Newsletter

OLX Group z rekordową rentownością. Marża na poziomie 49% oraz solidny wzrost przychodów o 22%

24.11.2025, 13:35aktualizacja: 24.11.2025, 13:39

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

AMSTERDAM--(BUSINESS WIRE)-- OLX Group („OLX”), globalny lider w dziedzinie internetowych ogłoszeń drobnych, z blisko 60 milionami codziennych ogłoszeń na siedmiu rynkach [1] oraz spółka zależna Prosus, ogłosił solidne wyniki finansowe za pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku fiskalnego (do 30 września 2025 roku).

- Przychody wzrosły o 22% (17%) [2] rok do roku do 473 milionów USD, z 389 milionów USD w pierwszej połowie roku 2025.

- Skorygowana EBITDA wzrosła o 52% (44%) rok do roku do 231 milionów USD, zwiększając marże o 10 punktów procentowych do 49%.

- Skorygowany EBIT wzrósł o 59% (51%) w porównaniu z poprzednim okresem, osiągając 205 milionów USD.

„Jestem bardzo dumny, że nasza strategia przynosi wymierne rezultaty. Dzięki skupieniu się na kluczowych kategoriach oraz szybkiemu wdrażaniu własnych rozwiązań AI w całym biznesie, które koncentrują się na wspieraniu biznesu naszych klientów, zaledwie rok po zmianie w pozycjonowaniu naszej firmy, widzimy ogromny postęp - mówi Christian Gisy, CEO OLX Group. - Wciąż pozostajemy zaangażowani w organiczne napędzanie wzrostu, jednak przejęcie wiodącej francuskiej platformy motoryzacyjnej La Centrale pokazało, że jesteśmy dobrze przygotowani, aby wykorzystać strategiczne możliwości i rozszerzyć nasz zasięg w Europie Zachodniej”.

Postępy w realizacji strategii

Silne wyniki OLX były napędzane wzrostem w kluczowych kategoriach, takich jak motoryzacja, nieruchomości i praca. Dodatkowo, dzięki nowoczesnym rozwiązaniom opartym na sztucznej inteligencji, OLX kontynuował innowacje w swojej ofercie produktowej, polepszając doświadczenia profesjonalnych klientów oraz użytkowników końcowych. W ramach swoich kluczowych kategorii:

- Motoryzacja osiągnęła imponujący wzrost przychodów o 27%, napędzany ulepszoną monetyzacją, innowacyjnymi narzędziami dla dealerów, ulepszonymi rozwiązaniami reklamowymi oraz optymalizacją wyszukiwania, które wygenerowały więcej leadów dla klientów.

- Nieruchomości wykazały silny wzrost, z przychodami zwiększonymi o 26% oraz wzrostami w segmentach B2C i C2C, wspieranymi przez formularze ogłoszeniowe napędzane technologią GenAI, migrację do zunifikowanej aplikacji oraz innowacje cenowe, które poprawiły widoczność ogłoszeń i zaangażowanie użytkowników.

- Praca wykazała odporność, osiągając 12% wzrost przychodów pomimo trudnych warunków rynkowych. Wyniki napędzała zaktualizowana oferta i wzrost monetyzacji, a także rozwiązania oparte na AI, służące dopasowaniu ofert pracy oraz odświeżone funkcje panelu pracodawcy, które zwiększyły wskaźniki retencji.

OLX wzmocnił swoją pozycję w Europie Zachodniej dzięki przejęciu francuskiej platformy motoryzacyjnej La Centrale [3], uzupełniając istniejące portfolio motoryzacyjne firmy na atrakcyjnym i obiecującym rynku. Firma ogłosiła również sprzedaż aktywów niezwiązanych z działalnością podstawową w Uzbekistanie i Kazachstanie, a także polskiej platformy usług Fixly oraz rumuńskiej platformy finansowania nieruchomości Kiwi Finance [4], co wzmacnia jej strategiczną koncentrację na rynkach o wysokim wzroście oraz kluczowych kategoriach.

Stabilny wzrost OLX Polska

OLX posiada ponad 16 milionów miesięcznych użytkowników w Polsce. Jednocześnie, w pierwszej połowie roku fiskalnego, serwis wprowadził innowacje w swoich kluczowych kategoriach.

Praca wprowadziła Panel Pracodawcy Premium oparty na AI, umożliwiający rekruterom szybsze o 40% znajdowanie kandydatów i redukcję czasu pobierania CV o 94%. Marka zwiększyła również swoją obecność na głównych wydarzeniach, takich jak Open'er Festival. Części Samochodowe skupiły się na przyciąganiu nowych użytkowników i budowaniu pozytywnego wizerunku poprzez dwie kampanie marketingowe oraz event dla partnerów biznesowych w Żninie. Platforma odnotowała również silne zainteresowanie w kategorii usług, gdzie 225 tysięcy firm i 14,6 miliona aktywnych użytkowników wygenerowało 1 milion nowych ogłoszeń i 2,1 miliona odpowiedzi. Tymczasem katerogia dóbr użytkowych poprawiła dostępność i zaufanie dzięki rozwiązaniu „kup teraz, zapłać później” PayPo i uwierzytelnianiu dóbr luksusowych przez LegitApp.

OTOMOTO przyspieszyło rozwój rynku poprzez strategiczne zaangażowanie w branży, biorąc udział w głównych wydarzeniach, takich jak Kongres Dealerów (1 000 uczestników) i Kongres Nowej Mobilności (7 500 uczestników), pokazując możliwości transformacji cyfrowej. OTODOM wzmocniło swoją pozycję jako preferowana platforma nieruchomości w Polsce dzięki aplikacji ocenianej na 4.4 i unikalnemu rozwiązaniu reklamowemu Power VAS. Dodatkowo, platforma przeszkoliła ponad 7 000 profesjonalistów branży poprzez webinaria i programy rozwojowe oraz wspierała profesjonalizację rynku dzięki inicjatywom, takim jak Quality Leader PRO i Agent 2.0.

Wiodące w branży innowacje AI

OLX inwestuje 20 milionów USD w tym roku fiskalnym w rozwój możliwości AI, wdrażając ponad 60 rozwiązań AI na swoich platformach, z czego 10 opartych na generatywnej AI zostało wprowadzonych w pierwszej połowie roku. Te inwestycje przynoszą wymierne efekty, wspierając efektywność, automatyzację, poprawę zaufania i bezpieczeństwa oraz dostarczając inteligentne narzędzia użytkownikom i profesjonalnym klientom.

Wśród tych przełomowych rozwiązań, nowa funkcja GenAI OLX automatycznie generuje atrybuty i opisy ogłoszeń dla wszystkich kategorii. Dzięki temu, czas i wysiłek potrzebny na opublikowanie ogłoszenia zmniejszyły się o 35-55% w kategoriach takich jak nieruchomości, elektronika, dom i ogród oraz inne. Jakość ogłoszeń poprawiła się nawet o 37% dzięki wyższej jakości i ilości opisowych atrybutów.

O OLX Group

OLX to globalny lider cyfrowych platform handlowych, budujący rozwiązania ułatwiające handel i obsługujący dziesiątki milionów profesjonalnych sprzedawców i konsumentów w Europie i RPA każdego miesiąca. Wykorzystując skalę działania oraz zaawansowane innowacje oparte na sztucznej inteligencji w swoich zaufanych markach (w tym Autotrader, OLX, Otomoto, Property24 i innych), OLX pomaga ludziom sprzedawać i kupować samochody, znajdować mieszkania, zdobywać pracę, kupować i sprzedawać artykuły gospodarstwa domowego i wiele więcej. OLX Group to segment ogłoszeniowy firmy Prosus, globalnej spółki technologicznej stojącej za wiodącymi markami e-commerce w Ameryce Łacińskiej, Europie i Indiach. Aby uzyskać więcej informacji o OLX, odwiedź www.olxgroup.com.

[1] OLX działa w Polsce, Rumunii, Bułgarii, Portugalii, Francji, RPA oraz w Ukrainie.

[2] Wskaźniki wzrostu w nawiasach podano w walucie lokalnej, z wyłączeniem wpływu przejęć i zbyć (M&A), o ile nie zaznaczono inaczej.

[3] Transakcja zamknięta 17 listopada 2025 r.

[4] OLX podpisał umowę sprzedaży aktywów w Uzbekistanie 4 sierpnia 2025 r., w Kazachstanie 21 października 2025 r. oraz Fixly 29 października 2025 r. Firma sfinalizowała sprzedaż Kiwi Finance 1 sierpnia 2025 r.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20251124078502/pl/

Źródło: OLX Group

KONTAKT:

Ana Garcia

e-mail: media@olx.com 

Źródło informacji: Business Wire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.11.2025, 13:35
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ