Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Platforma Niceflight.pl została uruchomiona na początku listopada 2014 r. i już w pierwszym kwartale działalności spotkała się z uznaniem podróżnych. Platforma obsługuje pasażerów 30 linii lotniczych. Dotychczas reklamacje złożyli klienci 12 z nich. Prezentowane dane dotyczące reklamacji podróży krajowych i zagranicznych złożonych podczas 3 miesięcy działania platformy, mimo że stanowią wycinek rynku pasażerskich przewozów lotniczych, pozwalają wyciągnąć pierwsze wnioski na temat problemów i potrzeb pasażerów.
Najwięcej skarg zgłoszonych na platformie Niceflight.pl dotyczy zakłóceń operacji lotniczej (m.in. odwołany i opóźniony rejs) - 79 proc. Pozostałe zgłoszenia dotyczą w głównej mierze problemów związanych z bagażem - 12 proc. oraz obsługą pasażera - 6 proc. Zaledwie 3 proc. spraw dotyczy biletu i umów sprzedaży. Najczęstszym powodem reklamacji są odwołane (28 proc.) i opóźnione rejsy (22 proc.) oraz związany z tym brak należytej opieki (m.in. niedostateczna informacja i konieczność upominania się pasażerów o swoje prawa) - 23 proc. Pasażerowie skarżyli się na brak informacji ze strony przedstawiciela linii lotniczej lub utrudniony dostęp do niej, często powtarzający się w sytuacji, gdy powodem odwołania rejsu był strajk (27 proc.) i pogoda (23 proc.). W wielu przypadkach pasażerom wcale nie podano przyczyny odwołania ich rejsu (38 proc.).
Ponad jedna trzecia zgłoszeń reklamacyjnych, na wniosek pasażerów, została przekazana do monitoringu organizacji strażniczej.
Z zebranych danych wynika, że w wielu przypadkach jedną z największych niedogodności spotykających pasażerów podczas podróży jest niedostateczna dbałość przewoźników o zapewnienie sprawnego przepływu informacji. Ma to istotny wpływ na ocenę jakości usług i zadowolenie pasażerów. Bardzo ważną pozostaje również kwestia świadomości pasażerów w zakresie przysługujących im praw w przypadku zaistnienia zakłócenia lotu, m.in. zapewnienia przez przewoźnika odpowiedniej opieki i informacji.
Niceflight.pl wyraża zgodę na wykorzystanie niniejszego materiału lub jego fragmentu do publikacji przez Państwa redakcję, jednak z zachowaniem informacji o platformie Niceflight.pl.
W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt na adres e-mail: press@niceflight.pl.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.01.2015, 16:56 |
Źródło informacji | www.niceflight.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Majówkowa promocja na stacjach ORLEN pozwoli zaoszczędzić do 40 groszy na litrze paliwa PAP
Ruszyła właśnie majówkowa promocja na stacjach paliw ORLEN, w ramach której nowi i obecni uczestnicy programu lojalnościowego ORLEN VITAY mogą zatankować paliwo taniej o 30 groszy za litr, a posiadacze Karty Dużej Rodziny - aż o 40 groszy. Klienci wszystkich stacji ORLEN w całej Polsce będą mogli kupić w promocyjnej cenie nawet 100 litrów paliwa. Ze specjalnych rabatów skorzystać będą mogli również użytkownicy pojazdów elektrycznych, zarejestrowani w aplikacji ORLEN Charge.- 26.04.2024, 15:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Za nami XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
W dniach 23-24 kwietnia br. w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbyła się XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG. Podczas spotkania działów HR poruszone zostały tematy dotyczące: wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennej pracy, zarządzania underperformancem, ochrony sygnalistów, dyrektywy Equal Pay, wymogów sprawozdawczych dot. pracowników i łańcucha wartości wynikających z ESRS oraz, pracowników pokolenia Z oraz pokolenia silver na rynku, systemowego podejścia do wellbeingu w organizacji, nowoczesnych benefitów łączących potrzeby Gen Z i silversów.- 26.04.2024, 14:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
-
Image
H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką PAP
„Wodór jest wielką szansą, ale też zagadką. Zaletą tego rodzaju technologii jest bowiem zeroemisyjność, z drugiej strony nie wiadomo, jak się one wpiszą w światowy rynek, czy będzie to paliwo konkurencyjne” - wskazywał Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego, uczestniczący w H2POLAND & NetZero Forum. Jego zdaniem, jeśli wodór będzie zbyt drogi, to trudno mu będzie się przebić na światowym rynku, ale gdy jego cena będzie konkurencyjna - zyska przewagę nad innymi paliwami, dzięki swoim ekologicznym walorom.
- 26.04.2024, 14:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom