Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Daymaker po raz kolejny ogłosił doroczne wyniki swojego raportu, w których badano zakupowe doświadczenia klientów najpopularniejszych i największych marek w 10 krajach Europy. W Polsce sprawdzono 655 sklepów z 131 sieci sprzedaży detalicznej. W raporcie Daymakerindex nasz kraj szczególnie wyróżnia na tle innych państw europejskich pod względem jakości obsługi Klienta. NEONET, wrocławska firma działające w sektorze sprzedaży detalicznej RTV i AGD, zajęła pierwsze miejsce w swojej kategorii.
Po raz pierwszy firma Daymaker przeprowadziła badania na tak dużą skalę, obejmując aż 10 europejskich państw. Badanie odbywało się za pomocą metody Mystery Shopping, czyli „Tajemniczego klienta”, który odwiedzał każdy sklep z listy placówek objętych badaniem. We wszystkich przyglądano się każdemu z etapów, składających się na proces zakupów: powitanie klienta, dobra znajomość oferty czy zaproponowanie konkretnego produktu. Odczucia „klienta” były zapisywane w arkuszu opinii. Ranking jest nie tylko wyróżnikiem dla najlepszych firm, ale również informacją zwrotną, nad jakimi elementami obsługi należy popracować, aby znaleźć się w czołówce.
Polska, uzyskując 73% punktów, poprawiła swój wynik z zeszłego roku (71%) i została tym samym krajem o najwyższym poziomie jakości obsługi. NEONET również poprawił swój wynik o 2 punkty procentowe - z 91% na 93%.
Tegorocznym zwycięzcą rankingu w sektorze RTV/AGD został NEONET, który od 15 lat rozwija sieć stacjonarnych punktów sprzedaży na krajowym rynku. Pierwszy sklep powstał we Wrocławiu, obecnie sieć liczy 260 salonów detalicznych w całej Polsce. Firma nie pierwszy raz została wyróżniona na płaszczyźnie doskonałej jakości obsługi. W zeszłym roku szósty raz z rzędu otrzymała Gwiazdę Jakości Obsługi.
"Zdobywając pierwsze miejsce w naszej kategorii mamy nadzieję, że przyczynimy się do ogólnokrajowego trendu poprawy jakości obsługi, szczególnie w sektorze RTV/AGD. Wiemy, jak ważne jest, aby Klienci byli zadowoleni z zakupów i chcieli powracać do naszej sieci po nowe produkty, szczególnie wtedy, kiedy będą potrzebować porady w ich wyborze" - mówi Jędrzej Jendrośka, specjalista ds. Komunikacji i PR.
W Polsce z roku na rok poprawiają się standardy obsługi. Klienci dzięki temu mogą wybrać sklep, który będą odwiedzać częściej, niż salony konkurencji. Dlatego ważnym jest, aby osoba wchodząca do sklepu mogła doświadczyć panującej tam miłej atmosfery oraz była usatysfakcjonowana rozmową z pomocnymi i obeznanymi w temacie oferty pracownikami.
"Nie odnieślibyśmy takiego sukcesu, gdyby nie nasi pracownicy, którym zapewniamy regularne szkolenia, podnoszące i utrzymujące wysoki standard obsługi. Liczy się nie tylko wiedza, ale i sposób doradzenia klientowi. Przy tak dużej konkurencji i szerokim asortymencie w wielu sklepach, wyróżników należy szukać właśnie w takich obszarach jak jakość obsługi klientów" - dodaje Jędrzej Jendrośka, specjalista ds. Komunikacji i PR.
W salonach RTV/AGD Klienci często polegają na fachowej wiedzy sprzedawców, którzy pomagają dokonać ostatecznego wyboru. Dlatego dobór personelu w takim sklepie nie może być przypadkowy, a wiedza o asortymencie powinna być ciągle aktualizowana.
Coraz więcej sklepów powinno wyznawać zasadę, że podstawą jest obsługa klienta na wysokim poziomie, która wpływa na całościowy wizerunek marki. Tego typu rankingi wskazują wzorce, na których politykę obsługi klienta powinny opierać pozostałe sklepy, zwłaszcza te, które latami nie wchodzą na wyższe pozycje. To przyczyni się do ogólnego wzrostu komfortu konsumentów w sklepach sprzedaży detalicznej.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 24.04.2017, 13:00 |
| Źródło informacji | NEOIDEA |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Sektor Consumer Finance musi transformować usługi finansowe z myślą o Generacji Z
Wszyscy zastanawiamy się nad Generacją Z. Już za 10 lat na świecie to pokolenie będzie najbardziej liczne, u szczytu swoich możliwości finansowych. Musimy transformować usługi finansowe tak, żeby odpowiedzieć na potrzeby Generacji Z i to jest właściwy moment, żeby się na tym zastanowić – stwierdził Andrzej Szewczyk, zarządzający Business Unitem Finance w Autopay podczas XXI edycji Kongresu Consumer Finance w Warszawie.- 02.12.2025, 13:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Baleary dołączają do siatki połączeń PLL LOT. Rusza sprzedaż bezpośrednich lotów na Majorkę
• Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły sprzedaż nowego kierunku. Tym razem narodowy przewoźnik zabierze pasażerów na słoneczną Majorkę.
• Połączenia z Lotniska Chopina w Warszawie realizowane będą 3 razy w tygodniu w sezonie letnim 2026, z inauguracyjnym rejsem zaplanowanym na 30 maja 2026 r.
• Majorka to jedna z najpiękniejszych wysp Morza Śródziemnego, pełna rajskich plaż, turkusowych zatok, majestatycznych gór i pachnących sadów cytrusowych.- 02.12.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
Ferrero Polska: odpowiedzialną i etyczną firmę tworzą wspólne wartości, a nie nowe regulacje czy trendy PAP
Z jednej strony budowanie w zespole poczucia bezpieczeństwa i szacunku dla każdego pracownika, z drugiej: świadomość wspólnej odpowiedzialności za społeczności lokalne, środowisko naturalne, cały cykl „życia produktu i opakowania” - to podstawowe czynniki definiujące dziś dojrzałą, właściwie zarządzaną firmę. Choć za sprawą unijnych regulacji i zmieniających się oczekiwań konsumentów weszły one do kanonu współczesnego managementu, to istnieją firmy, które takie standardy oraz wartości pielęgnują od wielu dekad.- 02.12.2025, 11:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ