Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Tym razem Loopa.eu przygotowała analizę dla Elektronarzędzi sprzedawanych w ramach branży Dom i Ogród za pierwsze miesiące 2014 roku. W najnowszym raporcie przeanalizowaliśmy ponad tysiąc sklepów, zbadaliśmy 360 tys. ofert oraz 156 tys. transakcji sprzedażowych.
"Nowa analiza została rozszerzona o możliwości analityczne algorytmów Data Mining, które pozwalają na bazie zebranych danych między innymi prognozować krótkoterminowo przychody w branży oraz badać, które czynniki czy też cechy produktu sprawiają, że to właśnie on trafi do koszyka kupującego” - mówi Piotr Oracz, współpomysłodawca portalu Loopa.eu.
Jakie czynniki mają istotny wpływ na sprzedaż wybranego asortyment?
Algorytmy Data Mining, czyli eksploracji danych to matematyczne metody wykrywania wzorów i prawidłowości w dużych zbiorach danych. Inwestorom giełdowym, maklerom czy analitykom rynków makroekonomicznych takie rozwiązania są znane od lat i są wprost dostępne w dedykowanych narzędziach inwestycyjnych. Techniki i metody służące eksploracji danych wywodzą się głównie z obszaru badań nad sztuczną inteligencją. Na polskim rynku e-commerce Loopa.eu wykorzystuje te możliwości do zwiększania efektywności sprzedaży. W naszych analizach stosowane są przede wszystkim metody statystyczne, sieci neuronowe i logika rozmyta.
W ramach najnowszego raportu eksperci Loopa.eu wykonali analizę ustalając, które czynniki z poniższej listy miały decydujący wpływ na dokonanie, jak i też na zaniechanie zakupu, czyli popularne 'porzucenie koszyka':
- Cena;
- Ocena sklepu (na bazie ocen wystawianych przez klientów);
- Liczba wyświetleń oferty;
- Liczba dostępnych przedmiotów w ramach oferty.
W ramach analizy produktów sprzedawanych w kategorii 'Wiertarki' okazało się, że:
- Najchętniej są kupowane produkty w tych sklepach, które mają ponad 99% pozytywnych opinii;
- Średnio sklep powinien wystawiać w ramach oferty co najmniej 25 dostępnych produktów, co świadczy o dbaniu o stan magazynowy, podkreśla stabilność a tym samym zwiększa poczucie bezpieczeństwa dla realizacji zakupu;
- Chętniej kupowane są również te produkty, które są częściej oglądane w e-sklepie. Analiza wskazuje, że w tej branży liczba odwiedzin musi przekroczyć 25;
- Ciągle istotnym czynnikiem jest cena. Szczególnie, jeśli kupowane produkty są na użytek domowy a nie profesjonalny. Średnia cena, która gwarantuje sprzedaż powinna nie przekraczać 680 zł.
Co dalej?
"To nie koniec możliwości, jakie wprowadziliśmy do naszych analiz. W kolejnym raporcie pokusimy się o zbadanie takich czynników na efekt sprzedażowy jak formy promocji, formy płatności czy wreszcie dostępne formy transportu. Pokażemy też jak te czynniki zmieniają się na przestrzeni kolejnych miesięcy w roku, co pozwoli naszym klientom elastycznie dopasować swoją strategię do zmian rynkowych" - zapowiada Piotr Oracz.
Co zawiera raport sprzedażowy?
Każdy raport Loopa.eu to merytoryczne spojrzenie na sytuację w danej branży. Ten raport zawiera między innymi:
- Przegląd branży 'Dom i Ogród' wraz ze zmianami miesiąc do miesiąca oraz prognozę na bieżący miesiąc;
- Analizę, jaki asortyment wśród Elektronarzędzi przynosi największe przychody na rynku oraz jak się kształtują zainteresowania kupujących;
- Zestawienie, jaki udział w przychodach mają urządzenia a jaki akcesoria wraz ze zmianami;
- 50 ofert przynoszących regularne przychody miesiąc do miesiąca z analizą cen oraz liczbą sprzedanych sztuk;
- 50 ofert, dla których nie odnotowano sprzedaży w styczniu, za to w lutym była ona już całkiem spora;
- Analizę czynników mających istotny wpływ na sprzedaż 5 rodzajów produktów przynoszących najwyższy przychód wśród Elektronarzędzi.
Więcej informacji o typach analiz przygotowywanych przez zespół Loopa.eu można znaleźć na dedykowanej stronie: http://www.loopa.eu/raporty. Opisywany raport, dotyczący rynku elektronarzędzi można natomiast pobrać ze sklepu Loopa.eu po adresem: http://blog.loopa.eu/sklep/raporty-sprzedazowe/2014-luty/elektronarzedzia/.
KONTAKT:
e-mail: kontakt@loopa.eu
tel. kom. +48 601 170 450
Źródło informacji: Loopa.eu
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 26.03.2014, 14:00 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |