Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości dysponuje jeszcze ponad miliardem złotych dla przedsiębiorców z perspektywy finansowej 2014-2020. „We wszystkich programach operacyjnych, które wdrażamy w rok 2021 weszliśmy z kwotą ponad 1 mld zł. Wszystkie nasze konkursy spotykają się z tak ogromnym zainteresowaniem, że nie będzie problemu z wydaniem tych pieniędzy” – mówiła Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP.
Stwierdziła też, że do agencji wpłynęła bardzo duża ilość projektów innowacji. „W tej perspektywie finansowej, która za chwilę się kończy, podpisaliśmy ponad 10, 5 tys. umów, co oznacza taką liczbę dobrych i bardzo dobrych projektów. To są efekty naszych działań, efekty, jakie przynoszą środki unijne i efekty pracy naszych przedsiębiorców – poinformowała prezes Oleszczuk. - I to jeszcze nie koniec, bo nadal trwają konkursy i do końca roku będzie możliwość startowania w nich” - dodała.
Uzupełniła, że jedno z czołowych działań PARP „Badania na rynek”, które promuje innowacyjne pomysły nigdy nie cieszyło się takim zainteresowaniem przedsiębiorców jak w tym roku. „Mieliśmy przygotowaną pulę środków 0,5 mld a zostało złożonych 660 wniosków na kwotę ok. 4 mld zł. Zainteresowanie jest ogromne i możliwości przedsiębiorców są ogromne” – podkreśliła prezes PARP.
Jak zapowiedziała, w nowej perspektywie finansowej na lata 2021-27 PARP nadal będzie wspierać mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa i uczestniczyć we wdrażaniu trzech programów operacyjnych, które stanowią kontynuację obecnych. „W nowej perspektywie chcemy, żeby działania, które będą wdrażane opierały się na dobrych rozwiązaniach, które już się sprawdziły” – zaznaczyła Oleszczuk.
Poinformowała, że programy te obejmą na pewno takie dziedziny jak: innowacje, badania i rozwój, kwestie infrastrukturalne, cyfryzację oraz automatyzację i robotyzację. Odnosząc się do dwóch ostatnich prezes PARP stwierdziła: „to są dziedziny, na które w kolejnej perspektywie musimy zwrócić uwagę i przyspieszyć, jeśli chodzi o rozwój tych nowych technologii”. Dodała, że agencja będzie też przykładała dużą wagę do rozwoju nowych kompetencji, dlatego że wraz z rozwojem nowych technologii potrzebne jest ich podnoszenie.
Zdaniem Małgorzaty Oleszczuk jednym z warunków powodzenia działań Polskiej Agencji Przedsiębiorczości jest dobra i coraz silniejsza współpraca z wieloma instytucjami, ministerstwami, agencjami i urzędami. „Ta współpraca, która od kilku lat bardzo dobrze przebiega i wiele inicjatyw wspólnie realizujemy, spowodowała, że w czasie pandemii to po prostu procentowało” - zaznaczyła.
Przypomniała, że jeszcze przed pandemią, kiedy wchodziła Konstytucja dla Biznesu, czyli pakiet ustaw reformujących przepisy dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej, PARP i Ministerstwo Rozwoju zorganizowały cykl 120 konferencji dla przedsiębiorców z całej Polski. „Zapraszaliśmy przedsiębiorców i instytucje, które uczestniczyły w tym procesie. I przedsiębiorcy byli zaskoczeni tym, że to administracja rządowa wychodzi do nich. Zaprasza na spotkanie, tłumaczy, jakie są zmiany, pyta o problemy, odpowiada na pytania – mówiła prezes PARP. - Z podobnym pomysłem wyszliśmy też wtedy, kiedy rozpoczęła się pandemia i znów nastąpiło bardzo wiele zmian, wprowadzane były kolejne tarcze, obostrzenia i różne ułatwienia, usprawnienia dla przedsiębiorców. Zorganizowaliśmy wtedy wspólnie z MR i naszymi partnerami cykl 20 wideokonferencji. Uczestniczyło w nich ponad 20 tys. osób” - wyjaśniała.
Zadaniem PARP w pierwszym roku pandemii było wsparcie średnich przedsiębiorców z całej Polski środkami finansowymi z tarczy na bieżącą działalność. Spośród 15 tys. potencjalnych beneficjentów wnioski złożyło 6,5 tysiąca, z czego pomoc otrzymało 4,5 tys. firm spełniających wymagane kryteria. Środki finansowe pochodziły z dwóch programów operacyjnych: 2 mld zł z programu „Inteligentny rozwój” oraz 0,5 mld z programu „Polska Wschodnia”. Jak podała prezes Oleszczuk, sprawne przeprowadzenie tego działania wymagało stworzenia ponad stuosobowego zespołu składającego się z pracowników wszystkich komórek agencji.
„Nasze działania wpisują się zarówno w Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, jak i teraz w Plan dla Pracy i Rozwoju – konkretne programy gospodarcze, które łączą w sobie siłę, potencjał i działania wszystkich instytucji rządowych. Efekty tego już są widoczne i będą widoczne w przyszłości. Ważne, że te działania są dobrze prowadzone i przedsiębiorcy są zadowoleni” – podsumowała Małgorzata Oleszczuk.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.03.2021, 15:38 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE