Newsletter

Nowa sonda YPO Global Pulse nt. zaufania wykazuje, że młodzi liderzy biznesu uważają je za najważniejsze, ale brak im planów na jego budowę wśród pracowników

14.01.2020, 09:42aktualizacja: 14.01.2020, 09:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Niemal 3000 dyrektorów ze 115 krajów udzieliło opinii na ten podstawowy temat biznesowy.

NOWY JORK, 14 stycznia 2020 r. /PRNewswire/ -- YPO, globalna społeczność przywódców licząca ponad 28000 dyrektorów w 135 krajach, przeprowadziła sondę członkowską w celu zapoznania się z perspektywami dyrektorów na rolę zaufania interesariuszy, zakresem podejmowanych w tej dziedzinie działań i poziomem sukcesu pod względem budowania kultury zaufania w organizacjach oraz poglądami na rolę wpływu społecznego na budowanie zaufania z interesariuszami.

Sonda YPO Global Pulse na temat zaufania na rok 2020 przeprowadzona była w dniach od 1 do 18 listopada 2019 r. wśród 2960 ankietowanych. Badanie wykazało, że zaufanie jest kluczowym czynnikiem dla liderów biznesu na całym świecie, ale między opiniami a działaniami jest duża przepaść. Poniżej znajduje się podsumowanie kluczowych wniosków.

- 96% dyrektorów uznaje budowanie i utrzymywanie zaufania z interesariuszami za priorytet, a niemal połowa (42%) twierdzi, że waga budowania zaufania z interesariuszami wzrosła w ostatnich pięciu latach.

- Tylko 40% dyrektorów uważa, że budowanie zaufania wśród pracowników jest łatwe, a ponadto zadanie to uznawane jest za jeszcze trudniejsze w przypadku klientów (36%).

- Chociaż większość globalnych liderów biznesu zgadza się, że jest to kwestia priorytetowa i coraz bardziej nagląca, ponad 60% jeszcze nie mierzy zaufania pracowników we własnych firmach, a zaledwie jedna trzecia (34%) ankietowanych ma konkretne plany w swoich przedsiębiorstwach na budowanie i utrzymywanie zaufania z pracownikami.

- Większość dyrektorów uznaje wagę własnego stanowiska, a 89% zgadza się ze stwierdzeniem, że jako przywódcy mają na sobie obowiązek uosabiania wartości zarządzanych organizacji przez podejmowane działania.

- 77% liderów biznesu zgadza się, że czuje na sobie presję co do przewodzenia zmianom, a nie czekania na inicjatywę rządową co do wymagań w tym zakresie.

- Większość przywódców biznesowych (71%) zgadza się z tym, że ich działalności mogą mieć pozytywny wpływ na społeczeństwo. Mniejsza liczba zgadza się ze stwierdzeniem, że podejmowanie działań w kwestiach społecznych podnosi zaufanie wśród pracowników (56%) lub w społeczeństwie (57%).

Metodologia sondy YPO Global Pulse na temat zaufania na rok 2020:

Sonda Global Pulse na temat zaufania na rok 2020 została przeprowadzona przez YPO w dniach od 1 do 18 listopada 2019 r. poprzez formularz w internecie. Odpowiedzi udzieliło 2960 członków YPO. Próba objęła członków ze 115 krajów. Margines błędu próby zawiera się w 1,84% przy założonym 95% poziomie ufności.

O YPO:

YPO to międzynarodowa społeczność obejmująca ponad 28000 głównych dyrektorów w 135 krajach kierująca się przekonaniem, że świat potrzebuje lepszych przywódców. Wszyscy członkowie organizacji osiągnęli znaczące sukcesy jako przywódcy w młodym wieku. Łącznie przewodzą przedsiębiorstwom i organizacjom, które generują 9 bilionów dolarów rocznego przychodu. Członkowie YPO inspirują i motywują się nawzajem poprzez uczenie się od siebie i wyjątkowe doświadczenia w społeczności pełnej otwartości i zaufania. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie ?ypo.org.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1065220/YPO_Logo.jpg

Źródło: YPO

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.01.2020, 09:42
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ