Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rozstrzygnięcie przetargu pozwoli uruchomić nowe linie
Organizator transportu podaje 3 główne powody ogłoszenia przetargu. Pierwszym jest chęć uruchomienia nowych linii autobusowych. Wśród nich są m.in. te z flagowego projektu ZTM, czyli linie metropolitalne. Tym razem założenia obejmują linie M12, której trasa biegłaby od Katowic przez Mikołów i Łaziska Górne do Wyr oraz M13, która połączyłaby Katowice i Mysłowice ze strefą ekonomiczną w Sosnowcu. Drugim powodem jest konieczność zabezpieczenia puli pracy przewozowej na zaplanowane w przyszłym roku zmiany w układzie połączeń – zarówno na Śląsku, jak i w Zagłębiu. Jako trzeci powód ogłoszenia przetargu przedstawiciele ZTM wskazują chęć odciążenia gminnych przedsiębiorstw komunikacji miejskiej z racji ich trudnej sytuacji kadrowej w grupie zawodowej kierowców.
Przewoźnicy mogą składać oferty do 27 stycznia 2023 r. Z racji tego, że w przetargu wydzielone zostały dwa segmenty (obszary) wyłonionych zostanie dwóch zwycięzców. Kontrakty będą obowiązywać od czerwca 2023 r. przez 8 lat. Ich łączna praca przewozowa sięga prawie 25 mln wozokilometrów.
„To jedno z największych postępowań w kraju. I na tej wartości wcale nie musi się skończyć, ponieważ w dokumentacji przetargowej przewidujemy prawo opcji, czyli potencjalnego zwiększenia zamówienia – wskazuje dyrektor ZTM Małgorzata Gutowska. – Zapraszamy do składania ofert przewoźników z całej Polski i Europy. Do długoletniej współpracy wybierzemy najlepszych – tych, którzy spełniają oczekiwania naszych pasażerów, które ujęliśmy w dokumentacji przetargowej” – dodaje.
Nowe umowy przewozowe to też wyższe standardy
Ogłaszane przez ZTM od początku tego roku postępowania na obsługę sieci połączeń uwzględniają wyższe standardy w komunikacji miejskiej. Podpisywane po rozstrzygnięciu przetargu nowe umowy przewozowe zobowiązują przewoźników do tego, aby z biegiem czasu w autobusach coraz powszechniejsze były takie rozwiązania, jak np. monitoring, klimatyzacja, ogrzewanie, Wi-Fi, odpowiednie oświetlenie, alkoblokady, system informacji pasażerskiej, czy też urządzenia przytrzymujące rowery oraz wózki inwalidzkie i dziecięce.
„Uwzględniliśmy w tym postępowaniu zapisy dotyczące tego rodzaju udogodnień. Nie jest to nasza fantazja, lecz realna potrzeba i oczekiwanie pasażerów. Właśnie takiej komunikacji miejskiej chcą mieszkańcy naszego regionu, tj. nie tylko z licznie realizowanymi kursami, ale również bezpiecznej i komfortowej” – mówi dyrektor ZTM Małgorzata Gutowska.
Źródło informacji: Zarząd Transportu Metropolitalnego
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.12.2022, 10:32 |
Źródło informacji | Zarząd Transportu Metropolitalnego |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
„Wybór profesjonalistów” - rusza ogólnopolska kampania sieci MOYA
Anwim S.A., właściciel marki MOYA - trzeciej największej i najszybciej rozwijającej się sieci stacji paliw w Polsce - startuje z ogólnopolską kampanią wizerunkową „Wybór profesjonalistów”. Jej celem jest umocnienie wizerunku marki MOYA jako dostawcy najwyższej jakości paliw, z których korzystają profesjonaliści - kierowcy, ratownicy i służby niosące pomoc innym każdego dnia.- 05.06.2025, 13:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Anwim
-
Image
Demko Home: Meble Okmed Demko wprowadza nową markę detaliczną z okazji 35-lecia
- 05.06.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: „MEBLE-OKMED” Demko Spółka Jawna
-
Image
VeloBank na EKF 2025: chcemy rozszerzyć współpracę z klientami zamożnymi PAP
Nabycie części detalicznej Citi Handlowego przez VeloBank jest naturalną konsekwencją strategii VeloBanku. Mamy dobrze rozwinięte finansowanie klienta detalicznego w kwestii pożyczek gotówkowych czy kredytów hipotecznych. Natomiast elementem, który chcieliśmy mocniej rozszerzyć, jest współpraca z klientami zamożnymi – podkreślił prezes zarządu VeloBanku Adam Marciniak podczas Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.- 05.06.2025, 12:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ