Newsletter

Na kontynentach amerykańskich w 2 na 5 firmach wskaźnik DSO ulegnie pogorszeniu

12.09.2017, 11:24aktualizacja: 12.09.2017, 11:24

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

46% faktur w krajowym obrocie B2B jest płaconych z opóźnieniem; 1,5% zostaje umorzonych jako należności nieściągalne.

BALTIMORE, 12 września 2017 /PRNewswire/ - Ponad 25% należności w obrocie krajowym B2B w Brazylii, Kanadzie, Meksyku i w Stanach Zjednoczonych pozostaje niezapłaconych przez więcej niż 90 dni po terminie płatności faktury. Problem ten został zgłoszony przez 50% ankietowanych przedsiębiorstw w wymienionych krajach. Z powodu opóźnionych płatności przez odbiorców, 35% badanych przedsiębiorstw opóźniało się z płatnościami względem swoich dostawców lub podejmowało dodatkowe działania w celu uniknięcia poważnych zakłóceń płynności finansowej w swojej firmie.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150513/743985)

Tegoroczna - wrześniowa edycja Atradius Payment Practices Barometer, która objęła badaniem przedsiębiorców z Brazylii, Kanady, Meksyku i Stanów Zjednoczonych pokazuje, że 93% respondentów z tych krajów doświadczyło w ciągu ostatniego roku opóźnienia w płatnościach od swoich odbiorców (wynik adekwatnego badania w Europie: 90%). W podziale na poszczególne kraje opóźnień w płatnościach w obrocie krajowym B2B doświadczyło: 93% przedsiębiorców w Stanach Zjednoczonych, 93% w Meksyku i Brazylii i 89% w Kanadzie. Prawdopodobnie jest to główna przyczyna znacznego spadku wskaźnika DSO w ciągu ostatnich 12 miesięcy, który zanotowała połowa ankietowych w Stanach Zjednoczonych.

Badanie wykazało, że 1,5% wierzytelności w obrocie krajowym i 0,6% w obrocie zagranicznym ulega umorzeniu z powodu nieściągalności co najbardziej uderza w przedsiębiorców z Meksyku i Brazylii. Dla 50% respondentów z obu kontynentów amerykańskich, umorzenia wierzytelności spowodowane są najczęściej przez bankructwo lub zakończenie prowadzenia biznesu przez ich kontrahentów - te powody podają ankietowani z Brazylii (53%). Inne powody to: wierzytelność zbyt długo przeterminowana (35% respondentów), nieskuteczne próby windykacji (34%), brak kontaktu z Odbiorcą (33%). Atradius Payment Practices Barometer również zidentyfikował kluczowe powody opóźniania płatności przez Odbiorców oraz zebrał opinie respondentów odnośnie przewidywanych trendów w gospodarce na najbliższe 12 miesięcy.

David Huey, Regional Director of Atradius Trade Credit Insurance NAFTA komentuje:

"Niepewność w gospodarce światowej, zwłaszcza w sprawach polityki handlowej, w dużym stopniu zależy od środowiska biznesowego. Rezultaty ankiety jasno wskazują, że w obecnej sytuacji gospodarczej przedsiębiorstwa są zaniepokojone wpływem opóźnień w płatnościach na ich płynność finansową, co sprawia, że kluczowe jest skupienie się na zarządzaniu należnościami i ubezpieczeniu kredytu kupieckiego, aby uniknąć zakłóceń przepływu środków pieniężnych oraz efektu zerwania całego łańcucha dostaw ".

O Atradius

Atradius jest dostawcą usług ubezpieczenia należności handlowych, zarządzania wierzytelnościami oraz windykacji. Działa globalnie za pośrednictwem biur zlokalizowanych w 150 krajach. Atradius posiada dostęp do informacji dotyczących oceny wiarygodności ponad 240 milionów firm na świecie. Produkty, które oferuje Atradius - ubezpieczenie należności, gwarancje (w niektórych krajach) oraz windykację pozwalają chronić przedsiębiorców na całym świecie przed ryzykiem braku płatności od kontrahentów w przypadku sprzedaży z odroczonym terminem płatności. Atradius jest częścią jednej z największych na świecie grup oferujących ubezpieczenie należności handlowych oraz usługi zarządzania wierzytelnościami - Grupo Catalana Occidente (GCO.MC).

Źródło: Atradius N.V.

CONTACT:

Atradius Corporate Communications

Christine Gerryn

tel. +31 20 553 2047

e-mail: christine.gerryn@atradius.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.09.2017, 11:24
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ