Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dyrektywa DAC-7 wprowadza nowe obowiązki raportowania dla platform cyfrowych, w tym konieczność przekazywania informacji o użytkownikach dokonujących transakcji za pośrednictwem tych platform. Celem tych regulacji jest zwiększenie transparentności i zapewnienie uczciwej konkurencji na rynku. Jednakże w wielu publikacjach medialnych temat ten przedstawiany jest w sposób budzący nieuzasadnione obawy wśród naszych użytkowników.
Przepisy DAC7 nakładają na operatora serwisu OLX - Grupę OLX sp. z o.o. obowiązek pozyskiwania dodatkowych danych od aktywnych sprzedawców na platformie OLX i odpowiedniego ich raportowania do Krajowej Administracji Skarbowej. Operator serwisu dostosował platformę oraz zapisy regulaminu do obowiązujących regulacji prawnych. Równocześnie podkreślamy, że bezpieczeństwo danych użytkowników OLX jest naszym priorytetem, dlatego też stosujemy nowoczesne zabezpieczenia, w tym zaawansowane szyfrowanie, służące ich ochronie.
SPRAWDŹ Jakie dane są gromadzone
W przypadku OLX-a przepisy dotyczą osób dokonujących sprzedaży z wykorzystaniem usługi Przesyłki OLX z Pakietem Ochronnym. Raportowaniu podlegają dane użytkowników, którzy z wykorzystaniem Przesyłki OLX dokonali 30 lub więcej transakcji i/lub ich wynagrodzenie ze sprzedaży przekroczyło 2000 euro. Raportowaniu nie podlegają ogłoszeniodawcy dodający ogłoszenia w takich kategoriach, jak Noclegi, Usługi czy Nieruchomości.
Warto jednocześnie zaznaczyć, że przepisy DAC-7 nie wprowadzają dla użytkowników serwisów ogłoszeniowych żadnych nowych podatków.
Fakty i mity dotyczące DAC-7
Mit 1: Handlujesz w sieci? Zapłacisz nowy podatek.
Fakt: DAC7 nie wprowadza żadnych nowych podatków dla użytkowników sprzedających w sieci.
Mit 2: Skarbówka pozna szczegółowe dane o Twoich transakcjach.
Fakt: Raportowane są dane użytkowników, którzy wpadają w próg 30 lub więcej transakcji i/lub, których wynagrodzenie ze sprzedaży przekroczyło 2 tys. euro, a nie rodzaj transakcji, jakich dokonali.
Mit 3: Wystawiasz ogłoszenia w sieci? Fiskus się o tym dowie.
Fakt: Raportowane są transakcje z wykorzystaniem usługi Przesyłki OLX. Samo wystawianie ogłoszeń nie jest wliczane do wartości ani liczby transakcji i tym samym nie jest raportowane.
Mit 4: Wynajem i usługi świadczone osobiście pod lupą fiskusa.
Fakt: Przepisy dotyczą transakcji, nie obejmują listingu ogłoszeń.
Mit 5: Fiskus mnie ściga. Muszę od razu zapłacić podatek.
Fakt: Dyrektywa nie wprowadza dla użytkowników platform ogłoszeniowych żadnych nowych podatków.
Mit 6: Skarbówka zablokuje mi konto bankowe.
Fakt: Nikt nie zablokuje konta bankowego użytkownika. W przypadku niedostarczenia przez niego wymaganych informacji w wymaganym terminie, wypłaty za sprzedaż z Przesyłką OLX zostaną tymczasowo wstrzymane do momentu uzupełnienia danych przez użytkownika.
OLX pragnie podkreślić, że jako firma zawsze dbamy o interesy naszych użytkowników i prowadzimy z nimi transparentną komunikację. Równocześnie ściśle współpracujemy z odpowiednimi organami, aby wdrożenie nowych przepisów przebiegało sprawnie i bez zakłóceń. Naszym priorytetem jest zagwarantowanie pełnego dostępu do rzetelnych informacji, tak, aby wszyscy użytkownicy OLX mieli pełną świadomość nowych obowiązków oraz wsparcie w wymagających tego przypadkach.
Apelujemy do mediów o rzetelne informowanie społeczeństwa na temat dyrektywy DAC-7 oraz o unikanie sensacyjnych nagłówków, które mogą prowadzić do dezinformacji i niepotrzebnych obaw. Wierzymy, że odpowiedzialne podejście do tego tematu przyczyni się do lepszego zrozumienia nowych regulacji oraz pomoże naszym użytkownikom dostosować się do nich w sposób spokojny i uporządkowany.
SPRAWDŹ Jak działa DAC-7 w ramach OLX?
Źródło informacji: OLX
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 03.07.2024, 09:00 |
Źródło informacji | OLX |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
EKG 2025: AI, cyberbezpieczeństwo, sieć 5G to filary, na których można budować przewagę konkurencyjną PAP
W dobie globalnej rywalizacji technologicznej, kołem zamachowym krajowych gospodarek jest cyfryzacja. Czy Polska jest gotowa, by wykorzystać stwarzane przez nią szanse? Jakie są nasze mocne punkty, a co powinniśmy zmienić? Próbę odpowiedzi na te pytania podjęli eksperci uczestniczący w panelu pt. „Mapa cyfrowa dla Polski”, który odbył się pierwszego dnia XVII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.- 24.04.2025, 17:12
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Czego nie obejmuje polisa na życie?
Planujesz zakup ubezpieczenia na życie? Zapoznaj się dokładnie z warunkami umowy, ponieważ towarzystwa ubezpieczeniowe zastrzegają w nich, czego nie obejmuje taka polisa. W tym artykule przeczytasz, jakie zapisy (tzw. wyłączenia odpowiedzialności) pojawiają się najczęściej.- 24.04.2025, 15:44
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: CUK Ubezpieczenia
-
Image
ZPPP Browary Polskie: piwa bezalkoholowe odpowiadają na potrzeby współczesnych piwoszy PAP
97 proc. Polaków próbowało piw bezalkoholowych, a 62 proc. regularnie sięga po „zerówki”. O tym, że piwo bezalkoholowe jest ważną kategorią rynku piwowarskiego, motorem rozwoju branży i szansą na częściowe zrównoważenie trendu spadkowego piw alkoholowych, mówił Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie (ZPPP Browary Polskie) podczas premiery raportu „>>Zerówki<< zmieniają rynek piwa. Rewolucja 0,0 proc. trwa”.- 24.04.2025, 14:44
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ