miastach jest ok. 9,7 mln mieszkań i domów (67 proc. całości), o łącznej powierzchni 628,9 mln m2. Na terenach wiejskich natomiast - prawie 4,7 mln domów i mieszkań, które w sumie mają 439,6 mln m2.
W latach 2010-2017 przeciętna wielkość mieszkania/domu wzrosła u nas o 1,7 m2 i wyniosła 74,0 m. Natomiast średnia powierzchnia użytkowa mieszkania/domu przypadająca na 1 osobę zwiększyła się o 2,5 m2 i sięgnęła 27,8 m2. Przeciętnie mieszkanie ma blisko 4 pomieszczenia. Przeciętna liczba pomieszczeń przypadająca na 1 mieszkanie/dom wynosi 3,82, w tym w miastach 3,57, a na obszarach wiejskich 4,35.
Przy czym mieszkania i domy na obszarach wiejskich są średnio o 28,9 m2 większe niż w miastach. Na wsiach mieszkanie ma średnio 93,5 m2, a w miastach - 64,6 m2. Mieszkania i domy wiejskie są jednocześnie bardziej zaludnione od tych miejskich. Na 1 mieszkanie/dom w miastach przypada średnio 2,37 osoby, a na wsi 3,26. Średnia dla całej Polski to 2,66.
Biorąc pod uwagę korzystne perspektywy dla polskiej gospodarki, w tym rosnące transfery socjalne, można oczekiwać, że sytuacja materialna naszego społeczeństwa będzie ulegać dalszej poprawie. A to z kolei pozwoli utrzymać korzystny trend w obszarze gospodarki mieszkaniowej.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ mgost/ mark/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.06.2019, 11:56 |
Źródło informacji | MPiT |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ