Pobierz materiał i Publikuj za darmo
• Sprzedaż 41% kosmetyków oraz środków higieny osobistej w USA odbywa się dzięki handlowi internetowemu.
• Sprzedaż z wykorzystaniem platform społecznościowych odpowiada za 68% zakupów kosmetyków na całym świecie.
CHICAGO--(BUSINESS WIRE)-- NielsenIQ (NIQ), czołowa światowa firma zajmująca się wywiadem konsumenckim, informuje, że światowa branża kosmetyczna odnotowała stabilny wzrost wartości o 7,3% rok do roku. Największy wzrost nastąpił w regionach Ameryki Łacińskiej oraz Afryki i Bliskiego Wschodu, natomiast w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej także odnotowano spore wskaźniki wzrostu, wynoszące odpowiednio +7,8% i +7,7%. Region Azja-Pacyfik, Korea Południowa, Indie, Tajlandia, Singapur i Nowa Zelandia zyskują status wiodących rynków, przyczyniając się do ogólnego wzrostu wartości. Inflacja należy do głównych czynników stymulujących globalną ekspansję branży, ale wzrostowi sprzyjają także rosnące dochody i napływ nowych konsumentów.
E-handel przyczyną rewolucji na rynku sprzedaży detalicznej
Handel internetowy napędza sprzedaż w globalnej branży kosmetycznej, przy czym wzrost w poszczególnych regionach jest zróżnicowany. W Chinach aż 87% całej sprzedaży produktów do pielęgnacji skóry i włosów odbywa się online. W Indiach 17% produktów kosmetycznych jest kupowanych w Internecie, podczas gdy w Brazylii wskaźnik ten wynosi poniżej 10%. Pomimo tych różnic widoczny jest ogólny trend: sprzedaż online przeważa nad sprzedażą w sklepach stacjonarnych.
W USA sprzedaż internetowa ma nadal znaczną przewagę nad sprzedażą w placówkach stacjonarnych, a 41% wszystkich kosmetyków oraz środków higieny osobistej odbywa się za pośrednictwem platform handlu elektronicznego. W ciągu ostatnich czterech lat platformy takie jak Amazon zwiększyły swój udział w rynku o 7,3 punktu, oferując konkurencyjne ceny, szybkie dostawy oraz obszerny asortyment. Coraz częściej klienci korzystają z usług Amazon, by uzupełnić zasób ulubionych produktów, a ich wydatki z roku na rok rosną. Ostatnie pięć lat to okres ogromnego wzrostu sprzedaży internetowej, natomiast sprzedaż detaliczna w sklepach stacjonarnych pozostała na zbliżonym poziomie. W przyszłości sprzedawcy detaliczni będą zmuszeni do transformacji obsługi w sklepach stacjonarnych w kierunku zgodnym z potrzebami nowoczesnych konsumentów.
Zmiana preferencji konsumentów na rzecz handlu internetowego to połączenie ekspansji na rynku ze zmniejszaniem udziału w nim sklepów stacjonarnych. Zwrot ku zakupom online to nie tylko trend będący skutkiem pandemii - to strukturalna zmiana zachowań konsumenckich, zwłaszcza młodszych pokoleń nabywców.
Globalny wzrost sprzedaży za pośrednictwem platform społecznościowych
Sprzedaż za pośrednictwem platform społecznościowych to trend globalny, przy czym 68% zakupów na tych platformach dokonywanych jest pod wpływem impulsu. Sklep TikTok Shop zajmuje obecnie ósme miejsce na liście największych internetowych sprzedawców produktów związanych ze zdrowiem i urodą w USA i sprzedaje kosmetyki o wartości miliarda USD. Wśród kupujących kosmetyki i produkty zdrowotne w Internecie w USA 12,5% dokonało zakupu za pośrednictwem aplikacji, przy czym wielu zakupiło produkty ponownie. W Chinach 31% kosmetyków do pielęgnacji skóry jest kupowanych w sklepie Douyin/TikTok. TikTok Shop jest wybierany przez konsumentów, którzy chcą odkrywać i poznawać marki oraz testować nowe produkty.
Pomimo rosnącego udziału handlu internetowego, sprzedaż w sklepach stacjonarnych nie traci na znaczeniu. Kupujący doceniają możliwość bezpośredniego kontaktu i spersonalizowane doradztwo, zwłaszcza w przypadku droższych produktów takich jak środki do pielęgnacji skóry. Sprzedawcy będą musieli znaleźć kompromis między wygodą i zadowoleniem klientów oraz inwestować w modele hybrydowe, które płynnie połączą odkrywanie produktów online z zaletami obsługi sklepowej.
Tara James Taylor, starsza wiceprezes ds. kosmetyków i produktów do pielęgnacji w NIQ, wyjaśnia:
„W warunkach szybkiej ewolucji w branży kosmetycznej w 2025 roku sukces wymaga zachowania delikatnej równowagi. Dynamiczne zależności między innowacją i tradycją, dostępnością i luksusem, zrównoważonym rozwojem i skalowalnością oraz personalizacją i inkluzywnością zmieniają oblicze rynku, na którym działają producenci i sprzedawcy detaliczni kosmetyków. Znalezienie równowagi będzie kluczowym wyzwaniem dla chcących prosperować na wartym bilion dolarów światowym rynku”.
Aby dowiedzieć się więcej o raportach Beauty Trends i State of Beauty 2025, kliknij tutaj i dołącz do Beauty Inner Circle, aby uzyskać dostęp do informacji premium.
Informacje o NIQ
NielsenIQ (NIQ) to czołowa światowa firma zajmująca się wywiadem konsumenckim, umożliwiająca najbardziej kompletne zrozumienie zachowań zakupowych konsumentów i wskazująca nowe ścieżki wzrostu. Fuzja NIQ z GfK w 2023 roku była połączeniem dwóch liderów branży o niezrównanym globalnym zasięgu. Obecnie NIQ działa w ponad 90 krajach, zamieszkanych przez około 85% ludności świata i generujących ponad 7,2 biliona USD światowych wydatków konsumenckich. Dzięki całościowej interpretacji danych detalicznych i najbardziej wyczerpującym wnioskom na temat zachowań konsumentów - dostarczanym z użyciem zaawansowanych narzędzi analitycznych, takich jak Full View™, za pośrednictwem najnowocześniejszych platform - NIQ umożliwia swoim klientom pełny ogląd sytuacji.
Więcej informacji na witrynie www.niq.com
Disclaimer: Wszystkie nazwy produktów i firm są znakami towarowymi™ lub zastrzeżonymi® znakami towarowymi należącymi do swoich właścicieli. Korzystanie z nich nie oznacza powiązania z tymi podmiotami ani poparcia dla nich.
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20250224947932/pl/
Źródło: NielsenIQ
KONTAKT:
Sweta Patra
e-mail: sweta.patra@nielseniq.com
Źródło informacji: Business Wire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 26.02.2025, 09:11 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |