Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Równo dziesięć lat temu największy polski bank jako pierwszy na rodzimym rynku zaproponował konto dla dzieci. Serwis internetowy PKO Junior został uruchomiony 1 lipca 2013 r., a aplikacja mobilna do konta działa od maja 2016 r. Do tej pory z oferty PKO Junior skorzystało prawie 730 tys. milusińskich.
Dekada to dobry moment na zmiany. Dlatego aplikacja mobilna dla najmłodszych klientów PKO Banku Polskiego zyskała właśnie nowy wygląd i nowe funkcje. Na początek młodzi klienci dostają łatwiejsze logowanie: PIN-em, przez odcisk palca lub rozpoznawanie twarzy. Wygodniejszy ekran startowy i wyszukiwanie funkcji w dolnym menu usprawnią również nawigowanie na koncie. Do tego wzmocnione zostały niewidoczne dla użytkownika elementy związane z bezpieczeństwem danych i środków. I nie jest to ostatnie słowo, bo kolejne funkcje i udogodnienia jak np. płatności BLIKIEM będą systematycznie uruchamiane.
Odnowiona aplikacja jest wygodna i bezpieczna, jest też wzbogacona o funkcje wspierające edukację finansową i rozwój przedsiębiorczej postawy dziecka. W atrakcyjny sposób uczy dziecko zarządzania budżetem na telefonie, a rodzicom pozwala kontrolować transakcje pociech w swoim serwisie iPKO.
„Dzięki tej aplikacji dziecko pod czujnym okiem rodziców zdobywa praktyczną umiejętność obsługi mobilnego konta bankowego. Fajne jest to, że nauka odbywa się w formie zabawy. Rodzice mogą wyznaczać dziecku określone wyzwania finansowe w czterech obszarach: odpowiedzialności, planowania, systematyczności oraz wytrwałości. Każde wyzwanie ma swój termin realizacji oraz nagrodę, którą także określają rodzice” - wyjaśniła Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO BP.
Jak dodaje, nie do przecenienia są walory edukacyjne stanowiące wartość dodaną bankowej oferty dla najmłodszych.
„Najbardziej znanym programem edukacyjnym w zakresie finansów i to od kilku pokoleń jest Szkolna Kasa Oszczędności. SKO ze swoją blisko 90-letnią historią oferuje młodym ludziom, ale też nauczycielom i ich rodzicom, ogromną dawkę kompleksowej wiedzy ekonomicznej, która jest ciągle uaktualniana i dostosowywana do zmieniającej się rzeczywistości” - podkreśliła ekspertka.
SKO oferuje wiedzę finansową opartą na ponadczasowych wartościach, których zdobycie warto umożliwiać młodemu pokoleniu, by w przyszłości mieć świadome, odpowiedzialne i wyedukowane społeczeństwo. SKO to również tradycja zabaw i konkursów, dzięki którym uczniowie mogą powiększyć zgromadzone oszczędności.
W sumie na dziecięcych kontach w PKO Banku Polskim (w tym PKO Junior, Pierwsze Konto Oszczędnościowe poniżej 13. r.ż. i uczniowskie konta SKO) zgromadzonych jest obecnie ok. 2,2 mld zł. W głównej mierze tworzą je wpłacane regularnie na konto „kieszonkowe” od rodziców, z którego młodzi korzystają, wykonując średnio w miesiącu 9 transakcji bezgotówkowych Kartą.
Ciekawym rozwiązaniem jest również ubezpieczenie dziecka w PKO Banku Polskim, które zapewni ochronę w razie nieszczęśliwego wypadku m. in. w żłobku, przedszkolu, szkole, na uczelni. Dziecko zyskuje specjalistyczną pomoc medyczną i wsparcie 24/7 w przypadku wystąpienia urazów, np. złamania, oparzenia, zwichnięcia, a koszt składki to nawet 5 zł miesięcznie.
W nowym roku szkolnym PKO Bank Polski przygotował też coś dla uczniów szkół ponadpodstawowych. To specjalny program edukacji finansowej m.in. wykorzystujący gogle VR do nauki zarządzania domowym budżetem oraz przestrzegania zasad cyberbezpieczeństwa, który w atrakcyjny sposób pokaże młodym ludziom jak rozsądnie gospodarować pieniędzmi oraz pokaże czyhające w sieci zagrożenia i nauczy ich, jak się przed nimi uchronić.
Dziwulska podkreśliła, że innowacyjne rozwiązania zaproponowane przez PKO BP najmłodszym klientom i ich rodzicom są istotnym elementem strategii PKO Banku Polskiego na lata 2023-25 „Przygotowani do wyzwań, nastawieni na przyszłość”.
Od 10 sierpnia w oddziałach PKO Banku Polskiego można zakładać Konta Mieszkaniowe w ramach rządowego Programu Pierwsze Mieszkanie. „Rozwiązanie przeznaczone jest dla osób pomiędzy 13. a 45. rokiem życia i stanowi drugi, obok Bezpiecznego kredytu 2% element Programu Pierwsze Mieszkanie, do którego wnioski można składać w oddziałach i agencjach PKO BP od początku lipca.
Jak podkreślił Dariusz Szwed, kierujący pracami banku wiceprezes zarządu PKO PB, misją i celem banku jest dostarczanie klientom usług, które odpowiadają na ich bieżące i przyszłe potrzeby.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 01.09.2023, 08:30 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |