Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Nest" to po angielsku "gniazdo". I na wartościach, które gniazdo symbolizuje, takich jak bezpieczeństwo, opiekuńczość, zaradność, bank zamierza budować swój wizerunek. "Nest Bank będzie bankiem dla rodziny" - deklaruje Bartosz Chytła.
Według przedstawicieli banku pierwszym krokiem na drodze do stworzenia nowej marki było zrozumienie potrzeb emocjonalnych klientów. "Dzisiejszy świat to świat, w którym wszystko jest zmienne. Każdego dnia coś innego jest na czasie, coś innego jest polecane. Trudno znaleźć coś niezmiennego i bezpiecznego, coś na czym będzie można polegać niezależnie od okoliczności - wyjaśnia Maciej Pichlak, dyrektor marketingu Nest Banku. - Nest Bank niczym gniazdo chroni i pozwala rodzinom bezpiecznie rozwinąć skrzydła. Pomagamy złapać bezpieczeństwo finansowe w przyjaznej atmosferze oraz trzymać się z daleka od modnych i niebezpiecznych produktów finansowych".
Kolorami banku są brązowy i niebieski. Brąz kojarzy się ze spokojem, harmonią i równowagą. Niebieski z ładem, porządkiem. Logo stylizowane jest na odręczny podpis, co symbolizować ma gwarancję danego słowa, osobistego poręczenia za złożoną obietnicę.
Rodzinny bank pomoże w pozyskaniu finansowania. Już teraz Nest Bank jest jednym z nielicznych banków, który uwzględnia środki z rządowego programu "Rodzina 500 Plus" w ocenie zdolności kredytowej. W efekcie cała rodzina znajdzie w Nest Banku coś dla siebie: zarówno młodzi, jak i mikroprzedsiębiorcy - właściciele ustabilizowanych już biznesów, takich jak kancelarie prawne, przychodnie lekarskie czy gabinety stomatologiczne. Nest Bank wyróżniać też będzie szybkość działania. Dla zilustrowania tego kierunku przedstawiciele banku podają rozwiązania przyjęte przy konstruowaniu kredytów dla mikrofirm. Kredyt dla Profesjonalistów udzielany jest w ciągu 5 minut, a środki udostępniane nawet po 24 godzinach. Podobne atuty ma oferta dla przedsiębiorców. "Oceniamy biznes, a nie tylko papiery" - podsumowuje filozofię działania banku Bartosz Chytła.
W odróżnieniu od trendów w branży zarządzający Nest Bankiem postawili też na rozwój sieci placówek, które bardziej przypominają kawiarnię niż bank. "Dobrze zaprojektowane wnętrze ma wpływ na komfort klienta, dlatego zdecydowaliśmy się na naturalne drewno i ciepłe kolory w oddziałach - mówi Maciej Pichlak. - Nasze oddziały są przytulne, aż chce się do nich wejść. W ten sposób zmniejszamy dystans. W badaniu oceniającym wygląd nowego wystroju oddziałów Nest Banku konsumenci najczęściej wskazywali na takie cechy jak przytulność wnętrza, bliskość, przyjazność, ciepło, swojskość, kameralność i skojarzenie z kafejką".
W tym momencie bank ma 52 placówki własne i ponad 40 uruchomionych w ramach franczyzy, którą chce rozwijać głównie w mniejszych miastach. Docelowo, po kilku latach sieć oddziałów franczyzowych ma liczyć 300 placówek. Równolegle prowadzone są intensywne prace nad nowymi funkcjonalnościami w bankowości internetowej i mobilnej, która ma pełnić funkcję narzędzia do zarządzania domowymi finansami.
Nest Bank jest marką handlową FM Banku PBP SA, działającego dotychczas na rynku pod dwiema markami: Bank SMART i BIZ Bank. Z końcem października dotychczasowe marki handlowe, podobnie jak nazwa FM Bank PBP SA, zostaną zastąpione jednolitą marką handlową i nazwą Nest Bank. Zastąpienie dotychczasowych marek handlowych i nazwy nie będzie miało wpływu na umowy zawarte przez klientów z FM Bankiem PBP SA - będą one kontynuowane na dotychczasowych zasadach przez Nest Bank.
Udziałowcami Nest Banku są fundusze, którym doradza AnaCap Financial Partners (“AnaCap”) - największy specjalistyczny fundusz private equity w Europie, działający wyłącznie w sektorze usług finansowych. AnaCap inwestuje w Europie w fundusze, które zarządzają aktywami 3,2 mld euro, poprzez private equity, instrumenty kredytowe oraz jako współinwestor. Jego kluczowymi inwestorami są renomowane instytucje o zasięgu globalnym, m. in. Allianz, Goldman Sachs Asset Management, State of New Jersey, Morgan Stanley Alternative Investment Partners. AnaCap był pierwszym funduszem private equity, który otrzymał zgodę brytyjskiego Financial Services Authority na objęcie pakietu kontrolnego w brytyjskim banku, który obecnie działa pod nazwą Aldermore Bank plc. Aktualnie AnaCap posiada inwestycje w sektorze bankowym w pięciu krajach w Europie (Aldermore Bank plc. w Wielkiej Brytanii, Mediterranean Bank na Malcie, MeDirect w Belgii, Equa bank w Czechach i Nest Bank w Polsce).
KONTAKT:
Magdalena Szymańska
rzecznik prasowy FM Banku PBP SA
tel. kom. +48 510 491 298
e-mail: biuro.prasowe@bankpbp.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.09.2016, 17:18 |
Źródło informacji | Biuro Prasowe Nest Banku |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE