Newsletter

To oni zwyciężyli - Złote Spinacze 2025

10.12.2025, 12:00aktualizacja: 10.12.2025, 12:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Związek Firm Public Relations (1)
Związek Firm Public Relations (1)
Emocje sięgały zenitu, gdy wręczający wyjmowali z kopert kartki z tytułami zwycięskich projektów. 23. edycja konkursu Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Film Public Relations, była wyjątkowa. Jury przyznało łącznie 97 nagród - 20 Złotych, 42 Srebrne oraz 35 Brązowych Spinaczy. Dodatkowo w konkursie przyznano trzy nagrody specjalne: Gwiazda PR, Kryształowy Spinacz, Tytanowy Spinacz oraz nagrodę specjalną redakcji Rzeczpospolitej oraz portalu rp.pl.

Uroczysta gala zgromadziła ponad 450 osób i odbyła się 8 grudnia br. w Hotelu Hilton w Warszawie. Prowadził ją Szymon Majewski, dziennikarz i prezenter, znany ze swojego poczucia humoru. Wręczono statuetki spinaczy w 35 kategoriach konkursowych, w tym w 20 kategoriach głównych, 12 kategoriach sektorowych oraz 3 kategoriach specjalnych. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało 145-osobowe jury, obradujące w ośmiu grupach jurorskich, którego przewodniczącą była Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji oraz rzeczniczka prasowa, Nationale-Nederlanden.

Oprócz nagród przyznawanych w kategoriach konkursowych przez jury, uczestnicy wydarzenia poznali także laureatów nagród specjalnych. Gwiazda PR - wyróżnienie za szczególne osiągnięcia dla branży public relations, zostało przyznane Stowarzyszeniu Demagog. Po raz drugi w historii Złotych Spinaczy przyznano także Kryształowy Spinacz - nagrodę dla firmy, która przeprowadziła przetarg na usługi PR zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi promowanymi w ramach kampanii ZFPR - „Partnerski PRzetarg”. Wyróżnienie otrzymała firma Provident Polska.

Na podstawie rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała Agencja K+ Group. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Agencja 24/7Communication, trzecia zaś była Agencja MSL.

Po raz kolejny została przyznana także nagroda redakcji rp.pl, którą wręczył Cezary Szymanek, zastępca redaktora naczelnego dziennika „Rzeczpospolita” oraz redaktora naczelnego Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet”, przedstawicielom Stowarzyszenia WIOSNA oraz Agencji Reklamowej Hand Made za projekt: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024.

Lista wszystkich nagrodzonych w konkursie Złote Spinacze 2025:

Kategorie główne:

1. PR korporacyjny

SREBRNY SPINACZ: 10 lat BLIKNĘŁO/ Clear Communication Group, BLIK

SREBRNY SPINACZ: Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska

SREBRNY SPINACZ: Work Sport Balance w Decathlon/ GetHero, Decathlon Polska

2. PR produktu

BRĄZOWY SPINACZ: Zestaw edukacyjny ORBIUM - mobilne laboratorium z tabletem/ Centrum Nauki Kopernik, Samsung Electronics, dfusion communication

BRĄZOWY SPINACZ: „Przesmyk” - polski thriller szpiegowski globalnym hitem/ TVN Warner Bros. Discovery

SREBRNY SPINACZ: Kampania PR IKEA „Hej, pobudka! Czas na sen dobry”/ Garden of Words Group, IKEA Retail

ZŁOTY SPINACZ: Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl

3. Issue management i komunikacja kryzysowa

BRĄZOWY SPINACZ: Zarządzanie kryzysem, walka z dezinformacją - Agaris Polska / Agencja 3PR Consulting

SREBRNY SPINACZ: Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek

ZŁOTY SPINACZ: Szybko, wszyscy razem - walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

4. Advocacy i Public Affairs

SREBRNY SPINACZ: Razem dla nerek - życie bez dializ/ PRCN

SREBRNY SPINACZ: „Start w dorosłość”: drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw

SREBRNY SPINACZ: Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja Polot

5. Kampania społeczna

BRĄZOWY SPINACZ: „Koszmarna kolejka” szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw

SREBRNY SPINACZ: Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

ZŁOTY SPINACZ: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa

6. PR pro bono

BRĄZOWY SPINACZ: Woda opadła, psy zostały - kampania pomocowa dla schronisk/ MSL

SREBRNY SPINACZ: Powitalnik 2.0 - przewodnik dla rodziców po diagnozie dziecka/ Admind Branding & Communications

ZŁOTY SPINACZ: Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna

BRĄZOWY SPINACZ: Fabryki różnorodności Mondelez - kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska

SREBRNY SPINACZ: RóżniMY - Biedronka aktywizuje osoby z niepełnosprawnością/ Biedronka

SREBRNY SPINACZ: długodystansZDROWI - sposób na lojalność/ Nationale-Nederlanden

8. Event komercyjny

BRĄZOWY SPINACZ: Betclic - FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic

SREBRNY SPINACZ: Hands Up Confidence - festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice

SREBRNY SPINACZ: Jak pracować, by nie żałować? - impro z rocketjobs.pl/ portal pracy rocketjobs.pl

9. Event społeczny

BRĄZOWY SPINACZ: Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

SREBRNY SPINACZ: Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka/ Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Screen Network

ZŁOTY SPINACZ: Akcja RELacja HejTY Reaguj!/ Agencja eventowa TT Age

10. Launch produktu, usługi lub firmy

BRĄZOWY SPINACZ: City Combo - Odkrywcy Miasta/ 38Content Communication, Balcia

SREBRNY SPINACZ: Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud

SREBRNY SPINACZ: Fabryka Czekolady E. Wedel - muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine

11. ESG, Sustainability i CSR Communications

BRĄZOWY SPINACZ: Kompetencje AI dla każdego w Polsce - kampania Microsoft/ dfusion communication, Microsoft

SREBRNY SPINACZ: Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 - agencja marketingowa

ZŁOTY SPINACZ: Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP

12. PR miejsca, miasta lub regionu

BRĄZOWY SPINACZ: Fabryka Czekolady E. Wedel - muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine

BRĄZOWY SPINACZ: D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego

SREBRNY SPINACZ: Kierunek GZM - największy w Polsce festiwal mikrowypraw/ Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

SREBRNY SPINACZ: Ryga: city break, który zmienia perspektywę/ Weber Shandwick, Riga Investment and Tourism Agency (LIVE RIGA)

13. Social media

SREBRNY SPINACZ: Admin Komputronik. Więcej niż Admin./ Brand Kolektyw, Komputronik

SREBRNY SPINACZ: Kopalnia Soli „Wieliczka” - od tradycji do trendów/ So Bright

SREBRNY SPINACZ: Jak opowiedzieć zwycięstwo: Kubica x Le Mans x ORLEN/ ORLEN

14. Business-to-Business PR

BRĄZOWY SPINACZ: Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom

SREBRNY SPINACZ: 88% firm ofiarą cyberataku. ESET edukuje pracowników/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT, PowerGam

SREBRNY SPINACZ: BEPS 2.0 - Panie, ale przecież ja płacę podatki. Otóż nie!/ EY Polska

15. Komunikacja z rynkiem kapitałowym

BRĄZOWY SPINACZ: Kampania informacyjna oferty publicznej (IPO) Grupy Żabka/ M+G, Grupa Żabka

SREBRNY SPINACZ: IPO Diagnostyki. Biznes z misją wchodzi na giełdę/ InnerValue

16. Media relations

BRĄZOWY SPINACZ: OLX i monday comms: drugie życie elektroniki/ monday comms, Grupa OLX

BRĄZOWY SPINACZ: Cepelia z nowym gospodarzem - Empik wraca na Marszałkowską/ Walk PR, Empik

ZŁOTY SPINACZ: Strażak na szlaku. 5 lat ratowania życia./ M&CC, Fundacja DKMS

17. Employer Branding

BRĄZOWY SPINACZ: „Czujesz ten vibe?”: rekrutacja do TRIBE Krakow Old Town/ 38Content Communication, TRIBE Krakow Old Town, Accor Services Poland

SREBRNY SPINACZ: Cooking with DANONE | Przepis na udaną karierę!/ Grupa spółek DANONE

ZŁOTY SPINACZ: Przyjaźń od kuchni/ 24/7Communication, McDonald's Polska, DDB Warszawa, Dentsu Creative, OMD

18. Content marketing - branded content

SREBRNY SPINACZ: Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl

SREBRNY SPINACZ: Szczęśliwi metrów nie liczą - dobrostan zaczyna się w domu/ Linkleaders, Otodom, Cut The Mustard

ZŁOTY SPINACZ: Lloret de Mar - premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce/ MSL, Electronic Arts

19. Custom Publishing

BRĄZOWY SPINACZ: W pracy czuję bardziej. Pierwsza neurokampania o karierze/ Linkleaders, Pracuj.pl, Fundacja Mamy Podobnie

SREBRNY SPINACZ: Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD

ZŁOTY SPINACZ: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa

20. Walka z dezinformacją

SREBRNY SPINACZ: Wyjdź z neta, idź do weta/ Garden of Words, Royal Canin, IQ Marketing

Kategorie sektorowe:

21. Technologia, IT, telekomunikacja

BRĄZOWY SPINACZ: Lloret de Mar - premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce / MSL, Electronic Arts

SREBRNY SPINACZ: Cyberatak na firmę zawsze trafia w człowieka. ESET edukuje/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT

ZŁOTY SPINACZ: Od niszy do mainstreamu - cyberbezpieczeństwo OT/ 24/7Communication, EY Polska

22. Finanse

BRĄZOWY SPINACZ: W UNIQA jesteśmy razem/ UNIQA, Be About | Hybrid Agency

BRĄZOWY SPINACZ: N!Asystent - Pierwszy AI Asystent Bankowy w Polsce/ Nest Bank, Burson

ZŁOTY SPINACZ: Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud

23. Uroda, higiena i wellness

BRĄZOWY SPINACZ: Album Piękna / Dove x Rossmann/ Yellowcups, Dove Polska Unilever, Rossmann, Mindshare, That One Agency

SREBRNY SPINACZ: Hands Up Confidence - festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice

24. Moda i styl życia

BRĄZOWY SPINACZ: Łódź spełnia obietnice. 50 lat Ziemi Obiecanej/ 38Content Communication, Manufaktura

SREBRNY SPINACZ: Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP

25. Sektor spożywczy

BRĄZOWY SPINACZ: Fabryka Czekolady E. Wedel - muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine

SREBRNY SPINACZ: Daj im szansę!/ 24/7Communication, Lotte Wedel

ZŁOTY SPINACZ: Fabryki różnorodności Mondelez - kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska

26. Kultura i media

BRĄZOWY SPINACZ: D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego

BRĄZOWY SPINACZ: 4. sezon „Emily w Paryżu” - „efekt Netflixa” w Krakowie/ K+ Group, Netflix Polska, Behind the Brand, Altavia Kamikaze + K2

BRĄZOWY SPINACZ: Nauka biznesu po polsku z serialem EDUKACJA XD/ CANAL+

27. Medycyna i zdrowie

BRĄZOWY SPINACZ: Rozlicz ból/ MSL, Fundacja K.I.D.S.

SREBRNY SPINACZ: Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja POLOT

ZŁOTY SPINACZ: Rany pod kontrolą - walka o lepsze życie pacjentów z ranami!/ PRCN

28. Sport, turystyka i rekreacja

BRĄZOWY SPINACZ: Wszyscy Do Wioseł 2024/ Fundacja Legii

BRĄZOWY SPINACZ: „Urlopowy Kompas Polaków. Wakacje 2025”/ Q&A Comms

SREBRNY SPINACZ: Betclic - FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic

29. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

BRĄZOWY SPINACZ: Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD

BRĄZOWY SPINACZ: Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom

ZŁOTY SPINACZ: Kampania PR IKEA „Hej, pobudka! Czas na sen dobry”/ Garden of Words Group, IKEA Retail

30. Przemysł i infrastruktura

BRĄZOWY SPINACZ: Olejomaty - piąty wymiar recyklingu/ Good One PR, EMKA

BRĄZOWY SPINACZ: Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska

SREBRNY SPINACZ: Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 - agencja marketingowa

31. Motoryzacja i transport

BRĄZOWY SPINACZ: Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek

SREBRNY SPINACZ: Szybko, wszyscy razem - walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

ZŁOTY SPINACZ: Airbus partnerem nowego etapu rozwoju floty PLL LOT/ Polskie Linie Lotnicze LOT

32. NGO i sektor publiczny

SREBRNY SPINACZ: Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

SREBRNY SPINACZ: „Koszmarna kolejka” szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw

SREBRNY SPINACZ: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa

ZŁOTY SPINACZ: Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

Kategorie specjalne:

33. Kreatywność

ZŁOTY SPINACZ: Wrzuć do kosza i te okazy!/ Lasy Państwowe

34. Efektywność

ZŁOTY SPINACZ: „Start w dorosłość”: drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw

35. Research&Insight

ZŁOTY SPINACZ: Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 - agencja marketingowa

Nagrody specjalne:

Gwiazda PR: Stowarzyszenie Demagog

Kryształowy Spinacz: Provident Polska

Tytanowy Spinacz:

1 miejsce: K+ Group

2 miejsce: 24/7 Communication

3 miejsce: MSL

Nagroda Redakcji rp.pl: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa

Organizator konkursu i wydarzenia: ZFPR

Partner merytoryczny: SKP Ślusarek, Kubiak, Pieczyk

Partnerzy strategiczni: PKP Intercity, Ringier Axel Springer Polska, TVN Warner Bros. Discovery, Orlen

Partnerzy kategorii konkursowych:

Sport, turystyka i rekreacja - PKP Intercity;

ESG, Sustainability i CSR communications - Ringier Axel Springer Polska;

Content marketing - branded content - TVN Warner Bros. Discovery oraz Studio XR;

PR pro bono - ORLEN SA;

Medycyna i zdrowie - Haleon;

Kampania społeczna - PRCN;

Research&Insight - Instytut Monitorowania Mediów;

Media Relations - Puls Biznesu;

Event komercyjny - Pro4Media.

Patroni medialni: Rzeczpospolita, rp.pl, Onet, Forbes, Forbes Women, Puls Biznesu, PAP Media Room, Press, Wirtualne Media, PRoto, Media Marketing Polska.

Partnerzy: Instytut Monitorowania Mediów, Postmotive Studio, Conrego, Pro4Media, Sotrender, Diea, Haleon, PRCN.

Oprawa wizualna gali: PostMotive Studio

Multimedia: PRO4Media

Prowadzenie: Szymon Majewski

Związek Firm Public Relations powstał w 2000 jako reprezentacja branży profesjonalnych usług Public Relations w Polsce i zrzesza wiodące agencje PR. Jest członkiem Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO). Cele działalności Związku to m.in.: ochrona praw i interesów zrzeszonych w nim członków, reprezentowanie ich wobec organów państwowych i instytucji, dbałość o najwyższe standardy etyczne i zawodowe w oparciu o Kodeks Dobrych Praktyk, Kodeks Etyki PR oraz karty etyczne ICCO.

Od kilkunastu lat ZFPR jest organizatorem Złotych Spinaczy - największego konkursu w Polsce promującego najlepsze projekty z dziedziny PR, a także konkursu „The Next Gen of PR” skierowanego do PR-owców poniżej 35 roku życia. Związek Firm PR prowadzi również intensywny program szkoleniowy London School of Public Relations.

KONTAKT:

Katarzyna Barańska

menadżer ds. projektów

tel.: +48 531 848 471

e-mail: katarzyna.baranska@zfpr.pl 

Źródło informacji: Związek Firm Public Relations

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 10.12.2025, 12:00
Źródło informacji Związek Firm Public Relations
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ