Newsletter

NIKE prezentuje stroje narodowe drużyny Brazylii na 2014 rok

25.11.2013, 12:35aktualizacja: 25.11.2013, 12:35

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Nowe stroje dla reprezentacji światowej stolicy piłki nożnej łączą w sobie nowoczesną technologię i innowacyjne rozwiązania

RIO DE JANEIRO - (BUSINESS WIRE) - Podczas imprezy w Rio de Janeiro firma NIKE (NYSE:NKE) zaprezentowała dziś nowe stroje reprezentacji Brazylii. Stroje, które mają być noszone w przyszłe lato przez gospodarzy turnieju, łączą w sobie innowacyjne rozwiązania technologiczne, motywy kulturowe i ekologiczne materiały.

"Możliwość stworzenia tych strojów była dla NIKE wielkim zaszczytem - stwierdził Trevor Edwards, prezes marki NIKE. - To coś więcej niż tylko ubiór dla gracza, symbolizuje on historię brazylijskiej piłki, pięć gwiazdek jako godło, miłość do futbolu i nadzieje drzemiące w narodzie".

Stroje wspierają graczy na boisku, ułatwiają wymianę cieplną i utrzymują temperaturę ich ciała na odpowiednio niskim poziomie. Technologia NIKE Dri-FIT odprowadza wilgoć na zewnątrz stroju, gdzie szybciej wyparowuje, natomiast laserowo wycinane otwory i specjalnie zaprojektowana siateczka umieszczona w głównych strefach powstawania ciepła, pozwalają tkaninie "oddychać", ułatwiając przepływ powietrza.

Zgodnie z misją NIKE, jaką jest wyjątkowa jakość przy niskiej szkodliwości dla środowiska, bluzki, spodenki oraz - po raz pierwszy - skarpetki wchodzące w skład stroju reprezentacji, zrobione zostały z materiału pozyskanego z odzysku plastikowych butelek. Do wyprodukowania każdego kompletu wykorzystano średnio 18 plastikowych butelek. Od roku 2010 firma NIKE przejęła od wysypisk odpadów blisko 2 mld butelek, co wystarczyłoby do pokrycia ponad 2 800 pełnowymiarowych boisk piłkarskich.

"Wcielanie w życie idei produktów ekologicznych jest dla nas kluczowym elementem w procesie projektowania i rozwoju - powiedział Martin Lotti, dyrektor ds. kreatywnych w NIKE Football. - Naszym celem jest stworzenie stroju, który pomaga graczom, jednocześnie nie szkodząc naszej planecie".

Przy projektowaniu wykorzystano trójwymiarowe obrazy ciała całej reprezentacji Brazylii. Pozwoliły one stworzyć dopasowany krój poprawiający komfort i umożliwiający naturalne ruchy ciała.

Chcąc odzwierciedlić niepowtarzalną kreatywność narodu brazylijskiego, zespół projektantów NIKE starał się zawrzeć w stroju drużyny narodowej wyjątkowe i charakterystyczne dla narodu elementy kulturowe, jednocześnie pozostając wiernym tradycji klasycznej, żółtej koszulki.

"Stroje Brazylijczyków występujących w roli gospodarza, są jak flaga narodowa - symbolizują zarówno kraj, jak i naród - dodał Lotti. - Chodziło nam o stworzenie kroju odzwierciedlającego dynamikę futbolu i geniusz piłkarski oraz kulturę Brazylii, zachowując jednocześnie wartości, które ten strój reprezentuje".

Koszulka posiada nowy kołnierzyk w serek, oferując luźne dopasowanie i swobodny krój. Spodenki zaprojektowano w klasycznym, brazylijskim, granatowym odcieniu Varsity Royal z białym paskiem. W oparciu o badania nad dopasowaniem stroju, prosty, a zarazem kultowy krój został wyszczuplony i bardziej dopasowany do ciała, aby ułatwić poruszanie się i poprawić komfort.

Brazylijskie godło zostało delikatnie powiększone i odświeżone poprzez dodanie metalicznie złotej oblamówki zapewniającej migoczący efekt. Za godłem, koszulka ma od wewnątrz hasło: "Nascido para jogar futebol" - co w brazylijskiej odmianie języka portugalskiego oznacza - "Urodziłem się, by grać w piłkę".

Bruno Big - brazylijskim projektantem, który dodał z tyłu kołnierzyka na wewnętrznej stronie każdej koszulki drobny motyw żółtego kanarka - symbol dumy "Canarinho", jak nazywani są gracze reprezentacji noszący żółte stroje - współpracował także z firmą NIKE.

"Noszenie 'amarelinha' jest dla mnie i dla moich kolegów z drużyny zaszczytem - powiedział Neymar, jedna z brazylijskich gwiazd. - Brazylia jest bardzo wyjątkowym miejscem, jeśli chodzi o grę w piłkę. Chcemy dać z siebie wszystko i wygrać dla naszego kraju. Nowe stroje mogą nam w tym pomóc, dzięki zastosowanym w nich rozwiązaniom technologicznym i inspiracji, którą emanują".

Nawet nazwiska i numery na każdym komplecie zostały pieczołowicie zaprojektowane z użyciem mikroskopijnych otworów do odprowadzania wilgoci i chłodzenia ciała. Styl czcionki inspirowany jest klasycznymi motywami wykorzystywanymi w Brazylii na ręcznie robionych plakatach ulicznych. Wszystkie koszulki noszone przez piłkarzy i sprzedawane w Brazylii produkowane są w kraju.

Stroje reprezentacji Brazylii będzie można zamówić w przedsprzedaży od 24 listopada w sklepach NIKE oraz na stronie nike.com (http://www.nike.com/language_tunnel). Sprzedaż na całym świecie ruszy 5 grudnia.

Więcej informacji pod adresem: http://www.nikeinc.com

NIKE, Inc.

Firma NIKE, Inc., której siedziba znajduje się w pobliżu Beaverton w stanie Oregon, to wiodący światowy projektant, sprzedawca i dystrybutor oryginalnego obuwia, odzieży, sprzętu i akcesoriów sportowych do różnego rodzaju dyscyplin i form aktywności służących dbaniu o kondycję. W pełni kontrolowane przez firmę NIKE marki to m.in. Converse Inc., która projektuje, sprzedaje i dystrybuuje obuwie, odzież i akcesoria sportowe, oraz Hurley International LLC, która projektuje, sprzedaje i dystrybuuje obuwie, odzież i akcesoria dla młodzieży oraz sprzęt do windsurfingu. Więcej informacji oraz sprawozdania na temat zysków NIKE i innych danych finansowych znaleźć można na stronie: http://investors.nikeinc.com lub w serwisie Twitter (@NIKE).

Zdjęcia/multimedia dostępne pod adresem: http://www.businesswire.com/multimedia/home/20131124005028/en/

KONTAKT:

NIKE, Inc.

New York Media Relations

tel. 212-367-4447

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.11.2013, 12:35
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ