Newsletter

Otwarcie centralnego magazynu ORLEN Oil wzmocni pozycję konkurencyjną spółki

26.11.2019, 18:15aktualizacja: 26.11.2019, 18:15

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/S. Leszczyński (1)
PAP/S. Leszczyński (1)
W Trzebini został otwarty nowy, centralny magazyn spółki ORLEN Oil, którego oddanie do użytku znacząco ograniczy koszty logistyczne firmy i zapewni 50 nowych miejsc pracy w regionie. - Ta inwestycja to jest jeden z elementów naszej strategii, naszej wizji na przyszłość - powiedział Daniel Obajtek, prezes Zarządu PKN ORLEN, podczas uroczystości otwarcia obiektu.

Nowy magazyn centralny ORLEN Oil, o powierzchni 6 tys. m2 i pojemności 12 000 miejsc paletowych, został zbudowany w ciągu zaledwie 1,5 roku na terenie rafinerii Trzebinia. Spółka ORLEN Oil specjalizuje się m.in. w produkcji i dystrybucji olejów motoryzacyjnych, przemysłowych, smarów i płynów eksploatacyjnych.

„Ta firma to jest największy producent środków smarnych w Polsce, posiada 24 proc. rynku i eksportuje swoje produkty do ponad 50 krajów” – zaznaczył prezes PKN ORLEN. Przypomniał, że jeszcze w 2015 roku ORLEN Oil generował straty finansowe, a logistyka zewnętrzna pochłaniała ogromne wydatki. „Spółka nie była nawet w stanie w pełni obsłużyć ORLENU, na naszych stacjach nie zawsze można było znaleźć jej produkty” – przypomniał.

W opinii prezesa PKN ORLEN siła koncernu „to wartość całej grupy”, składającej się ze spółek zależnych. „W ciągu 2 lat udało się wiele zrobić, by te spółki wzmocnić” – podkreślił i dodał, że zgodnie z tą strategią została podjęta decyzja o „wzmacnianiu ORLEN Oil”. „Uznaliśmy, że ta spółka musi rosnąć w siłę, a do tego konieczne jest ograniczenie kosztów logistyki, gdyż w dzisiejszych czasach to właśnie one zdecydowanie podrażają produkt finalny” – powiedział Daniel Obajtek i wyjaśnił, że temu celowi służyła budowa magazynu centralnego w Trzebini. „Od pomysłu do jego zrealizowania minęło zaledwie 1,5 roku. Od tego czasu firma zaczęła generować zyski” - podsumował.

Uruchomienie obiektu pozwoli zoptymalizować procesy logistyczne i oznacza rezygnację z wykorzystywanych dotychczas magazynów zewnętrznych. W efekcie spółka będzie generować oszczędności w wysokości ok. 9 mln rocznie „to ważne, że zarząd PKN ORLEN preferuje ten model zarządzania, w którym dba się o to, by spółki-córki miały zbilansowane finanse” – powiedział Janusz Fudała, prezes Zarządu ORLEN Oil.

Wyjaśnił, że w poprzednich latach, kiedy w firmie funkcjonował model logistyki zewnętrznej oparty na dwóch magazynach w Sosnowcu i Strykowie, spółka wykazywała negatywny wynik finansowy. „Poszukiwaliśmy dróg optymalizacji kosztowej tak, aby spółkę wyprowadzić na plus. Jednym z elementów tych działań jest budowa własnego magazynu – powiedział Fudała. - Koszt całkowity tej inwestycji to jest kwota ok. 34 mln zł i zakładamy, że nakłady inwestycyjne zwrócą się firmie ORLEN Oil w okresie 4 do 5 lat” - uzupełnił. Podkreślił, że magazyn przeznaczony jest wyłącznie na potrzeby spółki i zgromadzone w nim produkty będą dostarczane do stacji paliw na terenie całej Polski, jak również do sieci sprzedaży - autoryzowanych dystrybutorów i warsztatów motoryzacyjnych.

Poinformował też, że obecnie spółka realizuje kilka kluczowych projektów. Jednym z nich jest projekt inkorporacji jednej ze spółek zależnych - WCD Platinum OIL Wielkopolskie. „Liczymy, że inkorporacja nastąpi w grudniu” – zapowiedział Janusz Fudała.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 26.11.2019, 18:15
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ