Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Do połowy marca 51,4% Polaków złożyło roczne deklaracje w swoim Urzędzie Skarbowym, a 39% zrobi to w najbliższym czasie - wynika z badania SW Research, zlecanego przez firmę e-file. Coraz więcej podatników decyduje się na rozliczenie drogą elektroniczną i jak sami podkreślają jest to dla nich prosty i zrozumiały mechanizm. Aż 73% badanych podkreśliło, że złożenie zeznawania podatkowego nie stanowi dla nich trudności.
PIT na ostatnią chwilę?
Dla częściej niż co trzeciego badanego istotne jest złożenie deklaracji podatkowej najwcześniej jak to możliwe. W tej grupie dwóch na trzech badanych jako główne korzyści z tego działania podaje szybsze uzyskanie zwrotu podatku, a ponad 40% osób chce mieć ten obowiązek już z głowy.
"Wyniki badania pokazują, że Polacy nie rozliczają się już z Urzędem Skarbowym na tzw. ostatnią chwilę. Wiedzą, że im zrobią to wcześniej, tym szybciej otrzymają zwrot podatku. Jednak oprócz terminu liczy się także tryb w jakim złożymy zeznanie. Szybciej dostaniemy pieniądze, jeśli rozliczymy się drogą elektroniczną" - wyjaśnia Donata Basińska, ekspert z firmy e-file, dostawcy aplikacji E-Pity do rozliczeń PIT-ów online.
Pieniądze z PIT na weekendowy wypoczynek
Jak przyznają Polacy, już na początku roku planują na co przeznaczą nadpłacony podatek. Co piąty respondent chciałby wydać pieniądze na odpoczynek, wyjazd z rodziną czy krótki urlop. Z drugiej strony, niewiele mniejszy odsetek (19%) wskazuje, że te pieniądze posłużą mu na codzienne wydatki. 14% ankietowanych chciałoby je zaoszczędzić, a co dziesiąty - zainwestować w samochód lub remont mieszkania.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.03.2018, 15:52 |
Źródło informacji | e-file |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Multiply Group finalizuje przejęcie Tendam, podwajając wynik operacyjny EBITDA i zwiększając globalny zasięg
• Tendam to druga co do wielkości grupa odzieżowa w Hiszpanii według udziału w rynku oraz jedna z wiodących europejskich grup odzieżowych prowadzących sprzedaż wielokanałową.
• 12 ugruntowanych marek własnych Tendam z sektora artykułów odzieżowych zapewnia różnorodność i międzynarodowy zasięg, jeszcze bardziej pogłębiając obecność Grupy w branżach konsumenckich.
• Transakcja wyceniona na kwotę 5,6 mld AED (1,3 mld EUR) wartości przedsiębiorstwa plasuje Multiply Group jako kluczowy podmiot na globalnym rynku detalicznej sprzedaży odzieży.- 25.07.2025, 11:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Kultowy różowy Cadillac Mary Kay teraz jako elektryk w całkowicie nowej odsłonie OPTIQ
Służbowy samochód nowej generacji jako sposób na wsparcie innowacyjności, dbałości o środowisko i wykorzystywania możliwości biznesowych z myślą o przyszłości.- 25.07.2025, 10:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: BusinessWire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ