Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Pokolenie milenialsów napędza największy wzrost (193 mld USD) i do 2034 r. wyniki sprzedaży w tej grupie będą wyższe niż w gronie pokolenia X.
- Największych wydatków na produkty i usługi kosmetyczne w 2024 r. dokonywało pokolenie X i w ciągu kolejnych dziesięciu lat w tej grupie konsumentów spodziewany jest wzrost sprzedaży o 150 mld USD.
CHICAGO--(BUSINESS WIRE)-- Firma NielsenIQ (NIQ) nawiązała współpracę z World Data Lab i SPATE w celu udostępnienia kompleksowego raportu poświęconego wyłącznie prognozowanym trendom na rynku kosmetycznym w ciągu kolejnej dekady wśród różnych pokoleń konsumentów.
Raport prezentuje istotne informacje na temat preferencji przedstawicieli poszczególnych pokoleń, ich nawyków pod względem wydatków, wartości, priorytetów, czynników motywujących ich do zakupów, zachowań zakupowych oraz ich wpływu na globalne trendy w sektorze kosmetycznym. W raporcie podkreślono kluczową rolę każdego pokolenia w kształtowaniu preferencji konsumentów i wydatków przez kolejne dziesięć lat.
Wiodącą rolę pod tym względem pełnić będą milenialsi, napędzający niemal połowę wydatków na produkty i usługi kosmetyczne na całym świecie (193 mld USD); drugie miejsce pod tym względem zajmuje pokolenie Z (158 mld USD). Globalna branża kosmetyczna cieszy się bezprecedensowym wzrostem sprzedaży, która wynosi 1,1 bln USD, a do 2034 r. ma zwiększyć się o 700 mld USD, między innymi dzięki Azji, w której wydatki sięgną 310 mld USD.
Odnosząc się do ustaleń zawartych w raporcie, Claire Marty, wiceprezeska NIQ ds. rynku kosmetycznego, podkreśliła, że „NIQ dostrzega fakt, iż zrozumienie preferencji poszczególnych pokoleń ma istotne znaczenie dla rozwoju działalności w stale ewoluującej branży kosmetycznej. Dla przedsiębiorstw stwarza to możliwości dostosowania strategii do potrzeb każdego pokolenia zamiast stosowania jednego, standardowego podejścia. Nasze dane dotyczące trendów konsumenckich i wyników sprzedaży pomogą markom kosmetycznym zidentyfikować niezaspokojone potrzeby, zrozumieć wartości istotne dla konsumentów i sprostać wyzwaniom rynku detalicznego”.
Najważniejsze wnioski z analizy preferencji różnych pokoleń w odniesieniu do produktów i usług kosmetycznych:
Jeśli chodzi o produkty kosmetyczne, kolejna dekada będzie należeć do milenialsów:
- Milenialsi, czyli osoby urodzone pomiędzy 1977 a 1995 r., w ciągu kolejnych 10 lat będą napędzać rozwój rynku kosmetycznego na całym świecie – pokonają tym samym pokolenie X i w 2034 r. staną się dominującą siłą pod względem wydatków na produkty kosmetyczne, które stanowić będą 24% łącznych wydatków w tej dziedzinie na całym świecie.
- Wzrost wydatków na produkty do pielęgnacji skóry i włosów wśród milenialsów w 2024 r. przewyższa tempo wzrostu całego rynku zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i na całym świecie. Ponad połowa milenialsów (56%) często myśli o swoim wyglądzie i to właśnie przedstawiciele tego pokolenia najchętniej sięgają po naturalne składniki lub produkty spożywcze jako zamienniki preparatów stosowanych w ramach codziennej rutyny pielęgnacyjnej.
- To w gronie milenialsów nastąpi największy wzrost wydatków na usługi kosmetyczne do 2034 r. Pod tym względem prym wiedzie Europa, gdzie 57% milenialsów dokonuje wydatków najczęściej na usługi kosmetyczne, a zaledwie 6% na produkty do makijażu, w porównaniu z milenialsami ze Ameryki Północnej, gdzie wydatki na produkty do makijażu zgłasza 11% respondentów.
- Milenialsi sugerują się trendami prezentowanymi na TikToku, gdzie najczęstszym hashtagiem jest #makeupover30, którego popularność wzrosła o 194,9% w ujęciu rok do roku. Odzwierciedla to częstość wyszukiwania wskazówek i produktów odpowiednich dla potrzeb i problemów związanych z pielęgnacją skóry w tym wieku. Między innymi analiza fraz wyszukiwanych na TikToku wskazuje na rosnące zainteresowanie wykorzystywaniem wytapianego tłuszczu zwierzęcego w rutynie pielęgnacyjnej (średnio 14,1 mln wyświetleń materiałów na ten temat tygodniowo).
Najwięcej na produkty i usługi kosmetyczne wydaje pokolenie X:
- Przedstawiciele pokolenia X, urodzeni w latach 1965–1980, to najcenniejsze grono konsumentów dla marek kosmetycznych w 2024 r., których wydatki do 2034 r. mają zwiększyć się o 150 mld USD. Ameryka Północna i region Azji i Pacyfiku odpowiadać będą za ponad połowę wzrostu sprzedaży wśród pokolenia X, przy czym w dużej mierze przyczynią się do tego chińscy konsumenci należący do klasy średniej oraz zamożniejsi konsumenci z Indii.
- Pokolenie X jest mocno zaangażowane w rynek kosmetyczny – w przypadku 80% przeanalizowanych kategorii penetracja rynku przewyższa tu całkowitą populację. Najszybszy wzrost w ciągu kolejnych 10 lat prognozuje się w kategorii pielęgnacji skóry – ma tu nastąpić wzrost o 4,9% w ujęciu rok do roku (26,8 bln USD).
- Jeśli chodzi o preferowany kanał sprzedaży, pokolenie X stawia przede wszystkim na wygodę i najchętniej dokonuje zakupów w kompleksowych kanałach typu Amazon oraz hipermarketach.
- Zainteresowanie pokolenia X makijażem prezentowanym na TikToku wzrosło do 53%, a w 2024 r. hashtag #over40makeup zyskał na popularności (6,9 mln wyświetleń). Niektórzy twórcy materiałów na TikToku adresowanych do pokolenia X wskazują na popularność produktów takich jak Guide Beauty Wand, pomocnych dla osób, którym drżenie rąk utrudnia nakładanie makijażu.
„Według naszych prognoz po raz pierwszy w historii wyniki sprzedaży globalnej branży kosmetycznej przekraczają dziś 1 bln USD” – powiedział Wolfgang Fengler, dyrektor generalny World Data Lab. „Świadczy to o zainteresowaniu produktami i usługami kosmetycznymi wśród konsumentów w każdym wieku i z każdego kraju”.
„Zrozumienie trendów cyfrowych na platformach typu TikToku oraz wyszukiwanych fraz w Google ma dla marek kosmetycznych istotne znaczenie, ponieważ pomaga im wyprzedzić konkurencję, obrazując w czasie rzeczywistym zmiany zainteresowań i potrzeb konsumentów reprezentujących różne pokolenia” – powiedziała Yarden Horwitz, współzałożycielka SPATE.
Przedstawiciele pokolenia milenialsów i zetek priorytetowo traktują zdrowie oraz ochronę środowiska, dlatego w produktach kosmetycznych poszukują różnych aspektów związanych z ideą zrównoważonego rozwoju. Milenialsi chętniej sięgają po produkty lub usługi mające niski lub zerowy wpływ na środowisko (+3,2 pp), a pokolenie Z kupuje produkty marek ceniących równość społeczną lub wspierających społeczności zagrożone wykluczeniem lub mniejszości.
Raport „Beauty Futures” – przewodnik przedstawiający wielopokoleniowe trendy wśród wśród konsumentów produktów i usług kosmetycznych z całego świata to sztandarowy raport NIQ prezentujący kompleksowy obraz zachowań nabywców produktów i usług kosmetycznych z całego świata. Raport omawia takie aspekty jak:
- prognozy dla globalnej branży kosmetycznej na kolejnych 10 lat;
- najważniejsze czynniki skłaniające do zakupów przedstawicieli poszczególnych pokoleń;
- nowe trendy kosmetyczne z serwisów Google i TikToku.
Kopię raportu można uzyskać, klikając tutaj.
Informacje o NIQ
NielsenIQ (NIQ) to czołowa światowa firma zajmująca się wywiadem konsumenckim, umożliwiająca najbardziej kompletne zrozumienie zachowań zakupowych konsumentów i wskazująca nowe ścieżki wzrostu. Fuzja NIQ z GfK w 2023 roku była połączeniem dwóch liderów branży o niezrównanym globalnym zasięgu. Obecnie NIQ działa w ponad 95 krajach, tworzących 97% światowego PKB. Dzięki całościowej interpretacji danych detalicznych i najbardziej wyczerpującym wnioskom na temat zachowań konsumentów – dostarczanym z użyciem zaawansowanych narzędzi analitycznych za pośrednictwem najnowocześniejszych platform – NIQ umożliwia swoim klientom pełny ogląd sytuacji: Full ViewTM.
Informacje o World Data Lab
World Data Lab opracowuje perspektywiczne, autorskie dane, aby mierzyć i przewidywać trendy wśród konsumentów, wydatki konsumenckie, zmiany demograficzne i postępy w dążeniu do zrównoważonego rozwoju do roku 2034. Nasza strategia korzystania z zaawansowanych narzędzi do analizy danych, które doczekały się naukowej recenzji i publikacji w magazynie „Nature”, zapewnia niezrównaną dokładność, aktualność i spójność we wszystkich grupach demograficznych w 180 krajach i ponad 6 tys. miast.
Informacje o SPATE
Spate to platforma prowadząca badania rynku z użyciem AI, która analizuje ponad 20 mld sygnałów dotyczących wyszukiwań oraz 60 mln filmików na TikToku na całym świecie, zapewniając producentom informacje na temat ewoluujących trendów konsumenckich. Dzięki danym dostarczanym przez Spate producenci mogą lepiej zrozumieć szybko zmieniający się świat produktów i usług kosmetycznych, w którym zachodzą istotne zmiany w różnych grupach wiekowych odbiorców, jak na przykład rosnące zainteresowanie makijażem dla cery dojrzałej obserwowane w wyszukiwaniach w serwisie Google oraz na TikToku.
Informacja prawna: Wszystkie nazwy produktów i przedsiębiorstw stanowią zastrzeżone znaki towarowe (™) lub zarejestrowane znaki towarowe (®) odnośnych właścicieli. Ich wykorzystanie nie oznacza jakichkolwiek związków z tymi przedsiębiorstwami ani nie stanowi wyrazu ich poparcia.
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20241209434706/pl/
Źródło: NielsenIQ
KONTAKT:
Sweta Patra
e-mail: sweta.patra@nielseniq.com
Źródło informacji: Business Wire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.12.2024, 15:36 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |