Newsletter

Onet najchętniej wybieranym medium online

27.05.2014, 13:31aktualizacja: 27.05.2014, 13:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

onet.pl
onet.pl
Grupa Onet - RASP wg najnowszego badania Megapanel PBI/Gemius, jest niezmiennie najsilniejszym medium online w Polsce.

Onet w marcu był najchętniej wybieranym serwisem w kategorii Informacje, utrzymując przy tym pozycję lidera w większości kategorii tematycznych oraz osiągając rekordową liczbę użytkowników strony głównej. Grupa Onet - RASP notuje kolejny wzrost unikalnych użytkowników mobilnych oraz zasięgu wideo.

Serwisy Grupy Onet - RASP odwiedziło w marcu 15,1 mln użytkowników, co oznacza 70,1% zasięgu oraz przewagę 2,9% względem Grupy WP, która mimo połączenia się z Grupą o2.pl wciąż zajmuje drugą pozycję w rankingu.

"Gratuluje wszystkim naszym zespołom osiągnięcia po raz kolejny znakomitych wyników! Niezmiennie zajmujemy pozycję lidera rynku polskich mediów online, co zawdzięczamy wysokiej jakości treści, sile najlepszych marek, jakie mamy w portfolio oraz wspaniałej grupie ludzi, którzy tworzą naszą firmę - podkreśla Robert Bednarski, prezes Grupy Onet.pl. - Tak jak ostatnio komentowałem, nie ścigamy się na zasięgi, bo jak wiemy sam zasięg to nie wszystko, potrzebna jest silna marka, dopracowany produkt i dobry zespół - nie wystarczy połączenie dwóch bytów i próba nazwania ich jednym. Wyniki badania jednoznacznie potwierdzają, że użytkownicy najbardziej doceniają Onet i najchętniej wybierają nasze serwisy. Jesteśmy im bardzo wdzięczni za zaufanie jakim niezmiennie nas obdarzają przez ostatnich kilkanaście lat. Zrozumienie potrzeb użytkowników oraz konsekwentna realizacja strategii jak widać procentuje" - dodaje.

Sama domena Onet.pl zyskała w marcu 2,2% użytkowników w porównaniu do wyników lutowych i 9,4% względem marca ubiegłego roku. Strona główna Onet.pl odnotowuje również rekordowy wynik - w marcu odwiedziło ją 9,4 miliona polskich internautów co oznacza wzrost w stosunku do lutego o 4,7% i uzyskanie przewagi nad stroną główną wp.pl do ponad 1 miliona użytkowników.

Strona główna Onet.pl jest także zwycięzcą rankingu pod względem dokonywanych odsłon. Jej użytkownicy łącznie dokonali ich w marcu 2014 roku 647 milionów, o 165 milionów więcej od użytkowników strony głównej wp.pl.

"W marcu Grupa Onet - RASP utrzymała pozycję lidera wśród kategorii tematycznych: Biznes, Nowe Technologie, Turystyka, Kultura i Rozrywka (tuż po Youtube) i była najchętniej wybieranym medium online w kategorii Informacje, potwierdzając swoją pozycję w rankingu serwisów informacyjnych. Onet to najświeższe newsy i rzetelne źródło wiadomości. To właśnie u Nas użytkownicy szukają aktualnych i potwierdzonych newsów z Polski i całego świata - podkreśla Marzena Suchan, Redaktor Naczelna Serwisów Informacyjnych w Grupie Onet.pl. - Cieszy nas, że udało nam się osiągnąć rewelacyjną pozycję w segmencie Informacji, a także utrzymać silne zainteresowanie internautów. Stawiamy w dalszym ciągu na rozwój jakościowego dziennikarstwa, które jest doceniane przez użytkowników" - dodaje. 

Informacje i Publicystyka

Nazwa

 

Użytkownicy (real users)

 

Odsłony krajowe ogółem

 

Zasięg

 

Grupa Onet - RASP - Informacje i publicystyka

 

8 447 687

 

394 229 021

 

39,18%

 

Grupa Polskapresse - Media Regionalne - Informacje i publicystyka

 

7 304 357

 

173 324 751

 

33,88%

 

Grupa Wirtualna Polska - Informacje i publicystyka

 

7 176 237

 

265 458 325

 

33,28% 

 

Biznes, Prawo, Finanse

Nazwa

 

Użytkownicy (real users)

 

Odsłony krajowe ogółem

 

Zasięg

 

Grupa Onet - RASP - Biznes, finanse, prawo

 

4 872 756

 

86 182 490

 

22,60%

 

Grupa Wirtualna Polska - Biznes, finanse, prawo

 

4 106 342

 

61 935 846

 

19,05%

 

Grupa Money.pl - Biznes, finanse, prawo

 

3 725 443

 

35 184 674

 

17,28%

 

Kultura i Rozrywka

Nazwa

 

Użytkownicy (real users)

 

Odsłony krajowe ogółem

 

Zasięg

 

youtube.com

 

15 502 467

 

-

 

71,90%

 

Grupa Onet - RASP - Kultura i rozrywka

 

8 484 718

 

190 979 541

 

39,35%

 

Grupa Wirtualna Polska - Kultura i rozrywka

 

7 905 276

 

364 502 708

 

36,67%

 

Sport

Nazwa

 

Użytkownicy (real users)

 

Odsłony krajowe ogółem

 

Zasięg

 

Grupa Onet - RASP - Sport

 

5 333 302

 

202 510 546

 

24,74%

 

Grupa Wirtualna Polska - Sport

 

4 617 417

 

135 525 765

 

21,42%

 

Grupa Gazeta.pl - Sport

 

2 390 307

 

75 666 429

 

11,09%

 

Turystyka

Nazwa

 

Użytkownicy (real users)

 

Odsłony krajowe ogółem

 

Zasięg

 

Grupa Onet - RASP - Turystyka

 

2 271 253

 

30 997 234

 

10,53%

 

Grupa Wirtualna Polska - Turystyka

 

1 850 497

 

26 132 638

 

8,58%

 

rozklad-pkp.pl

 

1 540 680

 

28 305 921

 

7,15%

 

Nowe Technologie

Nazwa

 

Użytkownicy (real users)

 

Odsłony krajowe ogółem

 

Zasięg

 

Grupa Onet - RASP - Nowe technologie

 

 6 240 036   

 

 55 040 899   

 

28,94%

 

dobreprogramy.pl

 

 4 221 347   

 

 21 256 418   

 

19,58%

 

Grupa Wirtualna Polska - Nowe technologie

 

 3 037 534   

 

 21 232 158   

 

14,09%

 

Grupa Onet - RASP odnotowała w marcu rekordowe wyniki w liczbie cookies mobilnych - 8,3 mln, podczas gdy najbliższy konkurent Grupa WP, mimo połączenia z Grupą o2.pl, osiągnął wynik słabszy o 400 tys. Użytkownicy urządzeń mobilnych spędzili na stronach Grupy Onet - RASP 7,4 mln godzin.

Marzec to kolejny pomyślny miesiąc dla wyników w kategorii wideo - 45,6 mln odtworzeń oraz rekordowy pod względem zasięgu wideo - 4,7 mln użytkowników, dzięki czemu umacnia Grupę Onet - RASP na pozycji lidera.

Onet jest także liderem pod względem liczby użytkowników w krótkich kategoriach streamowych wideo: Informacje (i wszystkich jej podkategoriach - w tym Biznesie), Rozrywka, Sport, Film, Styl życia.

Dane z wyników badania Megapanel PBI/Gemius, marzec 2014 r.; marzec 2013r. - marzec 2014r.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 27.05.2014, 13:31
Źródło informacji onet.pl
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ