Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dragony, które mają zostać dostarczone w latach 2026-2027, zostaną objęte dwuletnim okresem utrzymania, co zapewni ich sprawną eksploatację oraz pełne wsparcie serwisowe, zwiększając niezawodność operacyjną pojazdów. Lokomotywy zostały zamówione przez nowo powstałą platformę OnTrain specjalizującą się w wynajmie taboru kolejowego na rynku polskim i europejskim, dla której to kluczowy etap w budowaniu swojej pozycji na rynku oraz rozwijaniu kompetencji w zakresie wynajmu i dzierżawy taboru kolejowego.
Dragon 2 to najnowocześniejsze lokomotywy elektryczne oparte na polskiej myśli technicznej. Wyposażone w zaawansowane systemy trakcyjne, charakteryzują się wysoką wydajnością energetyczną oraz niezawodnością.
„Cieszymy się, że nowy podmiot na rynku zdecydował się na wybór lokomotyw produkowanych przez NEWAG. To dla nas nie tylko wyraz zaufania do jakości naszych technologii, ale także dowód na to, że nasze wieloletnie doświadczenie oraz zaangażowanie w rozwój polskiego transportu kolejowego są doceniane przez naszych partnerów biznesowych. Wierzymy, że współpraca ta przyniesie wymierne korzyści zarówno dla nowego operatora, jak i całej branży kolejowej w Polsce, podnosząc standardy i promując innowacyjne rozwiązania w transporcie. Jesteśmy przekonani, że nasze lokomotywy sprostają wszystkim oczekiwaniom, przyczyniając się do rozwoju bezpiecznej, efektywnej i nowoczesnej infrastruktury kolejowej” – powiedział Zbigniew Konieczek - prezes zarządu NEWAG S.A.
„Bardzo się cieszę z podpisanej dziś umowy z firmą NEWAG na zakup lokomotyw Dragon. To sprawdzony i niezawodny produkt ceniony przez przewoźników. Polska gospodarka od wielu już lat dynamicznie rośnie, jednak statystyki wieku i efektywności pojazdów kolejowych na tle innych państw europejskich są niekorzystne. Tutaj dostrzegamy pole do działania naszej platformy OnTrain. Konieczność redukcji szkodliwych emisji w łańcuchu wartości produktu skłania dostawców i producentów europejskich do przesuwania ładunków z dróg na kolej. Przemysł i dostawcy wybierają lokalizacje nowych zakładów, pozwalające korzystać bezpośrednio z logistyki kolejowej. Oczywiście, aby taki rodzaj transportu był konkurencyjny, musi być efektywny finansowo, technicznie i energetycznie. Wysoka jakość elektrycznych lokomotyw Dragon pozwala przewoźnikom oferować taką właśnie usługę. Lokomotywy te będą doskonale wpisywać się w naszą strategię dostarczania klientom produktów nowoczesnych, bezpiecznych, gwarantujących wysoką dostępność techniczną. Wszystko to jest możliwe dzięki zaangażowaniu inwestorów, Marguerite, Griffin Capital Partners oraz WBW Invest” – dodał Piotr Ignasiak, prezes zarządu OnTrain. Podpisanie tej umowy stanowi kolejny krok w kierunku wzmocnienia pozycji NEWAG na rynku dostawców nowoczesnych rozwiązań kolejowych. Firma konsekwentnie inwestuje w rozwój technologii oraz wspiera rozwój infrastruktury kolejowej w Polsce, przyczyniając się do budowy zrównoważonego transportu przyszłości.
Lokomotywy Dragon 2 będą obsługiwać szeroką gamę przewozów, zapewniając niezawodność i wydajność na najwyższym poziomie.
Źródło informacji: NEWAG
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.12.2024, 09:18 |
Źródło informacji | NEWAG |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Port Gdańsk na EKG 2025: porty morskie to miejsca kreacji pieniądza z podatków i miejsc pracy PAP
Polskie porty - jakie są, czy dotarły już do szczytu swoich możliwości przeładunkowych, a może Polsce potrzebny jest jeszcze jeden duży port morski? Na te i inne kluczowe pytania odpowiadali eksperci z branży morskiej i infrastrukturalnej podczas emocjonującego panelu dyskusyjnego na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym, który rzucił nowe światło na przyszłość polskiej logistyki i transportu morskiego.- 25.04.2025, 16:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
PZU: to był wyjątkowy kwartał
Komentarz Macieja Galińskiego, zarządzającego funduszem DFE PZU, dyrektora Biura Inwestycyjnego PTE PZU.- 25.04.2025, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PZU
-
Image
Prezes Grupy PTWP: to była rekordowa edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach PAP
1200 wyjątkowych prelegentów, 180 inspirujących sesji tematycznych i rekordowa frekwencja (niemal 18 tys. zarejestrowanych uczestników) - 17. Europejski Kongres Gospodarczy w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach przez ostatnie trzy dni stanowił centrum debaty o kwestiach kluczowych dla przyszłości Polski, UE i całego świata.- 25.04.2025, 16:08
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ