Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MPiT informuje:
Strefa Dialogu to drugi etap Akceleratora branżowego Mody polskiej. Podczas spotkania w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii przedsiębiorcy z branży modowej przedstawili swoje oczekiwania i postulaty zmian legislacyjnych i organizacyjnych, które pomogą im zwiększyć eksport produktów i zdobywać nowych klientów zagranicą.
Wśród wyzwań uczestnicy akceleratora wymieniali m.in.: trudności w dotarciu do klientów zagranicznych, brak wiedzy prawnej dotyczącej handlu z krajami spoza UE czy problem fałszowania składu tkanin.
- Zadaniem administracji jest tworzenie systemu pomocy przedsiębiorcom, dostarczenie informacji z rynków, dofinansowanie ekspansji i promocji czy też pomoc w zdobyciu kontaktów i relacji. Postulaty branży przekazaliśmy do właściwych instytucji, które przeanalizują je pod kątem usprawnia i polepszenia obsługi naszych eksporterów – zadeklarowała minister Jadwiga Emilewicz.
Część usprawnień, będących odpowiedzią na powtarzające się postulaty, jest już zrealizowana lub trwają nad nimi prace. Uprościliśmy program „Go to Brand” i dostosowaliśmy do oczekiwań przedsiębiorców. Efektem zmiany jest tegoroczny wzrost liczby wniosków o ponad 100 % (z 666 do prawie 1400). Opracowujemy analizy przepływów towarowych, które pokazują jakie rynki są perspektywiczne dla poszczególnych branż. Analizy te trafiają na ręce przedsiębiorców. Dodatkowo PAIH przygotowuje i publikuje tzw. przewodniki po rynkach zagranicznych (w tej chwili 28). Szkolenia w tym zakresie prowadzą PARP i PAIH.
- By pomóc firmom w ekspansji zagranicznej, tylko w tym roku przeprowadziliśmy cykl dziesięciu regionalnych konferencji pn. „Postaw na Polską Markę”. Uruchomiliśmy razem z PFR program Akceleratorów branżowych, a niedawno rozpoczęliśmy praktykę wizyt naszych pracowników na szczeblu roboczym w regionach i spotkań z regionalnymi izbami gospodarczymi – wymieniała szefowa MPiT.
Miesiąc temu odbywały się warsztaty, na których w jednym miejscu spotkały się wszystkie podmioty, które mogą pomóc branży w jej wysiłkach eksportowych. W trakcie dwudniowego spotkania przedstawione zostały istniejące instrumenty wspierające ekspansję zagraniczną i inwestycyjną, oferowane przez instytucje Grupy PFR, a także inne, jak: MPiT, MSZ, MKiDN, czy Związek Banków Polskich.
Akceleratory branżowe to inicjatywy, które służą zdynamizowaniu eksportu obszarów, w których polskie przedsiębiorstwa mają szansę zasłynąć za granicą. Do tej pory poświęcone były branży kosmetycznej, meblowej, modowej i urządzeń medycznych. Wkrótce zajmiemy się kolejnymi sektorami.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ kub/ wus/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 31.05.2019, 16:26 |
Źródło informacji | MPiT |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |