Newsletter

Biznes i finanse

MR: Ministerstwo Rozwoju wspiera polską branżę kosmetyczną (komunikat)

24.09.2020, 12:27aktualizacja: 24.09.2020, 12:27

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MR informuje:

Przemysł kosmetyczny w Polsce rośnie w siłę i wykazuje duży potencjał do dalszego rozwoju. Ministerstwo Rozwoju aktywnie wspiera przedsiębiorców za granicą, zachęca ich do udziału w dużych imprezach targowych. Sektor #PolishBeauty to dziś jeden z najważniejszych eksporterów polskich produktów.

W październiku odbędzie się kolejna edycja największych na świecie targów kosmetycznych – WeCosmoprof. Z powodu pandemii koronawirusa ponownie w formule wirtualnej. Ministerstwo Rozwoju finansuje i koordynuje działania służące kompleksowemu zaprezentowaniu branży beauty podczas tej imprezy. Poprzednia edycja targów, która odbyła się w czerwcu (wyłącznie wirtualnie), okazała się dużym sukcesem – wzięło w niej udział 3 tys. wystawców i ponad 40 tys. kupców. Polskę reprezentowało 180 firm, co dało nam piąte miejsce wśród wszystkich wystawców. Polskie marki będą mogły zaprezentować i promować swoje produkty na całym świecie, a przy okazji wzmacniać relacje handlowe z kupcami i nawiązywać nowe kontakty.

Dobra kondycja

Najnowsze dane wskazują, że mimo pandemii eksport kosmetyków z Polski wciąż rośnie. Według danych GUS, w okresie styczeń-lipiec 2020 r. sprzedaż produktów z tej branży za granicę wzrosła o 6 proc. Eksperci podkreślają, że branża bardzo szybko zareagowała na zmiany rynkowe oraz wykorzystała nowe możliwości eksportowe, znacząco zwiększając dostawy na trudne rynki, do których wcześniej miała słabszy dostęp. Eksport do Szwecji i Danii wzrósł np. o 16 proc., a do Szwajcarii aż o ponad 80 proc. Warto też odnotować sukces branży w eksporcie do Kazachstanu, gdzie jego wartość była 10-krotnie większa niż rok wcześniej. Nadwyżka handlowa Polski wzrosła z 12,2 mld zł w 2008 r. do ponad 7,3 mld zł w 2019 r. Eksport kosmetyków powiększył się w tych latach z 5,8 mld zł w 2008 r. do prawie 17 mld zł w 2019. Szacuje się, że w branży działa ok. 400 producentów, a cały sektor generuje pracę dla ponad 40 tys. osób. Polskie produkty, wg danych GUS trafiają do ponad 175 krajów, a wartość eksportu w latach 2009-2019 rosła średnio o 9 proc. rocznie.

Szansa dla nowych rynków

Udział w Targach WeCosmoprof stanowi znakomitą okazję do zwiększenia zamówień i nawiązania nowych kontaktów handlowych. Dlatego resort rozwoju gorąco namawia polskich producentów do uczestnictwa w nim. Sprawami organizacyjnymi zajmuje się firma Berm, która stara się zapewnić Polsce możliwie jak najszerszy pakiet promocyjny : specjalną stronę internetową, profile na portalach społecznościowych, katalog produktów, newsletter adresowany do 40 tys. potencjalnych kupców, szereg działań reklamowych i wydarzeń towarzyszących takich jak road show, webinary, konferencje, streamingi. Działania marketingowe są na bieżąco koordynowane z ekspertami oraz Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego.

Potencjał wzrostu także w Polsce

Według danych europejskiego stowarzyszenia branży kosmetycznej Cosmetics Europe wielkość wydatków na kosmetyki wyniosła w Polsce w 2018 r. średnio 100 euro na jednego mieszkańca, przy średniej unijnej na poziomie 127 euro. Najwyższe średnie uzyskały Norwegia (229 euro/os.), Szwajcaria (220 euro/os.) i Szwecja (194 euro/os.), najniższą Bułgaria (58 euro/os.).

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ mst/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.09.2020, 12:27
Źródło informacji MR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP content” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ