Newsletter

NIQ publikuje obszerny raport o perspektywach dla rynku konsumenckiego w 2024 roku: poruszanie się w świecie globalnych trendów i wnioski umożliwiające strategiczny wzrost

08.02.2024, 09:05aktualizacja: 08.02.2024, 09:09

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

CHICAGO -- (BUSINESS WIRE) -- NIQ, jedna z najbardziej kompetentnych firm zajmujących się wywiadem konsumenckim, z dumą ogłasza publikację bardzo oczekiwanego raportu o perspektywach dla rynku konsumenckiego w 2024 roku. Ten obszerny dokument zawiera omówienie trendów i wniosków o krytycznym znaczeniu, wpływających na całokształt rynku konsumenckiego, oraz bezcenne dane i analizy dla firm i udziałowców na całym świecie.

Manewrując w skomplikowanej rzeczywistości światowej gospodarki, raport zagłębia się w kwestie reperkusji wywołanych przez istotne zdarzenia i trendy gospodarcze, by odkryć ich wpływ na wiarę konsumentów w przyszłość i ich zachowania zakupowe. Oprócz szeroko zakrojonego omówienia, analiza skupia się także na różnicach lokalnych, dostarczając pogłębionych wniosków na temat wyjątkowej dynamiki rynków w rejonie Azji/Pacyfiku, w Europie, Ameryce Północnej, Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej. To studium publikowane co dwa lata przez liderów kompetencji w tej dziedzinie ujawnia niuanse preferencji konsumentów oraz zmiany w ich nastawieniu i schematach zakupowych, umożliwiając handlowcom i producentom strategiczne zrozumienie rynków docelowych, by ułatwiać im stworzenie dostosowanych strategii na rzecz długotrwałego wzrostu.

„W obliczu niepewności charakteryzującej obecnie światową gospodarkę, nasz raport o perspektywach dla rynku konsumenckiego w 2024 roku ma pełnić funkcję kompasu, za pomocą którego można pokonywać fale wywołane przez zdarzenia gospodarcze, oraz prezentować wnioski dotyczące zachowań konsumentów - mówi Tracey Massey, dyrektor ds. operacyjnych w NIQ. - Raport ten umożliwia strategiczną dalekowzroczność firmom zmagającym się z wyzwaniami, jakim są zmiany na rynkach, oferując dostosowane do potrzeb zrozumienie regionalnej różnorodności i sprawia, że mogą samodzielnie obrać kurs prowadzący do trwałego wzrostu”.

Kluczowe stwierdzenia z raportu NIQ o perspektywach dla rynku konsumenckiego:

- Spadek wartości i konsumpcji: w listopadzie 2023 roku ceny wzrosły o 6,1%, co oznacza istotny spadek z poziomu 13,6% odnotowanego w styczniu 2023 roku. Po wyhamowaniu inflacji okazuje się, że spowolniony wzrost wartości sprzedaży nie jest już w stanie zamaskować niskich lub spadających wskaźników konsumpcji. Handlowcy i marki muszą zareagować strategicznie, unikając nadmiernych promocji w trosce o końcowy bilans.

- Konsumenci pod presją: obecnie 34% konsumentów na świecie odczuwa pogorszenie sytuacji finansowej w porównaniu z rokiem ubiegłym, gdyż wskaźnik bezrobocia pozostaje stabilny, a wynagrodzenia nie nadążają za inflacją. Ponieważ najważniejszą kwestią zaprzątającą umysły jest nadal światowy kryzys, należy spodziewać się rosnącej konkurencji o malejące udziały w wydatkach konsumenckich.

- Proaktywni i precyzyjni w kwestii dobrostanu: 40% konsumentów na świecie proaktywnie nadaje najwyższy priorytet zdrowiu, przyczyniając się do wzrostu tej niszy rynkowej. Doceniając znaczenie proaktywnego zarządzania zdrowiem, konsumenci są wyczuleni na konkretne zmiany stylu życia i właściwości produktów, które umożliwią im osiąganie celów związanych ze zdrowiem.

- Hybrydowe spojrzenie na wartość: niestandardowa analiza przeprowadzona na różnych przedziałach cenowych ujawniła, że przystępne cenowo produkty były jedyną grupą, której udział sprzedaży wzrósł (o 0,6 punktu) w 2023 roku. Polaryzacja finansowa klientów zamożnych i wrażliwych cenowo napędza intensywniejsze wyszukiwanie opcji cenowych, a handlowcy i producenci powinni spodziewać się popytu na nowe asortymenty przystępnych cenowo produktów w 2024 roku.

- Wzrost innowacji z naciskiem na wartość: Producenci, którzy wprowadzają innowacje, mają niemal dwukrotnie większą szansę na zwiększenie ogólnej sprzedaży. Ciągłe innowacje okazały się najbardziej korzystnym czynnikiem dla firm w obliczu spowolnienia rynkowego. Innowacje nie ograniczają się do wysokiej klasy pozycjonowania: aby prosperować, firmy muszą podejmować inicjatywy nastawione na wzrost wartości.

- Dynamiczne i płynne kanały zbytu: 11% konsumentów na świecie przyznaje się do zakupów za pośrednictwem kanałów sprzedażowych w mediach społecznościowych. W zmieniającej się rzeczywistości sprzedaży detalicznej kluczowe znaczenie ma adaptacja do zmiennych schematów eksploracji, eksperymentowania i zakupów produktów przez konsumentów.

„Globalny raport o perspektywach dla rynku konsumenckiego rzuca światło nie tylko na trendy, lecz także na krytyczne zmiany preferencji konsumenckich i wzorców zakupowych, przekraczając granice i obejmując regiony od Ameryki Północnej po Azję i Pacyfik - mówi Lauren Fernandes, globalna dyrektor ds. przywództwa merytorycznego w NIQ. - Od okresowych wahań wartości i wolumenu sprzedaży po hybrydowe spojrzenie na wartość, raport ten wyposaża firmy w kompleksowy zestaw narzędzi do adaptacji, innowacji i odnoszenia sukcesów w środowisku charakteryzującym się zmiennością. To nie tylko raport: to przewodnik dla firm dążących do uzyskania odporności i podejmowania trafnych decyzji na stale zmieniającym się rynku”.

Zaangażowanie NIQ na rzecz publikacji użytecznych biznesowo wniosków jest widoczne w badaniach i analizach przedstawionych w raporcie na temat perspektyw dla rynku konsumenckiego. To cenne źródło umożliwia przedsiębiorstwom autonomiczne podejmowanie uzasadnionych decyzji w stale zmieniającej się rzeczywistości konsumenckiej. Pobierz raport dzisiaj

Informacje o NIQ

NIQ to światowy lider w dziedzinie wywiadu konsumenckiego, który umożliwia swoim klientom najbardziej kompletne zrozumienie zachowań zakupowych klientów i odkrywa przed nimi nowe ścieżki wzrostu. W 2023 roku nastąpiło połączenie NIQ z GfK, po którym tych dwóch liderów branży zyskało niespotykany wcześniej zasięg w skali globalnej. Dzięki holistycznemu spojrzeniu i niezwykle kompleksowym wnioskom z obserwacji zachowania klientów - uzyskiwanym dzięki zaawansowanym narzędziom analitycznym za pośrednictwem najnowocześniejszych platform - NIQ umożliwia pełny ogląd sytuacji TM.

NIQ to firma kontrolowana przez Advent International, działająca na ponad 100+ rynkach zamieszkanych przez ponad 90% światowej populacji. Więcej informacji znajdziesz na witrynie NIQ.com.

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20240207353253/pl/ 

Źródło: NIQ

KONTAKT:

Media

Ameryka Północna - Gillian Mosher (Gillian.Mosher@NIQ.com)

Afryka/Bliski Wschód - Melina Mammidou (Melina.Mammidou@NIQ.com)

Azja/Pacyfik - Liza Martija (Liza.Martija@NIQ.com)

Europa - Sebastien Monard (Sebastien.Monard@NIQ.com)

Ameryka Łacińska - Ari Rodriguez (Ari.Rodriguez@NIQ.com)

Źródło informacji: Business Wire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.02.2024, 09:05
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ