Pobierz materiał i Publikuj za darmo
AMSTERDAM--(BUSINESS WIRE)-- OLX Group („OLX”), globalny lider w dziedzinie internetowych ogłoszeń drobnych, z blisko 60 milionami codziennych ogłoszeń na siedmiu rynkach [1] oraz spółka zależna Prosus, ogłosił solidne wyniki finansowe za pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku fiskalnego (do 30 września 2025 roku).
- Przychody wzrosły o 22% (17%) [2] rok do roku do 473 milionów USD, z 389 milionów USD w pierwszej połowie roku 2025.
- Skorygowana EBITDA wzrosła o 52% (44%) rok do roku do 231 milionów USD, zwiększając marże o 10 punktów procentowych do 49%.
- Skorygowany EBIT wzrósł o 59% (51%) w porównaniu z poprzednim okresem, osiągając 205 milionów USD.
„Jestem bardzo dumny, że nasza strategia przynosi wymierne rezultaty. Dzięki skupieniu się na kluczowych kategoriach oraz szybkiemu wdrażaniu własnych rozwiązań AI w całym biznesie, które koncentrują się na wspieraniu biznesu naszych klientów, zaledwie rok po zmianie w pozycjonowaniu naszej firmy, widzimy ogromny postęp - mówi Christian Gisy, CEO OLX Group. - Wciąż pozostajemy zaangażowani w organiczne napędzanie wzrostu, jednak przejęcie wiodącej francuskiej platformy motoryzacyjnej La Centrale pokazało, że jesteśmy dobrze przygotowani, aby wykorzystać strategiczne możliwości i rozszerzyć nasz zasięg w Europie Zachodniej”.
Postępy w realizacji strategii
Silne wyniki OLX były napędzane wzrostem w kluczowych kategoriach, takich jak motoryzacja, nieruchomości i praca. Dodatkowo, dzięki nowoczesnym rozwiązaniom opartym na sztucznej inteligencji, OLX kontynuował innowacje w swojej ofercie produktowej, polepszając doświadczenia profesjonalnych klientów oraz użytkowników końcowych. W ramach swoich kluczowych kategorii:
- Motoryzacja osiągnęła imponujący wzrost przychodów o 27%, napędzany ulepszoną monetyzacją, innowacyjnymi narzędziami dla dealerów, ulepszonymi rozwiązaniami reklamowymi oraz optymalizacją wyszukiwania, które wygenerowały więcej leadów dla klientów.
- Nieruchomości wykazały silny wzrost, z przychodami zwiększonymi o 26% oraz wzrostami w segmentach B2C i C2C, wspieranymi przez formularze ogłoszeniowe napędzane technologią GenAI, migrację do zunifikowanej aplikacji oraz innowacje cenowe, które poprawiły widoczność ogłoszeń i zaangażowanie użytkowników.
- Praca wykazała odporność, osiągając 12% wzrost przychodów pomimo trudnych warunków rynkowych. Wyniki napędzała zaktualizowana oferta i wzrost monetyzacji, a także rozwiązania oparte na AI, służące dopasowaniu ofert pracy oraz odświeżone funkcje panelu pracodawcy, które zwiększyły wskaźniki retencji.
OLX wzmocnił swoją pozycję w Europie Zachodniej dzięki przejęciu francuskiej platformy motoryzacyjnej La Centrale [3], uzupełniając istniejące portfolio motoryzacyjne firmy na atrakcyjnym i obiecującym rynku. Firma ogłosiła również sprzedaż aktywów niezwiązanych z działalnością podstawową w Uzbekistanie i Kazachstanie, a także polskiej platformy usług Fixly oraz rumuńskiej platformy finansowania nieruchomości Kiwi Finance [4], co wzmacnia jej strategiczną koncentrację na rynkach o wysokim wzroście oraz kluczowych kategoriach.
Stabilny wzrost OLX Polska
OLX posiada ponad 16 milionów miesięcznych użytkowników w Polsce. Jednocześnie, w pierwszej połowie roku fiskalnego, serwis wprowadził innowacje w swoich kluczowych kategoriach.
Praca wprowadziła Panel Pracodawcy Premium oparty na AI, umożliwiający rekruterom szybsze o 40% znajdowanie kandydatów i redukcję czasu pobierania CV o 94%. Marka zwiększyła również swoją obecność na głównych wydarzeniach, takich jak Open'er Festival. Części Samochodowe skupiły się na przyciąganiu nowych użytkowników i budowaniu pozytywnego wizerunku poprzez dwie kampanie marketingowe oraz event dla partnerów biznesowych w Żninie. Platforma odnotowała również silne zainteresowanie w kategorii usług, gdzie 225 tysięcy firm i 14,6 miliona aktywnych użytkowników wygenerowało 1 milion nowych ogłoszeń i 2,1 miliona odpowiedzi. Tymczasem katerogia dóbr użytkowych poprawiła dostępność i zaufanie dzięki rozwiązaniu „kup teraz, zapłać później” PayPo i uwierzytelnianiu dóbr luksusowych przez LegitApp.
OTOMOTO przyspieszyło rozwój rynku poprzez strategiczne zaangażowanie w branży, biorąc udział w głównych wydarzeniach, takich jak Kongres Dealerów (1 000 uczestników) i Kongres Nowej Mobilności (7 500 uczestników), pokazując możliwości transformacji cyfrowej. OTODOM wzmocniło swoją pozycję jako preferowana platforma nieruchomości w Polsce dzięki aplikacji ocenianej na 4.4 i unikalnemu rozwiązaniu reklamowemu Power VAS. Dodatkowo, platforma przeszkoliła ponad 7 000 profesjonalistów branży poprzez webinaria i programy rozwojowe oraz wspierała profesjonalizację rynku dzięki inicjatywom, takim jak Quality Leader PRO i Agent 2.0.
Wiodące w branży innowacje AI
OLX inwestuje 20 milionów USD w tym roku fiskalnym w rozwój możliwości AI, wdrażając ponad 60 rozwiązań AI na swoich platformach, z czego 10 opartych na generatywnej AI zostało wprowadzonych w pierwszej połowie roku. Te inwestycje przynoszą wymierne efekty, wspierając efektywność, automatyzację, poprawę zaufania i bezpieczeństwa oraz dostarczając inteligentne narzędzia użytkownikom i profesjonalnym klientom.
Wśród tych przełomowych rozwiązań, nowa funkcja GenAI OLX automatycznie generuje atrybuty i opisy ogłoszeń dla wszystkich kategorii. Dzięki temu, czas i wysiłek potrzebny na opublikowanie ogłoszenia zmniejszyły się o 35-55% w kategoriach takich jak nieruchomości, elektronika, dom i ogród oraz inne. Jakość ogłoszeń poprawiła się nawet o 37% dzięki wyższej jakości i ilości opisowych atrybutów.
O OLX Group
OLX to globalny lider cyfrowych platform handlowych, budujący rozwiązania ułatwiające handel i obsługujący dziesiątki milionów profesjonalnych sprzedawców i konsumentów w Europie i RPA każdego miesiąca. Wykorzystując skalę działania oraz zaawansowane innowacje oparte na sztucznej inteligencji w swoich zaufanych markach (w tym Autotrader, OLX, Otomoto, Property24 i innych), OLX pomaga ludziom sprzedawać i kupować samochody, znajdować mieszkania, zdobywać pracę, kupować i sprzedawać artykuły gospodarstwa domowego i wiele więcej. OLX Group to segment ogłoszeniowy firmy Prosus, globalnej spółki technologicznej stojącej za wiodącymi markami e-commerce w Ameryce Łacińskiej, Europie i Indiach. Aby uzyskać więcej informacji o OLX, odwiedź www.olxgroup.com.
[1] OLX działa w Polsce, Rumunii, Bułgarii, Portugalii, Francji, RPA oraz w Ukrainie.
[2] Wskaźniki wzrostu w nawiasach podano w walucie lokalnej, z wyłączeniem wpływu przejęć i zbyć (M&A), o ile nie zaznaczono inaczej.
[3] Transakcja zamknięta 17 listopada 2025 r.
[4] OLX podpisał umowę sprzedaży aktywów w Uzbekistanie 4 sierpnia 2025 r., w Kazachstanie 21 października 2025 r. oraz Fixly 29 października 2025 r. Firma sfinalizowała sprzedaż Kiwi Finance 1 sierpnia 2025 r.
Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20251124078502/pl/.
Źródło: OLX Group
KONTAKT:
Ana Garcia
e-mail: media@olx.com
Źródło informacji: Business Wire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
| Data publikacji | 24.11.2025, 13:35 |
| Źródło informacji | Business Wire |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |