Newsletter

Oświadczenie Forum Polskiego Handlu w sprawie proponowanego podatku od sieci wielkopowierzchniowych

26.11.2015, 17:09aktualizacja: 26.11.2015, 17:09

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP konferencja 25.11.2015
PAP konferencja 25.11.2015
Forum Polskiego Handlu, związek pracodawców reprezentuje firmy z polskim kapitałem. Jego celem jest zwrócenie uwagi na stan polskich przedsiębiorstw handlowych, na ich pozycję na rynku oraz ich perspektywy rynkowe i przekazanie rządzącym tej wiedzy z prośbą, by ta wiedza była wzięta pod uwagę w procesie tworzenia nowej ustawy dotyczącej podatku, zwanego "podatkiem od hipermarketów".

Dotychczasowe proponowane, a dostępne w Internecie, projekty podatku w prezentowanych wersjach:

- nie ochronią naszym zdaniem krajowych przedsiębiorców,

- uaktywnią ekspansję zagranicznych koncernów w obszarze małych powierzchni sklepowych,

- nie obejmują dużych, silnych zagranicznych korporacji i grup kapitałowych zajmujących się konsolidowaniem małych sklepów,

- skonsumują większość, a w wielu wypadkach całość dochodów małych i średniej wielkości polskich przedsiębiorstw handlowych,

- nie obejmują szybko rosnącej sprzedaży internetowej, realizowanej także w naszym kraju przez międzynarodowe sieci handlowe.

Forum Polskiego Handlu apeluje do Władz RP o przeprowadzenie konsultacji oraz dyskusję nad kształtem proponowanego podatku i uprzejmie prosi autora ustawy pana ministra Henryka Kowalczyka, aby przedstawiciele naszego Forum w takiej dyskusji mogli wziąć udział.

Forum Polskiego Handlu postuluje:

1) podatek tak, ale bez odniesienia do powierzchni sklepów,

2) podatek tak, ale przy zróżnicowanej podstawie opodatkowania - jako podatek progresywny, uzależniony od generowanego obrotu przez dany podmiot handlowy,

3) podatek tak, ale obejmujący wszystkie podmioty prowadzące handel detaliczny, zarówno tradycyjny jak i internetowy, bez możliwości obchodzenia podatku.

Celem tej inicjatywy jest budowanie pozytywnego wizerunku polskiego handlu w oczach klientów, pracowników, oraz władz samorządowych i państwowych. Chcemy promować polski handel, polskich producentów i rolników, a także budować świadomość polskich klientów, pozostawiając i inwestując wypracowany kapitał w Polsce.

W najbliższych dniach na ręce pani premier Beaty Szydło skierujemy list, w którym zawrzemy nasze stanowisko oraz wskażemy propozycję rozwiązań, które mamy nadzieję zostaną uwzględnione przez rządzących.

Agata, Arhelan, AT, Eko, MarcPol, Mediaexpert, Piotr i Paweł, Piotruś Pan, POLOmarket, PSB, Sieć Sklepów Topaz, Stokrotka.

KONTAKT:

Izabela Trojanowska

tel. kom. +48 690 383 630

e-mail: izabela.trojanowska@futurama.ci

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 26.11.2015, 17:09
Źródło informacji Forum Polskiego Handlu
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ