Newsletter

Nowy SUV Fiat 500X oficjalnym samochodem 40. PZU Maratonu Warszawskiego

04.10.2018, 11:42aktualizacja: 04.10.2018, 11:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Nowy SUV Fiat 500X oficjalnym samochodem 40. PZU Maratonu Warszawskiego (8)
Nowy SUV Fiat 500X oficjalnym samochodem 40. PZU Maratonu Warszawskiego (8)
W minioną niedzielę, przez stołeczne ulice przebiegli uczestnicy 40. PZU Maratonu Warszawskiego. Marka Fiat już drugi rok z rzędu była partnerem tego wydarzenia i sponsorem nagrody głównej dla zwycięzcy - Fiata 500X Mirror.

Tegoroczna edycja okazała się drugą największą w historii tego wyścigu, z blisko 8 000 finiszujących na królewskim dystansie.

Zwycięzcą jubileuszowego 40. PZU Maratonu Warszawskiego został Kenijczyk David Metto, który dystans 42 km 195 m pokonał w czasie 2:12:44. Na podium stanęli także Francuz Florian Carvalho z wynikiem 2:15:14 oraz nasz rodak Adam Nowicki z czasem 2:17:43. Najszybszą kobietą okazała się Beatrice Cherop z Kenii, która na metę dotarła w 2:35:22. Zaraz za nią na podium znalazły się Polka Anna Łapińska z czasem 2:38:41 oraz obywatelka Izraela Elena Dolinin z wynikiem 2:38:46.

Elita walczyła o miejsca na podium w swoich kategoriach i dodatkowo - w niezwykłym wyścigu o nagrodę główną, modnego SUV-a Fiata 500X Mirror. Dla wyrównania szans biegaczy i biegaczek, którzy startowali w tym samym momencie, organizatorzy zastosowali 20-minutowy „handicap”. Oznaczało to, że wyniki najszybszego maratończyka i najszybszej maratonki miały być porównane na mecie. Jeśli różnica wyniosłaby mniej niż 20 minut, wówczas samochód trafiłby do kobiety. Ponieważ jednak czas Davida Metto był lepszy od czasu Beatrice Cherop o przeszło 22 minuty, autem odjechał zwycięzca męskiej kwalifikacji.

Historia Maratonu Warszawskiego i firmy Fiat ma długie korzenie i sięga jeszcze lat 80. XX wieku. Podczas jubileuszowej, 10. edycji Międzynarodowego Maratonu Pokoju nagrodą dla najszybszego biegacza był Fiat 126p, czyli popularny „Maluch”. W kolejnych latach zwycięzcy rywalizacji w stolicy również odjeżdżali do domu nowym samochodem włoskiego koncernu.

W tym roku Maraton Warszawski obchodził wielki jubileusz 40-lecia imprezy. Także i teraz nagrodą główną był samochód marki Fiat. Jednak nie tylko zwycięzca mógł bliżej poznać Fiata, bowiem nowy 500X - oficjalny samochód wydarzenia - towarzyszył elicie na trasie biegu i witał szczęśliwych finiszujących na mecie królewskiego dystansu. Serdeczne uśmiechy wywołał nostalgiczny przejazd czterech historycznych Fiatów 126p przez fragment trasy biegu. Wiele osób przyciągnęła też ekspozycja nowych modeli z gamy włoskiej marki zaprezentowanych na mecie w Miasteczku Fiata.

Włoski SUV, nowy Fiat 500X, oficjalny samochód 40. PZU Maratonu Warszawskiego, ma całkowicie odnowiony wygląd, technologię i silniki. Nadwozie, reflektory FULL LED i nowe wnętrze w najlepszym stylu 500. Silniki nowej generacji FireFly Turbo 1.0 i 1.3 są do 20% bardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa niż silniki benzynowe o podobnych parametrach. W standardzie we wszystkich wersjach samochód wyposażony jest w system rozpoznawania znaków drogowych „Traffic Sign Recognition” z inteligentnym ogranicznikiem prędkości „Speed Advisor” i asystenta pasa ruchu „Lane Assist”, zapewniające najlepsze bezpieczeństwo i wsparcie dla kierowcy.

Nowy Fiat 500X z dostępnym, jako standardowe wyposażenie systemem Uconnect 7" HD LIVE oraz ekranem dotykowym w pełni zintegrowanym ze smartfonami dzięki funkcjonalności Apple CarPlay i Android AutoTM, zapewnia więcej łączności ze światem niż kiedykolwiek.

Całkowicie nowa gama Fiata 500X z dwoma rodzajami nadwozia i trzema wersjami wyposażenia to: Urban, City Cross i Cross. Cena zaczyna się od 67 000 złotych brutto.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.10.2018, 11:42
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ