Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wypożyczanie ma długą tradycję i mimo chęci posiadania rzeczy na własność coraz więcej modeli biznesowych opartych jest na subskrypcji, a coraz młodsze pokolenia zmieniają spojrzenie na pojęcie własności. Chcemy korzystać, nie zawsze posiadać. A obecna sytuacja gospodarcza coraz częściej zachęca Polaków do zmiany stylu życia.
Oszczędności i bezproblemowość na korzyść wypożyczania
Dla 7 na 10 uczestników badania Danae na zlecenie OLX „wypożyczalnie” to chęć zaoszczędzenia. Rozwiązanie to pozwala na korzystanie z danych urządzeń bez ponoszenia dużych wydatków. 43% respondentów wskazało również to, że korzyścią wypożyczonego sprzętu jest brak kosztów jego utrzymywania i drogich napraw. Co więcej, nie tylko kwestia finansowa jest dla nas istotna. Łatwa procedura, polegająca np. na rezerwacji online, przekonałaby do wypożyczania aż 59% badanych.
„Kalkulacja wydaje się obecna w każdej grupie dochodowej, bo niemal każdy człowiek zwraca uwagę na ceny, niezależnie od sytuacji na rynku. Moim zdaniem największe pole do oszczędności jest w kategorii pojazdów oraz sprzętu, którego chcemy użyć sporadycznie. Wynika to z relatywnie wysokich cen jednostkowych dóbr oraz z faktu, że ich użytkowanie może nie być na tyle częste, żeby uzasadniało ich nabycie na własność” - komentuje Wojciech Świder, doktor nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Podróżnicze plany, spełnianie marzeń i organizacja imprez
Wypożyczanie to sposób na realizację planów i marzeń, do których niezbędny jest dany sprzęt, a jego kupno często jest mało opłacalne. Chęć wypożyczania sprzętu z kategorii imprezy i wydarzenia deklaruje 40% badanych. W jaki sposób wypożyczanie pomoże spełnić marzenia?
Coraz większą popularnością cieszy się na przykład wynajem kampera, dzięki któremu można wyruszyć w niezapomnianą podróż. Potwierdzają to wyniki badania: aż 70% kojarzy usługę wypożyczania z kategorią transport i 59% skłonnych jest wypożyczać sprzęt właśnie z tej kategorii.
Jacuzzi pod gołym niebem we własnym ogrodzie to żaden problem - możemy wypożyczyć przenośną balię. Fotobudka wynajęta na przyjęcie urodzinowe czy wesele przyciągnie uwagę niejednego gościa i podkręci imprezowy nastrój. Najmłodszym zaś świetną zabawę zagwarantują uwielbiane przez nich dmuchańce, na przykład podczas ogrodowego kinder party, czy komunii. Co więcej, tematyczną imprezę możemy zorganizować w całości, wypożyczając między innymi bemary, stoły czy duże namioty imprezowe. Z pomocą tej usługi możemy zadbać też o klimat bardziej kameralnych spotkań, na przykład wieczoru filmowego. Dzięki wypożyczonemu projektorowi czy maszynie do popcornu można poczuć się jak w kinie.
Agata Romaniuk, doktorka nauk społecznych Polskiej Akademii Nauk podkreśla, że: „w ulotnym i niepewnym świecie chętniej gromadzimy doświadczenia niż przedmioty, a w przypadku tych ostatnich szczególnie niechętnie inwestujemy w rzeczy drogie, duże albo specjalistyczne, których będziemy używać rzadko. I to je najchętniej wypożyczamy. Stąd wzrost zainteresowania wypożyczaniem”.
O podejściu Polaków do wypożyczania i sposobach na wykorzystanie tej możliwości przeczytać można w pełnej treści raportu opracowanego na podstawie badania Danae na zlecenie OLX „Outlety i Wypożyczalnie”, znajdującego się pod linkiem: LINK.
OLX
Serwis OLX każdego dnia ułatwia dokonywanie dobrych wyborów milionom Polaków. Każdego miesiąca korzysta z niego ponad 13 milionów użytkowników (Gemius, lipiec 2022), w praktyce oznacza to więc, że platformy używa co trzeci Polak.
KONTAKT:
Paulina Musielak-Rezmer
OLX PR Lead
tel. +48 696 890 340
-
Alicja Kubów
Communication Manager - Monday Comms
tel. + 48 538 630 443
e-mail: alicja.kubow@mondaygroup.pl
Źródło informacji: OLX
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.03.2023, 08:30 |
Źródło informacji | OLX |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
T-Mobile burzy bariery i zaprasza na dowolną kawę gratis w Żabce
Choć przełamywanie barier międzyludzkich nie jest skomplikowane, to czasem najtrudniej jest zacząć. A przecież nic tak nie sprzyja rozmowom, jak kawa! Dlatego zapraszamy wszystkich klientów, nie tylko tych, będących abonentami T-Mobile, do skorzystania z okazji – codziennie w Żabce dowolna kawa gratis, którą możesz obdarować drugą osobę.- 18.04.2025, 14:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: T-Mobile
-
Image
Już za tydzień XVII Europejski Kongres Gospodarczy - w rolach głównych energia, technologie, twórczy dialog biznesu i decydentów
Tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy (EEC - European Economic Congress) podąża agendą za dynamiką sytuacji geopolitycznej, która dostarcza wielu ważnych tematów do dyskusji. Co jest fundamentem bezpieczeństwa w zmieniającym się świecie i jak rozwijać się gospodarczo adekwatnie do nowych wyzwań? Od 23 do 25 kwietnia 2025 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach toczyć się będą dyskusje na szczycie, z mocną reprezentacją biznesu, w międzynarodowym gronie decydentów i praktyków. 1200 panelistów, ponad 200 sesji i rekordowe zainteresowanie uczestników - to wszystko zapowiada wyjątkową edycję największej tego typu imprezy w Europie Centralnej.- 18.04.2025, 12:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Biuro Prasowe EKG
-
Image
Prezes PSEW: dzisiaj wiatr wieje dla polskiej gospodarki PAP
Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej (PSEW) oraz Fundacja Wind Industry Hub (WIH) zaprezentowały „Polską strategię rozwoju przemysłu morskich farm wiatrowych”. Janusz Gajowiecki, prezes zarządu PSEW, twierdzi, że kampania inwestycyjna w morskie farmy wiatrowe nie jest porównywalna z żadnym innym przedsięwzięciem rozwojowym we współczesnej Polsce. Mówimy o skali 300 mld zł nakładów inwestycyjnych w perspektywie 2040 roku.- 18.04.2025, 09:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ