Newsletter

MSP: ekspertki zapraszają na rozmowę o rynku kapitałowym do Lublina (komunikat)

10.06.2015, 13:24aktualizacja: 10.06.2015, 13:24

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MSP informuje:

Warsztaty „Giełda jest kobietą” już 15 czerwca w Lublinie. Pozostało jeszcze 3 dni na zapisy na stronie www.akcjonariatobywatelski.pl. Do udziału zachęcają uczestniczki z Warszawy, Wrocławia, Poznania i Gdańska.

„Warsztaty pobudziły mnie do działania, już mam kilka postanowień finansowych”, ”Byłoby dobrze organizować takie spotkania także poza dużymi miastami”, „Dobrym pomysłem wydaje się zorganizowanie drugiej części szkolenia i skonfrontowanie prób inwestowania na giełdzie z rzeczywistością” – to tylko niektóre opinie z ankiet, które wypełniły uczestniczki czterech edycji warsztatów „Giełda jest kobietą” w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku. Wzięło w nich udział ponad 400 kobiet - głównie pracujących na etat, kierujących zespołami, ekspertek, właścicielek firm i studentek. Trzy czwarte z nich jeszcze nie inwestowało na giełdzie, ale zamierza zacząć.

- Należy zaryzykować najpierw mniejszą kwotę, zamiast kupować kolejną torebkę czy iść do kosmetyczki. Jeśli się uda, to jeszcze raz i kolejny. Ale nawet jeśli na początku nie, to tak jak w życiu: trzeba próbować – mówi Irmina Jabłońska, jedna z uczestniczek.

„Giełda jest kobietą” to cykl merytorycznych spotkań z ekspertkami rynku kapitałowego i biznesu. Dyskusje dotyczą zagadnień instytucji rynku kapitałowego, obrotu instrumentami finansowymi na GPW, zasad i strategii budowania portfela inwestycyjnego, a także o praw akcjonariuszy, analizy makroekonomicznej czy psychologii, która rządzi giełdą. Co ważne, teoria jest podpierana praktycznymi przykładami. Zdecydowana większość, bo aż 96-98 proc. uczestniczek, ocenia warsztaty jako dobre lub bardzo dobre.

- Uczestniczki warsztatów są zróżnicowane: wśród nich znajdują się zarówno właścicielki firm, jak i studentki. Przeważają te panie, które wcześniej nie inwestowały na giełdzie, ale są też uczestniczki z pewnym doświadczeniem na rynku kapitałowym. Na warsztatach każda znajdzie coś dla siebie: od praktycznej strony stawiania pierwszych kroków na giełdzie, przez budowę prostej strategii inwestycyjnej, po psychologię inwestowania. Dzięki ankietom ewaluacyjnym po czterech spotkaniach już wiemy, że uczestniczki bardzo dobrze oceniają warsztaty i są zadowolone z doboru tematów. Poziom wystąpień panie w przeważającej większości uznają za zrozumiały i inspirujący do dalszego zdobywania wiedzy - mówi Maja Goetting, prezeska Instytutu Analiz i Ratingu oraz jedna z prelegentek.

Następny przystanek na warsztatowej trasie to Lublin, gdzie spotkanie zaplanowane jest na 15 czerwca. Otworzy je wystąpienie Włodzimierza Karpińskiego, ministra Skarbu Państwa, które będzie dotyczyło m.in. realizacji dobrych praktyk przyjętych przez MSP w zakresie polityki równości w zarządzaniu spółkami.

- Jedynie 17,4 proc. giełdowych inwestorów to kobiety. Dane Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych wskazują, że ta liczba co roku rośnie. Jeszcze pięć lat temu odsetek kobiet kupujących akcje i obligacje na warszawskiej giełdzie wynosił niecałe 11 proc. Uważam jednak, że to zdecydowanie za mało. W takim tempie połowę inwestorów będziemy stanowiły dopiero za 20 lat, a przecież jesteśmy równie dobrze wykształcone i zorganizowane, co udowadniamy łącząc życie zawodowe z rodzinnym. Badania pokazują także, że podejmujemy bardziej rozważne decyzje, pracujemy równie ciężko i osiągamy sukcesy. Stąd działania Ministerstwa Skarbu Państwa (MSP) i Giełdy Papierów Wartościowych, by zachęcać kobiety do większej aktywności na rynku kapitałowym – mówi Małgorzata Dec-Kruczkowska, dyrektor Departamentu Analiz w MSP, która również poprowadzi jeden z wykładów.

Prelegentkami i prowadzącymi dyskusje w ramach „Giełda jest Kobietą” są panie z ogromnym doświadczeniem na rynku kapitałowym. Wśród nich są jeszcze Iwona Sroka, prezes Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych, Izabela Olszewska, dyrektor zarządzająca ds. rozwoju rynku GPW, Beata Jarosz, doradczyni zarządu Towarowej Giełdy Energii, Agata Gawin, wicedyrektor Domu Maklerskiego Raiffeisen Bank Polska, Olga Kozierowska, autorka programu „Sukces pisany szminką” czy psycholożka Maria Rotkiel.

Z raportu Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych wynika, że z województwa lubelskiego pochodzi jedynie 4,5 proc. inwestorów. To wskaźnik daleko odbiegający od liderów: woj. mazowieckiego (24,3 proc.), śląskiego (10,1 proc.) czy dolnośląskiego (9,7 proc.). Mimo to działają tu prężne organizacje promujące kobiety jako liderki, jak Forum Kobiet Lubelszczyzny, Lubelska Loża Kobiet Biznesu czy Stowarzyszenie Koło Kobiet Aktywnych.

Ministerstwo Skarbu Państwa w zarządzaniu spółkami ze swojego portfela kieruje się m.in. zasadą równości. Aż 47 proc. przedstawicieli resortu w nadzorach spółek stanowią właśnie kobiety.

„Giełda jest kobietą” to jeden z elementów programu Akcjonariat Obywatelski, którego celem jest promowanie uczestnictwa Polaków w rynku kapitałowym. Z jego udziałem od 2010 r. MSP wprowadziło na giełdę m.in. PZU, Tauron, GPW, Energę i Eneę. Indywidualni inwestorzy złożyli od tego czasu ponad 1 mln zapisów na akcje i zainwestowali blisko 6 mld zł oszczędności.

Patronat nad cyklem szkoleń objęła premier Ewa Kopacz. Organizatorem – oprócz MSP – jest Energa.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ amt/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.06.2015, 13:24
Źródło informacji MSP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii