Newsletter

MR: 50 mln zł na promocję firm w Dubaju - komunikat MR (komunikat)

31.01.2020, 17:04aktualizacja: 31.01.2020, 17:04

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Ministerstwo Rozwoju informuje:

Od 3 marca br. przedsiębiorcy będą mogli składać wnioski na sfinansowanie promocji swoich marek produktowych podczas Wystawy Światowej EXPO 2020 w Dubaju, która rozpocznie się 20 października br. W dodatkowym konkursie w ramach „Go to Brand”, adresowanym do firm z sektora MŚP, uruchomiony został specjalny instrument dedykowany obecności firm w wydarzeniach towarzyszących EXPO. Maksymalne wsparcie dla firmy, która chce wejść ze swoją ofertą na rynki krajów Zatoki Perskiej to 425 670 zł.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła kolejny konkurs w ramach poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” (POIR) pt. „Program promocji o charakterze ogólnym w związku z udziałem Polski w Światowej Wystawie EXPO 2020 w Dubaju”.

– Tegoroczna edycja konkursu „Go to Brand” odbywa się w wyjątkowym momencie. Zbiega się bowiem w czasie ze światową wystawą Expo 2020 w Dubaju. Jednym z największych miast Zjednoczonych Emiratów Arabskich, które w tym roku obchodzą 50-lecie swojej państwowości. Dlatego tym bardziej zachęcam polskich przedsiębiorców – przede wszystkim reprezentantów branż o dużym potencjale konkurencyjnym i innowacyjnym – do wzięcia w nim udziału. To dla nich wielka szansa na zaistnienie i rozwinięcie biznesowych skrzydeł w szczególności na rynkach państw Zatoki Perskiej – dodaje minister rozwoju Jadwiga Emilewicz.

Przedsiębiorcy mogą uzyskać dofinansowanie m.in. kosztów związanych z udziałem w wydarzeniach targowych w krajach Zatoki Perskiej (w tym imprezach towarzyszących EXPO) czy doradztwa w zakresie zdobywania rynków dla innowacyjnych produktów.

– Zbliżające się EXPO to dla polskich MŚP duża szansa, aby zaistnieć na światowych rynkach, w tym w bardzo perspektywicznym rejonie Zatoki Perskiej. Stąd idea rozszerzenia wsparcia promocji polskich marek w sprawdzonej i cenionej przez przedsiębiorców formule konkursu „Go to Brand” dedykowanego pod konkretne międzynarodowe wydarzenie – podkreśla Arkadiusz Dewódzki, dyrektor Departamentu Internacjonalizacji Przedsiębiorstw w PARP.

Budżet konkursu wynosi 50 mln zł, z czego 15 mln zł przeznaczono na projekty z województwa mazowieckiego. Maksymalna wartość dofinansowania wynosi 425 670 zł (100 tys. euro) przy łącznej wartości projektu do 1 mln zł. Wkład własny przedsiębiorcy wynosi minimum 15 proc. Wnioski o dofinansowanie będzie można składać on-line od 3 marca 2020 r. do 31 marca 2020 r.

EXPO 2020 Dubai: „Łącząc umysły, tworzymy przyszłość”

EXPO 2020 w Dubaju to kontynuacja cyklu Wystaw Światowych organizowanych w różnych częściach globu od 1751 r. – i pierwsza organizowana w kraju arabskim. Wydarzenie niezmiennie stanowi największe forum prezentacji osiągnięć naukowych i technologicznych, pozwalając dzielić się wiedzą i debatować nad globalnymi problemami świata. Organizacja EXPO zwiększa zainteresowanie, zarówno w kraju organizatora jak i wśród uczestników wystawy, rozwiązaniami technologicznymi i produktami z obszaru nowoczesnej gospodarki.

– EXPO 2020 w Dubaju to wydarzenie o dużym znaczeniu gospodarczym. Dlatego Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości łączą siły, aby wspierać ekspansję polskiego biznesu. Program „Go to Brand” jest jednym z kluczowych elementów oferty, jaką przygotowujemy dla polskich przedsiębiorców, w związku z ich udziałem w tegorocznej Wystawie. Dokładamy wszelkich starań, aby Forum Gospodarcze Polska-Zjednoczone Emiraty Arabskie, targi branżowe, wsparcie oferowane przez regiony czy wydarzenia o charakterze gospodarczym organizowane w Pawilonie Polski stały się platformą budowania trwałych i wartościowych relacji biznesowych – mówi Grażyna Ciurzyńska, p.o. Prezesa PAiH, agencji odpowiedzialnej za udział Polski w Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju.

Na najbliższej Wystawie, która rozpocznie się 20 października br. dorobek (naukowy, gospodarczy i kulturowy) zaprezentuje ok. 200 krajów i organizacji. Organizatorzy szacują, że w ciągu 173 dni trwania wydarzenia przyciągnie ono ponad 25 mln gości.

Polska od wielu lat jest aktywnym uczestnikiem Wystaw Światowych. W Dubaju oprócz budowy Pawilonu Polski i stworzenia własnej ekspozycji, planowana jest realizacja programów oraz wydarzeń towarzyszących, a także udział w inicjatywach organizatora. Rekomendowane przez organizatorów tematy przewodnie ekspozycji – zrównoważony rozwój i mobilność – Polska rozszerza w trzech wątkach tematycznych: technologia, współpraca międzynarodowa i natura. Hasło Pawilonu Polski brzmi: Kreatywność inspirowana naturą (Creativity inspired by nature).

Cele obecności Polski na EXPO w Dubaju obejmują zarówno promocję gospodarczą (wzmocnienie kontaktów gospodarczych Polski z ZEA oraz całym rejonem Bliskiego Wschodu; w szczególności w zakresie wspierania polskich przedsiębiorców w poszukiwaniu nowych rynków zbytu oraz budowaniu trwałych relacji handlowych), a także wzmocnienie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej.

Więcej informacji: www.parp.gov.pl/dubaj, www.expo.gov.pl.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ mom/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 31.01.2020, 17:04
Źródło informacji MR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ