Pobierz materiał i Publikuj za darmo
RIO DE JANEIRO - (BUSINESS WIRE) - Podczas imprezy w Rio de Janeiro firma NIKE (NYSE:NKE) zaprezentowała dziś nowe stroje reprezentacji Brazylii. Stroje, które mają być noszone w przyszłe lato przez gospodarzy turnieju, łączą w sobie innowacyjne rozwiązania technologiczne, motywy kulturowe i ekologiczne materiały.
"Możliwość stworzenia tych strojów była dla NIKE wielkim zaszczytem - stwierdził Trevor Edwards, prezes marki NIKE. - To coś więcej niż tylko ubiór dla gracza, symbolizuje on historię brazylijskiej piłki, pięć gwiazdek jako godło, miłość do futbolu i nadzieje drzemiące w narodzie".
Stroje wspierają graczy na boisku, ułatwiają wymianę cieplną i utrzymują temperaturę ich ciała na odpowiednio niskim poziomie. Technologia NIKE Dri-FIT odprowadza wilgoć na zewnątrz stroju, gdzie szybciej wyparowuje, natomiast laserowo wycinane otwory i specjalnie zaprojektowana siateczka umieszczona w głównych strefach powstawania ciepła, pozwalają tkaninie "oddychać", ułatwiając przepływ powietrza.
Zgodnie z misją NIKE, jaką jest wyjątkowa jakość przy niskiej szkodliwości dla środowiska, bluzki, spodenki oraz - po raz pierwszy - skarpetki wchodzące w skład stroju reprezentacji, zrobione zostały z materiału pozyskanego z odzysku plastikowych butelek. Do wyprodukowania każdego kompletu wykorzystano średnio 18 plastikowych butelek. Od roku 2010 firma NIKE przejęła od wysypisk odpadów blisko 2 mld butelek, co wystarczyłoby do pokrycia ponad 2 800 pełnowymiarowych boisk piłkarskich.
"Wcielanie w życie idei produktów ekologicznych jest dla nas kluczowym elementem w procesie projektowania i rozwoju - powiedział Martin Lotti, dyrektor ds. kreatywnych w NIKE Football. - Naszym celem jest stworzenie stroju, który pomaga graczom, jednocześnie nie szkodząc naszej planecie".
Przy projektowaniu wykorzystano trójwymiarowe obrazy ciała całej reprezentacji Brazylii. Pozwoliły one stworzyć dopasowany krój poprawiający komfort i umożliwiający naturalne ruchy ciała.
Chcąc odzwierciedlić niepowtarzalną kreatywność narodu brazylijskiego, zespół projektantów NIKE starał się zawrzeć w stroju drużyny narodowej wyjątkowe i charakterystyczne dla narodu elementy kulturowe, jednocześnie pozostając wiernym tradycji klasycznej, żółtej koszulki.
"Stroje Brazylijczyków występujących w roli gospodarza, są jak flaga narodowa - symbolizują zarówno kraj, jak i naród - dodał Lotti. - Chodziło nam o stworzenie kroju odzwierciedlającego dynamikę futbolu i geniusz piłkarski oraz kulturę Brazylii, zachowując jednocześnie wartości, które ten strój reprezentuje".
Koszulka posiada nowy kołnierzyk w serek, oferując luźne dopasowanie i swobodny krój. Spodenki zaprojektowano w klasycznym, brazylijskim, granatowym odcieniu Varsity Royal z białym paskiem. W oparciu o badania nad dopasowaniem stroju, prosty, a zarazem kultowy krój został wyszczuplony i bardziej dopasowany do ciała, aby ułatwić poruszanie się i poprawić komfort.
Brazylijskie godło zostało delikatnie powiększone i odświeżone poprzez dodanie metalicznie złotej oblamówki zapewniającej migoczący efekt. Za godłem, koszulka ma od wewnątrz hasło: "Nascido para jogar futebol" - co w brazylijskiej odmianie języka portugalskiego oznacza - "Urodziłem się, by grać w piłkę".
Bruno Big - brazylijskim projektantem, który dodał z tyłu kołnierzyka na wewnętrznej stronie każdej koszulki drobny motyw żółtego kanarka - symbol dumy "Canarinho", jak nazywani są gracze reprezentacji noszący żółte stroje - współpracował także z firmą NIKE.
"Noszenie 'amarelinha' jest dla mnie i dla moich kolegów z drużyny zaszczytem - powiedział Neymar, jedna z brazylijskich gwiazd. - Brazylia jest bardzo wyjątkowym miejscem, jeśli chodzi o grę w piłkę. Chcemy dać z siebie wszystko i wygrać dla naszego kraju. Nowe stroje mogą nam w tym pomóc, dzięki zastosowanym w nich rozwiązaniom technologicznym i inspiracji, którą emanują".
Nawet nazwiska i numery na każdym komplecie zostały pieczołowicie zaprojektowane z użyciem mikroskopijnych otworów do odprowadzania wilgoci i chłodzenia ciała. Styl czcionki inspirowany jest klasycznymi motywami wykorzystywanymi w Brazylii na ręcznie robionych plakatach ulicznych. Wszystkie koszulki noszone przez piłkarzy i sprzedawane w Brazylii produkowane są w kraju.
Stroje reprezentacji Brazylii będzie można zamówić w przedsprzedaży od 24 listopada w sklepach NIKE oraz na stronie nike.com (http://www.nike.com/language_tunnel). Sprzedaż na całym świecie ruszy 5 grudnia.
Więcej informacji pod adresem: http://www.nikeinc.com
NIKE, Inc.
Firma NIKE, Inc., której siedziba znajduje się w pobliżu Beaverton w stanie Oregon, to wiodący światowy projektant, sprzedawca i dystrybutor oryginalnego obuwia, odzieży, sprzętu i akcesoriów sportowych do różnego rodzaju dyscyplin i form aktywności służących dbaniu o kondycję. W pełni kontrolowane przez firmę NIKE marki to m.in. Converse Inc., która projektuje, sprzedaje i dystrybuuje obuwie, odzież i akcesoria sportowe, oraz Hurley International LLC, która projektuje, sprzedaje i dystrybuuje obuwie, odzież i akcesoria dla młodzieży oraz sprzęt do windsurfingu. Więcej informacji oraz sprawozdania na temat zysków NIKE i innych danych finansowych znaleźć można na stronie: http://investors.nikeinc.com lub w serwisie Twitter (@NIKE).
Zdjęcia/multimedia dostępne pod adresem: http://www.businesswire.com/multimedia/home/20131124005028/en/
KONTAKT:
NIKE, Inc.
New York Media Relations
tel. 212-367-4447
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.11.2013, 12:35 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |