Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W rozmowie dotyczącej finansów osobistych zaproszeni goście opowiadali jak zmieniło się podejście Polaków do oszczędzania.
„Patrząc na dane dotyczące oszczędności Europejczyków, niestety musimy przyznać, że Polacy są jednym z najmniej oszczędzających narodów. Stopa oszczędności gospodarstw domowych Polaków od lat utrzymuje się na poziomie zdecydowanie niższym od średniej europejskiej. W ub.r. po III kwartale było to odpowiednio 6,3% dla Polski i 16,1% dla wszystkich krajów UE. Pamiętajmy, że te dane dotyczą okresu pandemii, kiedy gwałtowny spadek konsumpcji doprowadził do wzrostu poziomu oszczędności. Dlaczego oszczędzamy mniej niż inni Europejczycy? Te różnice są wynikiem wielu czynników związanych z kwestiami społecznymi i historycznymi. Aby zmienić nastawienie Polaków do oszczędzania, kluczowe jest zbudowanie szeroko pojętego zaufania do państwa i rozwiązań systemowych. Dlatego tak ważna jest edukacja finansowa na odpowiednim poziomie, która pozwoli pokazać, jak ważne jest posiadanie oszczędności, dla zapewnienia sobie bezpieczeństwa finansowego” - mówi Ewa Małyszko, prezes zarządu PFR TFI.
Podczas spotkania Łukasz Bugaj, CFA z UNIQA TFI podpowiadał jak zabezpieczyć dodatkowe pieniądze na emeryturę korzystając z istniejących produktów:
„Polacy bardzo lubią >>gwarantowany<< zysk i nie mogą zrozumieć, że w inwestycyjnym świecie taki twór nie występuje. Można jednak znaleźć inwestycyjne produkty, których atrakcyjność bardzo zwiększają dopłaty i podatkowe ulgi. Grzechem jest więc z takich dodatkowych zwrotów nie skorzystać. Produktem, który pochwalić się może najkorzystniejszą charakterystyką jest PPK. Umownie można go traktować jako podwyżkę dla pracownika. Mimo że rezygnujemy z części swojego wynagrodzenia, to pracodawca i państwo dopłacają nam mniej więcej tyle samo, ile my wpłacimy. Daje to stopę zwrotu na poziomie ok. 100% już na starcie inwestycji”.
W debacie dotyczącej biznesu usłyszeliśmy jak pandemia wpłynęła na rozwój firm.
Michał Żukowski, CEO Innteo komentuje: „Ogólnoświatowa pandemia, wymusiła na nas bardzo wiele zmian w zakresie prowadzonych działalności. Przyczyniły się do tego wprowadzane restrykcje przez państwa, zmiany potrzeb społeczeństwa, ogólnoświatowy kryzys, związany z zamykaniem niektórych zakładów pracy, bądź zmniejszanie zapotrzebowania na pracowników. W związku z czym z całą pewnością, MŚP które nie wprowadzą zmian, nie dostosują się do dzisiejszej rzeczywistości, mogą mieć trudniej jeżeli po raz kolejny będą wprowadzone takie ograniczenia”.
Dr Mateusz Grzesiak, doradzający przedsiębiorcom mówi jak istotne są zmiany: „Transformacja cyfrowa jest oparta o wybranie, wdrożenie i wykorzystanie rozwiązań cyfrowych w przedsiębiorstwach, dzięki którym stają się skuteczniejsze w różnych obszarach: rozwoju produktu, obsługi klienta, zmniejszania kosztów, budowania zasięgów, zarządzania pracownikiem i innych. Szacuje się, że na świecie wyda się 2.3 biliona dolarów w transformację w 2023. Według EY, 57% polskich firm przyspieszyło transformację cyfrową w czasie pandemii, a jeden na pięciu badanych przez EY uważa, że w ich firmach transformacja jest zaawansowana”. Jednak zauważa, że: „Głównymi sabotażystami w kontekście wdrażania DX są wysokie koszty, niechęć pracowników do zmiany, brak umiejętności, niechęć do innowacji, brak zasobów ludzkich mogących wdrożyć te rozwiązania”.
Natomiast Stefan Karmaza, prezes VECTIO podkreśla, że jednak: „Ostatni okres zdecydowanie wzmocnił firmy, które miały w swojej naturze głęboko zakorzenione dążenie do wprowadzenia innowacji. Takie organizacje były w stanie w sposób naturalny wdrożyć, dostępne na wyciągnięcie ręki, nowoczesne, innowacyjne rozwiązania optymalizujące procesy biznesowe wewnątrz firmy, jak również usprawnić komunikacje z kontrahentami”.
Debaty można wysłuchać pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=3SpGumHl55w
https://www.youtube.com/watch?v=9YQ1v7OPUaU&t=2s
Źródło informacji: Capital24.tv
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.11.2021, 08:30 |
Źródło informacji | Capital24.tv |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT