Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Tegoroczna edycja okazała się drugą największą w historii tego wyścigu, z blisko 8 000 finiszujących na królewskim dystansie.
Zwycięzcą jubileuszowego 40. PZU Maratonu Warszawskiego został Kenijczyk David Metto, który dystans 42 km 195 m pokonał w czasie 2:12:44. Na podium stanęli także Francuz Florian Carvalho z wynikiem 2:15:14 oraz nasz rodak Adam Nowicki z czasem 2:17:43. Najszybszą kobietą okazała się Beatrice Cherop z Kenii, która na metę dotarła w 2:35:22. Zaraz za nią na podium znalazły się Polka Anna Łapińska z czasem 2:38:41 oraz obywatelka Izraela Elena Dolinin z wynikiem 2:38:46.
Elita walczyła o miejsca na podium w swoich kategoriach i dodatkowo - w niezwykłym wyścigu o nagrodę główną, modnego SUV-a Fiata 500X Mirror. Dla wyrównania szans biegaczy i biegaczek, którzy startowali w tym samym momencie, organizatorzy zastosowali 20-minutowy „handicap”. Oznaczało to, że wyniki najszybszego maratończyka i najszybszej maratonki miały być porównane na mecie. Jeśli różnica wyniosłaby mniej niż 20 minut, wówczas samochód trafiłby do kobiety. Ponieważ jednak czas Davida Metto był lepszy od czasu Beatrice Cherop o przeszło 22 minuty, autem odjechał zwycięzca męskiej kwalifikacji.
Historia Maratonu Warszawskiego i firmy Fiat ma długie korzenie i sięga jeszcze lat 80. XX wieku. Podczas jubileuszowej, 10. edycji Międzynarodowego Maratonu Pokoju nagrodą dla najszybszego biegacza był Fiat 126p, czyli popularny „Maluch”. W kolejnych latach zwycięzcy rywalizacji w stolicy również odjeżdżali do domu nowym samochodem włoskiego koncernu.
W tym roku Maraton Warszawski obchodził wielki jubileusz 40-lecia imprezy. Także i teraz nagrodą główną był samochód marki Fiat. Jednak nie tylko zwycięzca mógł bliżej poznać Fiata, bowiem nowy 500X - oficjalny samochód wydarzenia - towarzyszył elicie na trasie biegu i witał szczęśliwych finiszujących na mecie królewskiego dystansu. Serdeczne uśmiechy wywołał nostalgiczny przejazd czterech historycznych Fiatów 126p przez fragment trasy biegu. Wiele osób przyciągnęła też ekspozycja nowych modeli z gamy włoskiej marki zaprezentowanych na mecie w Miasteczku Fiata.
Włoski SUV, nowy Fiat 500X, oficjalny samochód 40. PZU Maratonu Warszawskiego, ma całkowicie odnowiony wygląd, technologię i silniki. Nadwozie, reflektory FULL LED i nowe wnętrze w najlepszym stylu 500. Silniki nowej generacji FireFly Turbo 1.0 i 1.3 są do 20% bardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa niż silniki benzynowe o podobnych parametrach. W standardzie we wszystkich wersjach samochód wyposażony jest w system rozpoznawania znaków drogowych „Traffic Sign Recognition” z inteligentnym ogranicznikiem prędkości „Speed Advisor” i asystenta pasa ruchu „Lane Assist”, zapewniające najlepsze bezpieczeństwo i wsparcie dla kierowcy.
Nowy Fiat 500X z dostępnym, jako standardowe wyposażenie systemem Uconnect 7" HD LIVE oraz ekranem dotykowym w pełni zintegrowanym ze smartfonami dzięki funkcjonalności Apple CarPlay i Android AutoTM, zapewnia więcej łączności ze światem niż kiedykolwiek.
Całkowicie nowa gama Fiata 500X z dwoma rodzajami nadwozia i trzema wersjami wyposażenia to: Urban, City Cross i Cross. Cena zaczyna się od 67 000 złotych brutto.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.10.2018, 11:42 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
NIKE, Inc. Announces Senior Leadership Changes to Accelerate Growth and Drive Win Now Action Plan
Amy Montagne Becomes President, Nike. Phil McCartney Becomes EVP, Chief Innovation, Design & Product Officer. Nicole Graham Becomes EVP, Chief Marketing Officer. Tom Clarke Becomes Chief Growth Initiatives Officer. Heidi O’Neill to Retire.- 06.05.2025, 09:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
HEIDELBERG holds its ground in a difficult market environment in FY 2024/25 - targets achieved, significant increase in incoming orders compared to previous year
• Sales and adjusted EBITDA margin at previous year's level according to preliminary figures.
• Free cash flow excluding special items clearly positive at around € 50 million.
• Rising order intake compared to previous year lays the foundation for a good start to FY 2025/26.
• Additional, positive order impetus expected from China Print trade fair in May.
• Adjusted EBITDA margin to rise to around 8 percent in FY 2025/26.- 06.05.2025, 09:29
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
ORLEN dwukrotnie zwiększył fundusz wsparcia dla straży pożarnych
W tym roku koncern rozdysponuje rekordową pulę aż 20 milionów złotych. „ORLEN na straży” to wsparcie dla jednostek Ochotniczej i Państwowej Straży Pożarnej. Granty o wartości do 150 tys. zł będą przeznaczone na zakup nowoczesnego sprzętu i specjalistyczne szkolenia.- 05.05.2025, 15:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ