Newsletter

MSZ: wsparcie polskiej branży modowej za granicą (komunikat)

15.07.2015, 21:26aktualizacja: 15.07.2015, 21:26

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MSZ informuje:

- Kreatywność, innowacyjność, świeże podejście do sztuki modowej, a jednocześnie twarde podstawy biznesowe mogą nam dać sukces na rynkach zagranicznych – podkreśliła podsekretarz stanu w MSZ Katarzyna Kacperczyk, która wzięła dziś udział w panelu dyskusyjnym „Ready to wear Polish brands? Zagraniczne rynki szansą na rozwój polskiej mody”

- Polska moda spotyka się z dużym zainteresowaniem – dodała wiceszefowa polskiej dyplomacji podczas spotkania zorganizowanego przez HUSH Warsaw International. – W sektorze modowym jest ogromny ładunek kreatywności i innowacyjności, którym z dumą możemy chwalić się za granicą. Wiceminister Kacperczyk zachęcała zebranych projektantów mody do skorzystania ze wsparcia MSZ: - Dysponujemy siecią ponad 150 placówek dyplomatycznych. To są zarówno ambasady, konsulaty polskie i instytuty polskie rozsiane na całym świecie. Rola instytutów polskich jest bardzo ważna. Od lat staramy się budować synergie w prezentowaniu Polski i polskich produktów za granicą.

O wsparciu polskich projektantów mody mówiła także wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik: - Potrzebujemy listę kluczowych miejsc, gdzie Polska musi w najbliższych latach się pokazać. Trzeba wypracować ją na sześć lat do przodu.

HUSH Warsaw International to projekt, którego celem jest promocja polskich marek na rynkach zagranicznych. Z inicjatywy Instytutu Polskiego Düsseldorfie z końcem lipca polscy projektanci zaprezentują w tym mieście swoje prace podczas Międzynarodowych Targów Mody „The Gallery” oraz Targów Obuwia i Akcesoriów „GDS”. Obecna na konferencji dyrektor „GDS” Kirstin Deutelmoser pozytywnie wypowiedziała się o szansach polskich projektantów w RFN: - Polskie marki mają szanse włączyć się w ten rynek dzięki kreatywności, ale także dzięki wsparciu HUSH Warsaw International, który dokonuje selekcji takich marek, które są nie tylko w stanie poradzić sobie z dużą produkcją, ale także trzymają wysoką jakość.

W trakcie targów, w dniach 24-31 lipca, będzie można zobaczyć kolekcje dziesięciu projektantów z Polski m.in. Joanny Hawrot, Michała Szulca, Gosi Sobiczewskiej. To pierwsza tak duża prezentacja polskich młodych twórców w Düsseldorfie, który nazywany jest niemiecką stolicą mody. Polską prezentację przygotują Anna Pięta i Magda Korcz, założycielki i menadżerki polskich targów mody „HUSH Warsaw”. Polskę promować będzie także koncert Floriana Waltera, grającego polskie standardy jazzowe i inspirowaną polskimi motywami muzykę eksperymentalną.

Podczas targów „The Gallery” czołowi niemieccy bloggerzy modowi spotkają się z polskimi designerami i kuratorkami z HUSH Warsaw. W ramach targów „GDS - Global Destination for Shoes & Accessories” zaplanowano również koncerty i degustację polskiej kuchni. Targi Mody „The Gallery” odwiedzają specjaliści z branży, stylistów i handlowców z całego świata. Ponad 550 kolekcji łączy elementy klasyki i awangardy. Targi „GDS” należą do największych tego typu targów w Niemczech. Poprzednia, zimową edycję odwiedziło 21 tysięcy gości ze 100 krajów.

Więcej informacji na temat wydarzenia można znaleźć na stronach internetowych organizatorów: www.hushwarsaw.com, www.polnisches-institut.de, www.kolonia.trade.gov.pl, www.kolonia.msz.gov.pl.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ mkz/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.07.2015, 21:26
Źródło informacji MSZ
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ