Newsletter

Okres świąteczny napędził biznes przewozowy: FREE NOW notuje rekordowe liczby zamówień w grudniu

17.12.2021, 16:49aktualizacja: 17.12.2021, 16:55

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Zdjęcie jest dostępne na stronie internetowej AP Images (http://www.apimages.com) -

FREE NOW, europejski lider wśród platform multimobilności, w grudniu odnotowuje najlepszy okres pod kątem liczby zamówień przejazdów od początku pandemii. Jednym z powodów jest wzmożony popyt na przejazdy w związku z okresem świątecznym. Najbardziej aktywni partnerscy kierowcy FREE NOW w Polsce realizują nawet 4-5 tys. PLN obrotu tygodniowo.

Badanie FREE NOW wśród mieszkańców miast, wykazało, że aż 67% mieszkańców polskich aglomeracji w okresie świątecznym najczęściej przemieszcza się po mieście w celu zakupów (niezależnie od wybranej formy transportu) [1]. Świąteczne imprezy firmowe w ciągu tygodnia to kolejny ważny powód dla wzmożonego popytu na przejazdy. Potwierdzają to dane FREE NOW: w tym grudniu liczba przejazdów z segmentu wieczornych i nocnych zamówień w dni powszednie wzrasta średnio o 40% z tygodnia na tydzień. Jednocześnie nadal występuje potrzeba dojazdu do pracy - 4 na 10 zamówień na platformie FREE NOW w grudniu dotyczy przejazdów w godzinach szczytu w dni powszednie.

„Świąteczne zakupy, imprezy firmowe i weekendowe, jednocześnie nadal utrzymująca się potrzeba dojazdów do pracy powodują, że grudzień jest najbardziej zajętym okresem dla rynku przewozowego. Osiągnęliśmy w tym roku nasz cel - odbudowania wolumenu zamówień FREE NOW sprzed pandemii. Spodziewamy się, że pod koniec grudnia popyt przeniesie się na dni świąteczne oraz sylwester, który corocznie jest najbardziej aktywnym dniem dla kierowców w roku - wówczas średnio w każdej sekundzie pojawia się nawet kilkanaście zamówień przejazdów. Cieszymy się, że jako platforma możemy zaoferować naszym partnerskim kierowcom szansę wysokich zarobków, a pasażerom dobrą dostępność naszej usługi w okresie, w którym jej bardzo potrzebują” - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.

W tym roku FREE NOW, chcąc umilić przejazdy swoim użytkownikom, przygotowało w Polsce specjalną flotę kilkunastu taksówek udekorowanych w motywy świąteczne i 1500 upominków, które pasażerowie otrzymają podczas przejazdu. Dodatkowo platforma angażuje się w pomoc organizacjom, m.in. zapewniając przejazdy wolontariuszom i harcerzom podczas finału Szlachetnej Paczki w Trójmieście oraz akcji „Paczka dla Powstańca” organizowanej przez Muzeum Powstania Warszawskiego i Filipa Chajzera.

O FREE NOW:

FREE NOW to wiodąca platforma multimobilności miejskiej, będąca częścią joint-venture BMW Group i Daimler AG. Oprócz zamówienia przejazdu z kierowcą, platforma FREE NOW oferuje też wynajem usług mikromobilności, czyli e-hulajnóg, e-rowerów, e-skuterów, a także carsharingu. Działalność platformy pod nazwą FREE NOW obejmuje 10 krajów Europy, a pod nazwą Beat (będącej jej częścią): 5 rynków Ameryki Łacińskiej i Grecję. Łącznie FREE NOW operuje w ponad 170 miastach z 16 krajów na świecie i skupia 50 milionów użytkowników. Jest zatem największym dostawcą usług mobilności miejskiej w Europie i najszybciej rosnącym konkurentem ride-hailingu w Ameryce Łacińskiej. FREE NOW współpracuje z wieloma zewnętrznymi operatorami usług mobilności miejskiej, których usługi integruje w swojej aplikacji, aby zapewnić użytkownikom jak największy wybór opcji dojazdu w mieście. Firma zatrudnia ponad 1850 pracowników w 27 biurach na całym świecie. CEO FREE NOW jest Marc Berg.

[1] Ankieta przeprowadzona na zlecenie FREE NOW w listopadzie 2021 roku, pośród 500 osób mieszkających w polskich miastach. Wynik dotyczy odpowiedzi wielokrotnego wyboru na pytanie: „W jakim celu najczęściej przemieszczasz się w okresie świątecznym?”.

KONTAKT:

Agnieszka Ciesek

Senior PR & Communications Manager

e-mail: Agnieszka.ciesek@free-now.com

tel. 530 121 652

Źródło informacji: APA-OTS

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.12.2021, 16:49
Źródło informacji APA-OTS
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ