Newsletter

Nestlé i Starbucks zawierają umowę dotyczącą bezterminowej, ogólnoświatowej licencji na sprzedaż pakowanych produktów konsumenckich i żywności

28.08.2018, 12:38aktualizacja: 28.08.2018, 12:38

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

VEVEY (Szwajcaria) i SEATTLE--(BUSINESS WIRE) - Spółki Nestlé i Starbucks Corporation poinformowały dziś o zawarciu umowy, w ramach której Nestlé ma zyskać nieograniczone czasowo prawo do sprzedaży na całym świecie pakowanych produktów konsumenckich i żywności Starbucks poza kawiarniami firmy.

W ramach tej współpracy, spółki będą ściśle współpracować nad bieżącą ofertą Starbucks w zakresie kaw palonych, mielonych, ziarnistych i rozpuszczalnych oraz porcjowanych. Wykorzystując doświadczenie i możliwości obydwu firm, współpraca zakłada innowacyjne działania mające na celu doskonalenie oferty produktowej dla miłośników kawy z całego świata.

„Zawarcie tej umowy wpisuje się w realizację naszej strategii wzrostu, stawiając Nestlé w wyjątkowej pozycji w branży kawowej dzięki pełnemu wachlarzowi innowacyjnych marek. Mając w swojej ofercie produkty Starbucks, Nescafé i Nespresso będziemy oferować najbardziej kultowe marki kawy - powiedział Mark Schneider, dyrektor generalny Nestlé. - Dzięki wyjątkowej współpracy między dwoma zespołami udało się bardzo sprawnie dojść do zawarcia tego porozumienia, które otworzy drogę dla dalszych możliwości rozwoju” - dodał.

Porozumienie znacząco rozszerza ofertę kaw Nestlé na północnoamerykańskim rynku kaw palonych, mielonych i porcjowanych z segmentu premium. Natomiast dzięki globalnemu zasięgowi Nestlé marka Starbucks będzie mogła wejść na kolejne rynki spożywcze.

„Porozumienie z Nestlé to niezwykle ważny krok w rozwoju marki Starbucks - stwierdził Kevin Johnson, prezes i dyrektor generalny Starbucks. - Dzięki połączeniu wiodącego światowego sprzedawcy detalicznego kawy, największego na świecie producenta żywności i napojów oraz największej i najszybciej rozwijającej się bazy ekspresów domowych z pojedynczym systemem parzenia możemy wzmacniać pozycję marki Starbucks na świecie, jednocześnie przynosząc naszym udziałowcom długofalowe zyski” - dodał.

Do rodziny Nestlé dołączy blisko 500 pracowników Starbucks ze Stanów Zjednoczonych i Europy z czego większość zatrudnionych jest w Seattle i Londynie. Międzynarodowa ekspansja działalności będzie prowadzona z siedziby głównej Nestlé położonej w szwajcarskim Vevey.

Umowa obejmuje marki pakowanych kaw i herbat Starbucks, w tym m.in. Starbucks®, Seattle’s Best Coffee®, TeavanaTM/MC, Starbucks VIA® Instant, Torrefazione Italia® oraz kapsułki K-Cup®. Nie uwzględnia ona natomiast produktów gotowych oraz sprzedaży w obrębie kawiarni Starbucks®.

Oświadczenia dotyczące przyszłości

Pewne oświadczenia zawarte w niniejszym komunikacie mogą mieć charakter oświadczeń dotyczących przyszłości w rozumieniu obowiązujących przepisów dotyczących papierów wartościowych. Często, lecz nie zawsze, tego rodzaju oświadczenia można rozpoznać po zwrotach takich jak „przewidywać”, „oczekiwać”, „uważać”, „może”, „szacuje”, „uważa”, „prognozuje”, „zamierza”, „planuje”, „potencjalny”, „powinien”, „będzie”, „byłby” i tym podobnych zwrotach o charakterze oświadczeń dotyczących przyszłości. Tego rodzaju oświadczenia bazują na informacjach dostępnych Starbucks na dzień wydania niniejszego komunikatu, a faktyczne wyniki lub działania Starbucks mogą istotnie różnić się od tych podanych lub zasugerowanych z uwagi na ryzyko i niepewność związane z prowadzoną działalnością. Wspomniane ryzyko i niepewność obejmują m.in. wahania gospodarki amerykańskiej i innych rynków krajowych oraz walut, możliwość utrzymania, rozwoju i budowania naszych marek, możliwe negatywne skutki wypadków dotyczących chorób spowodowanych żywnością lub napojami, nielegalnym wprowadzaniem do nich zmian, obniżaniem ich jakości, skażeniem lub nieprawidłowym oznaczeniem, możliwe negatywne skutki istotnego naruszenia naszych systemów informatycznych powodujące wystąpienie poważnej awarii naszych systemów informatycznych, koszty związane z realizacją inicjatyw i planów spółki, zadowolenie klientów z produktów spółki, wpływ konkurencji oraz szereg czynników gospodarczych i branżowych, w tym m.in. ceny i dostępność kawy, nabiału i innych surowców, wahania gospodarki amerykańskiej i innych rynków krajowych oraz walut, wpływ działań podejmowanych przez konkurencję, skutki postępowań prawnych oraz inne zagrożenia wymienione w dokumentach składanych amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC), w tym w rozdziale zatytułowanym „Czynniki ryzyka” w rocznym sprawozdaniu spółki na formularzu 10-K za rok podatkowy kończący się 1 października 2017 r. Spółka nie zobowiązuje się do aktualizowania powyższych oświadczeń dotyczących przyszłości.

Wersja źródłowa komunikatu dostępna w serwisie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20180827005623/en/

Źródło: Starbucks Corporation

KONTAKT:

Nestlé SA

Inwestorzy

Luca Borlini

tel. +41 21 924 38 20

-

Media

Christoph Meier

tel. +41 21 924 22 00

Josh Morton (US)

tel. +1-571-457-5262

-

Starbucks

Prasa

Sanja Gould

tel. +1-206-318-7100

e-mail: press@starbucks.com

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.08.2018, 12:38
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ