Newsletter

Okres świąteczny napędził biznes przewozowy: FREE NOW notuje rekordowe liczby zamówień w grudniu

17.12.2021, 16:49aktualizacja: 17.12.2021, 16:55

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Zdjęcie jest dostępne na stronie internetowej AP Images (http://www.apimages.com) -

FREE NOW, europejski lider wśród platform multimobilności, w grudniu odnotowuje najlepszy okres pod kątem liczby zamówień przejazdów od początku pandemii. Jednym z powodów jest wzmożony popyt na przejazdy w związku z okresem świątecznym. Najbardziej aktywni partnerscy kierowcy FREE NOW w Polsce realizują nawet 4-5 tys. PLN obrotu tygodniowo.

Badanie FREE NOW wśród mieszkańców miast, wykazało, że aż 67% mieszkańców polskich aglomeracji w okresie świątecznym najczęściej przemieszcza się po mieście w celu zakupów (niezależnie od wybranej formy transportu) [1]. Świąteczne imprezy firmowe w ciągu tygodnia to kolejny ważny powód dla wzmożonego popytu na przejazdy. Potwierdzają to dane FREE NOW: w tym grudniu liczba przejazdów z segmentu wieczornych i nocnych zamówień w dni powszednie wzrasta średnio o 40% z tygodnia na tydzień. Jednocześnie nadal występuje potrzeba dojazdu do pracy - 4 na 10 zamówień na platformie FREE NOW w grudniu dotyczy przejazdów w godzinach szczytu w dni powszednie.

„Świąteczne zakupy, imprezy firmowe i weekendowe, jednocześnie nadal utrzymująca się potrzeba dojazdów do pracy powodują, że grudzień jest najbardziej zajętym okresem dla rynku przewozowego. Osiągnęliśmy w tym roku nasz cel - odbudowania wolumenu zamówień FREE NOW sprzed pandemii. Spodziewamy się, że pod koniec grudnia popyt przeniesie się na dni świąteczne oraz sylwester, który corocznie jest najbardziej aktywnym dniem dla kierowców w roku - wówczas średnio w każdej sekundzie pojawia się nawet kilkanaście zamówień przejazdów. Cieszymy się, że jako platforma możemy zaoferować naszym partnerskim kierowcom szansę wysokich zarobków, a pasażerom dobrą dostępność naszej usługi w okresie, w którym jej bardzo potrzebują” - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.

W tym roku FREE NOW, chcąc umilić przejazdy swoim użytkownikom, przygotowało w Polsce specjalną flotę kilkunastu taksówek udekorowanych w motywy świąteczne i 1500 upominków, które pasażerowie otrzymają podczas przejazdu. Dodatkowo platforma angażuje się w pomoc organizacjom, m.in. zapewniając przejazdy wolontariuszom i harcerzom podczas finału Szlachetnej Paczki w Trójmieście oraz akcji „Paczka dla Powstańca” organizowanej przez Muzeum Powstania Warszawskiego i Filipa Chajzera.

O FREE NOW:

FREE NOW to wiodąca platforma multimobilności miejskiej, będąca częścią joint-venture BMW Group i Daimler AG. Oprócz zamówienia przejazdu z kierowcą, platforma FREE NOW oferuje też wynajem usług mikromobilności, czyli e-hulajnóg, e-rowerów, e-skuterów, a także carsharingu. Działalność platformy pod nazwą FREE NOW obejmuje 10 krajów Europy, a pod nazwą Beat (będącej jej częścią): 5 rynków Ameryki Łacińskiej i Grecję. Łącznie FREE NOW operuje w ponad 170 miastach z 16 krajów na świecie i skupia 50 milionów użytkowników. Jest zatem największym dostawcą usług mobilności miejskiej w Europie i najszybciej rosnącym konkurentem ride-hailingu w Ameryce Łacińskiej. FREE NOW współpracuje z wieloma zewnętrznymi operatorami usług mobilności miejskiej, których usługi integruje w swojej aplikacji, aby zapewnić użytkownikom jak największy wybór opcji dojazdu w mieście. Firma zatrudnia ponad 1850 pracowników w 27 biurach na całym świecie. CEO FREE NOW jest Marc Berg.

[1] Ankieta przeprowadzona na zlecenie FREE NOW w listopadzie 2021 roku, pośród 500 osób mieszkających w polskich miastach. Wynik dotyczy odpowiedzi wielokrotnego wyboru na pytanie: „W jakim celu najczęściej przemieszczasz się w okresie świątecznym?”.

KONTAKT:

Agnieszka Ciesek

Senior PR & Communications Manager

e-mail: Agnieszka.ciesek@free-now.com

tel. 530 121 652

Źródło informacji: APA-OTS

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.12.2021, 16:49
Źródło informacji APA-OTS
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ