Newsletter

NIQ i World Data Lab publikują raport „Spend Z”

19.06.2024, 09:28aktualizacja: 19.06.2024, 09:32

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Nowy kompleksowy raport na temat trendów wydatkowych Generacji Z, która według prognoz ma stać się największym i najzamożniejszym pokoleniem w historii, nosi tytuł „Spend Z” i wymienia trendy zakupowe na rynku Generacji Z, który do roku 2030 ma urosnąć do 12 trylionów USD.

Generacja Z kładzie duży nacisk na kwestie środowiskowe i społeczne: 77% deklaruje, że nie zamierza kupować towarów z krajów o niskich standardach ochrony środowiska, co sugeruje przyszły pokoleniowy wzorzec wydawania pieniędzy.

CHICAGO--(BUSINESS WIRE)-- Firma NielsenIQ („NIQ”) we współpracy z World Data Lab (WDL) wydała pierwszy tego typu kompleksowy raport dotyczący pokolenia, poświęcony wyłącznie Generacji Z. Badania i analizy przedstawione w raporcie „Spend Z” świadczą o dążeniu NIQ do dostarczania wniosków na temat rynków, które można przełożyć na praktyczne działania.

Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20240605369768/pl/.

Raport ujawnia właśnie to, co firmy szukające sposobów na zapewnienie wzrostu w przyszłości muszą szybko zrozumieć i przyswoić na temat Generacji Z - największego pokolenia w historii i zarazem pierwszego o naprawdę globalnym charakterze. Chodzi o to, jakie są nawyki nowej generacji w kwestii wydawania pieniędzy, jej wartości, priorytety, sposoby i miejsca robienia zakupów, kupowane dobra oraz wpływ na wzorce zakupowe innych generacji.

Zgodnie z raportem Generacja Z, do której zaliczono wszystkich urodzonych między 1997 i 2012 rokiem, stanowi 25% (2 miliardy) światowej populacji, a zgodnie z prognozami jej globalna siła nabywcza ma urosnąć do roku 2030 do 12 trylionów USD, co może uczynić z niej najzamożniejsze pokolenie w każdym regionie świata. Do tego czasu najmłodsze pokolenie wyprzedzi generację wyżu powojennego pod względem wydatków. Do roku 2034 Generacja Z wyda globalnie ponad 9 trylionów USD więcej niż jakiekolwiek inne pokolenie.

„Generacja Z nadeszła, są gotowi wydawać pieniądze, a firmy muszą wiedzieć, w jaki sposób dostosować się do ich potrzeb. Zrozumienie, co odróżnia to pokolenie od poprzednich, jest kluczem do wykorzystania szansy na wzrost przekraczający 12 trylionów USD - twierdzi Tracey Massey, główna dyrektor ds. operacyjnych w NIQ. „Firmy próbują zrozumieć, jakie szanse na wzrost niesie ze sobą Generacja Z, i jak wpływa ona na inne pokolenia. >>Spend Z<< to zaledwie przykład tego, jak NIQ wspiera klientów w realizacji ich niepowtarzalnych ambicji poprzez przewidywanie i zaspokajanie potrzeb konsumentów”.

Kluczowe wnioski na temat Generacji Z:

- Domagają się autentyczności: są bardziej zainteresowani autentycznymi relacjami z influencerami i markami. „Być wiernym sobie” to numer jeden w rankingu definicji sukcesu dla przedstawicieli Generacji Z na całym globie. Poczucie przynależności i szacunek do samego siebie to kolejne najwyżej cenione wartości, wraz z silnym poczuciem tożsamości, które wiąże się z zaangażowaniem w sprawy społeczne i aktywizmem.

- Zakupy stacjonarne na nieznaną wcześniej skalę: zakupy w sklepach stacjonarnych mają ponad 50-procentowy udział w ich wydatkach i jest on wyższy niż u wszystkich poprzednich pokoleń. Pomimo, że przedstawiciele Generacji Z rozpoczynają swoje zakupy od kanału online, uważając zamieszczane tam opinie innych kupujących za najważniejszy czynnik podczas zakupów i pozostają pod dużym wpływem mediów społecznościowych.

- Globalna siła nabywcza: Generacja Z stanie się w wielu regionach tą klasą konsumentów, która wydaje najwięcej, i w 2030 roku będzie stanowić 30% światowej siły roboczej. Ameryka Północna, Europa oraz region Azji i Pacyfiku będą nadal dominować w konsumpcji, przy czym znaczenie tego ostatniego będzie rosło. Obecnie przedstawiciele tego pokolenia mają znacznie większy udział w konsumpcji w takich regionach, jak Afryka Subsaharyjska, Bliski Wschód i Afryka Północna oraz Ameryka Łacińska i Karaiby, gdzie stanowią większy odsetek populacji.

- Zdrowie i dobre samopoczucie mają znaczenie… do pewnego stopnia: ogólnie pokolenie to ma dużą świadomość zdrowotną i jest nastawione na zrównoważony rozwój. Najbardziej dynamiczny wzrost popytu konsumentów z Generacji Z dotyczy zarówno kategorii związanych ze zdrowiem, jak i alkoholi oraz innych napojów.

-- 81% sprzedaży wartościowej na TikToku ma dotyczyć branży zdrowia i urody, co pokazuje duży wpływ tego medium.

-- Ponad 50% przedstawicieli Generacji Z korzystało z aplikacji do fitnessu lub ćwiczeń, a 17% korzystało z opaski fitness, by śledzić dane dotyczące zdrowia i sprawności fizycznej.

- Technologia jako bodziec dla kupujących:

-- Opinie zamieszczane online przez innych kupujących mają zasadnicze znaczenie podczas zakupów, natomiast 53% osób z Generacji Z chętnie robi zakupy w mediach społecznościowych i na platformach do streamingu na żywo.

-- 26% członków tego pokolenia korzysta z telefonu, podejmując decyzje podczas zakupów w sklepie stacjonarnym; dla Generacji Y odsetek ten wynosi 23%, Generacji X - 18%, a w przypadku pokolenia wyżu powojennego - 12%.

Ponieważ priorytetami Generacji Z są zdrowie i środowisko, firma spodziewa się, że produkty NIQ Better For™ - jest to klasyfikacja wykorzystująca jej zastrzeżony algorytm do identyfikacji marek na podstawie cech, pozycjonowania, sprzedaży i dystrybucji produktów - będą rosły szybciej niż produkty tradycyjne. Do tej kategorii należą produkty „lepsze dla” konsumenta, środowiska i społeczeństwa. Obecnie małe marki i młodsze pokolenia odpowiadają za 62% wzrostu w tym segmencie.

„Generacja Z to w największym stopniu połączone w sieci, największe i najbardziej wpływowe pokolenie do tej pory - uważa dyrektor ds. komunikacji w NIQ, Marta Cyhan-Bowles. - Przedstawiciele tej generacji będą mieli mniej dzieci, zatem w późniejszym czasie będą dysponować niespotykaną wcześniej siłą nabywczą i nadal nadawać wysoki priorytet określonym kategoriom - takim jak zdrowie i dobre samopoczucie - w stopniu nieznanym wcześniejszym pokoleniom. Nasza analiza nie pozostawia wątpliwości: inwestycja w Generację Z dzisiaj zwróci się jutro”.

„Generacja Z to jak dotąd największe, najbogatsze i najbardziej globalne pokolenie - mówi Wolfgang Fengler, dyrektor generalny WDL. - Firmy muszą zdawać sobie sprawę, że Generacja Z to dwa miliardy ludzi, i wyjście naprzeciw ich potrzebom jest koniecznością”.

Informacje o „Spend Z”

Raport „Spend Z” analizuje generację Z w perspektywie krótko-, średnio- i długoterminowej, przeprowadzając generacyjne analizy porównawcze lojalności względem marek oraz wnikliwie badając znaczenie wyników dla firm z branż produktów FMCG, technologii i dóbr trwałego użytku oraz sprzedaży detalicznej. Raport ma krytyczne znaczenie dla liderów merytorycznych i decydentów, którzy zamierzają pokierować swoje firmy w stronę kolejnej granicy skutecznego wzrostu, a zarazem chronić swoje istniejące udane przedsięwzięcia biznesowe. Pobierz nieodpłatną kopię raportu.

O firmie NIQ

NIQ jest wiodącą na świecie firmą zajmującą się analizą konsumentów, zapewniającą najpełniejsze zrozumienie zachowań zakupowych konsumentów i odkrywającą nowe ścieżki wzrostu. W 2023 roku NIQ połączył się z GfK, łącząc dwóch liderów branży o niezrównanym globalnym zasięgu. Dzięki holistycznemu odczytowi detalicznemu i najbardziej wszechstronnym informacjom o konsumentach - dostarczanym z zaawansowaną analityką za pośrednictwem najnowocześniejszych platform - NIQ zapewnia the Full View(TM).

NIQ to spółka portfelowa Advent International działająca na ponad 100 rynkach, obejmujących ponad 90% światowej populacji. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę NIQ.com.

Informacje o World Data Lab

World Data Lab (WDL) tworzy perspektywiczne, zastrzeżone dane, aby mierzyć i przewidywać trendy wśród konsumentów, wydatki konsumenckie, zmiany demograficzne i postępy w dążeniu do zrównoważonego rozwoju do roku 2034. Nasza strategia korzystania z zaawansowanych narzędzi do analizy danych, które doczekały się naukowej recenzji i publikacji w magazynie „Nature”, zapewnia niezrównaną dokładność, aktualność i spójność we wszystkich grupach demograficznych w 180 krajach i ponad 6 tys. miast.

Metodologia badań

Przewidywania wydatków konsumenckich zamieszczone w raporcie „Spend Z” są oparte na połączeniu danych o wydatkach gospodarstw domowych uzyskanych od krajowych urzędów statystycznych z danymi populacyjnymi ONZ i instytutu IIASA, z uwzględnieniem 2065 ankiet przeprowadzonych w 160 krajach i zamieszczonych w bazie danych NIQ. W przypadku krajów, dla których brak danych z ankiet, dane o wydatkach zostały wywnioskowane na podstawie charakterystyki innych krajów o podobnej strukturze, dobranych optymalnie z użyciem technik statystycznych. Dane ankietowe zostały skorygowane celem zachowania spójności z wydatkami gospodarstw domowych odnotowanymi przez organy statystyczne w poszczególnych krajach. Prognozy natychmiastowe i przyszłe są oparte na przewidywaniach IMF w perspektywie średnioterminowej oraz na scenariuszach Shared Socioeconomic Pathways opracowanymi dla UNFCCC w perspektywie długoterminowej. Ta wszechstronna procedura umożliwia NIQ i WDL tworzenie szczegółowych i wiarygodnych prognoz zachowań konsumenckich w 183 krajach w okresie od 2016 do 2034 roku, z podziałem na kategorie według wieku, płci i dochodów. Łączna suma wydatków jest następnie rozbijana na ponad 100 różnych kategorii produktów przy użyciu klasyfikacji COICOP. Metodologia firmy została poddana naukowej recenzji w magazynie „Nature”. https://www.nature.com/articles/s41599-018-0083-y.

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20240605369768/pl/.

Źródło: NielsenIQ

KONTAKT:

Lista osób odpowiedzialnych za kontakty z mediami:

Cały świat:

Sweta Patra

e-mail: Sweta.patra@nielseniq.com

Azja, Pacyfik:

Liza Martija

e-mail: liza.martija@nielseniq.com

Ameryka Łacińska:

Ari Rodriguez

e-mail: ari.rodriguez@nielseniq.com

Ameryka Północna:

Gillian Mosher

e-mail: gillian.mosher@nielseniq.com

Europa Zachodnia:

Julia Mayer

e-mail: julia.mayer@nielseniq.com

Europa Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka

Melina Mammidou

e-mail: melina.mammidou@nielseniq.com

Źródło informacji: Business Wire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.06.2024, 09:28
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ