Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Nowy SUV Fiat 500X oficjalnym samochodem 40. PZU Maratonu Warszawskiego (8)](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2018-10/20181004/31472515_8.jpg?itok=wM74gCI-)
Tegoroczna edycja okazała się drugą największą w historii tego wyścigu, z blisko 8 000 finiszujących na królewskim dystansie.
Zwycięzcą jubileuszowego 40. PZU Maratonu Warszawskiego został Kenijczyk David Metto, który dystans 42 km 195 m pokonał w czasie 2:12:44. Na podium stanęli także Francuz Florian Carvalho z wynikiem 2:15:14 oraz nasz rodak Adam Nowicki z czasem 2:17:43. Najszybszą kobietą okazała się Beatrice Cherop z Kenii, która na metę dotarła w 2:35:22. Zaraz za nią na podium znalazły się Polka Anna Łapińska z czasem 2:38:41 oraz obywatelka Izraela Elena Dolinin z wynikiem 2:38:46.
Elita walczyła o miejsca na podium w swoich kategoriach i dodatkowo - w niezwykłym wyścigu o nagrodę główną, modnego SUV-a Fiata 500X Mirror. Dla wyrównania szans biegaczy i biegaczek, którzy startowali w tym samym momencie, organizatorzy zastosowali 20-minutowy „handicap”. Oznaczało to, że wyniki najszybszego maratończyka i najszybszej maratonki miały być porównane na mecie. Jeśli różnica wyniosłaby mniej niż 20 minut, wówczas samochód trafiłby do kobiety. Ponieważ jednak czas Davida Metto był lepszy od czasu Beatrice Cherop o przeszło 22 minuty, autem odjechał zwycięzca męskiej kwalifikacji.
Historia Maratonu Warszawskiego i firmy Fiat ma długie korzenie i sięga jeszcze lat 80. XX wieku. Podczas jubileuszowej, 10. edycji Międzynarodowego Maratonu Pokoju nagrodą dla najszybszego biegacza był Fiat 126p, czyli popularny „Maluch”. W kolejnych latach zwycięzcy rywalizacji w stolicy również odjeżdżali do domu nowym samochodem włoskiego koncernu.
W tym roku Maraton Warszawski obchodził wielki jubileusz 40-lecia imprezy. Także i teraz nagrodą główną był samochód marki Fiat. Jednak nie tylko zwycięzca mógł bliżej poznać Fiata, bowiem nowy 500X - oficjalny samochód wydarzenia - towarzyszył elicie na trasie biegu i witał szczęśliwych finiszujących na mecie królewskiego dystansu. Serdeczne uśmiechy wywołał nostalgiczny przejazd czterech historycznych Fiatów 126p przez fragment trasy biegu. Wiele osób przyciągnęła też ekspozycja nowych modeli z gamy włoskiej marki zaprezentowanych na mecie w Miasteczku Fiata.
Włoski SUV, nowy Fiat 500X, oficjalny samochód 40. PZU Maratonu Warszawskiego, ma całkowicie odnowiony wygląd, technologię i silniki. Nadwozie, reflektory FULL LED i nowe wnętrze w najlepszym stylu 500. Silniki nowej generacji FireFly Turbo 1.0 i 1.3 są do 20% bardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa niż silniki benzynowe o podobnych parametrach. W standardzie we wszystkich wersjach samochód wyposażony jest w system rozpoznawania znaków drogowych „Traffic Sign Recognition” z inteligentnym ogranicznikiem prędkości „Speed Advisor” i asystenta pasa ruchu „Lane Assist”, zapewniające najlepsze bezpieczeństwo i wsparcie dla kierowcy.
Nowy Fiat 500X z dostępnym, jako standardowe wyposażenie systemem Uconnect 7" HD LIVE oraz ekranem dotykowym w pełni zintegrowanym ze smartfonami dzięki funkcjonalności Apple CarPlay i Android AutoTM, zapewnia więcej łączności ze światem niż kiedykolwiek.
Całkowicie nowa gama Fiata 500X z dwoma rodzajami nadwozia i trzema wersjami wyposażenia to: Urban, City Cross i Cross. Cena zaczyna się od 67 000 złotych brutto.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.10.2018, 11:42 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Salonik biznesowy PLL LOT Polonez na lotnisku Chopina w Warszawie zyska zupełnie nowe wnętrze
- 03.07.2024, 13:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Należąca do EIG spółka Pearl Pipelines finalizuje program refinansowania długu uprzywilejowanego o wartości ponad 11 mld USD
Całkowity kapitał zainwestowany w ramach 49% udziałów spółki w Aramco Oil Pipelines sięga ok. 13 mld USD; uzyskane środki zapewniają wsparcie bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Królestwie Arabii Saudyjskiej, których kapitał w blisko 65% pochodzi z inwestycji dokonanych poza Królestwem.- 03.07.2024, 12:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
T-Mobile wprowadza Cyber Know, autorskie rozwiązanie zapobiegające atakom socjotechnicznym
Intensywna cyfryzacja i powszechne korzystanie z, także prywatnych, urządzeń mobilnych w biznesie powoduje, że cyberprzestępcy nieustannie doskonalą swoje techniki ataków. Phishing i smishing, wykorzystujące wiadomości e-mail i SMS do wyłudzania danych, są wciąż jednymi z najczęściej stosowanych metod infiltracji systemów informatycznych. W odpowiedzi na te zagrożenia T-Mobile Polska wprowadza nową usługę - Cyber Know. Usługa ta została stworzona z myślą o podnoszeniu świadomości pracowników i zwiększaniu poziomu bezpieczeństwa w instytucjach oraz w biznesie.- 03.07.2024, 12:46
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: T-Mobile