Newsletter

VIA Outlets kupiło Factory Outlet Wrocław

27.12.2016, 14:07aktualizacja: 27.12.2016, 14:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Factory Wroclaw
Factory Wroclaw
VIA Outlet stało się właścicielem Factory Wrocław, które kupiło od funduszu IRUS European Retail Property.

Centrum, ulokowane w pobliżu lotniska we Wrocławiu, to jedyna nieruchomość komercyjna o charakterze outletowym w Polsce południowo-zachodniej, posiadająca tak szeroką ofertę. Obiekt będący przedmiotem transakcji to 15 800 m kw. powierzchni handlowej z 87 sklepami i salonami, między innymi takich marek jak Adidas, Guess, Marc O'Polo, Nike, Tommy Hilfiger. Factory Wrocław jest odwiedzane rocznie przez ponad 2,8 miliona klientów, zaś średnia sprzedaż to około 3300 euro na metr kwadratowy.

Nowy właściciel największego outletu na Dolnym Śląsku to spółka joint venture utworzona przez brytyjską firmę REIT Hammerson plc, holenderski fundusz emerytalny zarządzający aktywami APG, europejskiego zarządcę inwestycyjnego nieruchomościami handlowymi Meyer Bergman i Value Retail - specjalistę od zarządzania centrami typu outlet. Te cztery podmioty założyły fundusz VIA Outlets, by wspólnie skorzystać z silnego rozwoju w europejskim sektorze obiektów handlowych typu outlet.

Zakup wrocławskiego Factory to jednak nie pierwsza tego typu transakcja w Europie. Od 2014 roku spółka joint venture nabyła już następujące nieruchomości: Batavia Stad Amsterdam Fashion Outlet (Holandia), Fashion Arena Praga (Czechy), Hede Gothenburg Fashion Outlet (Szwecja), Freeport Lisbon Fashion Outlet (Portugalia), Landquart Fashion Outlet (Szwajcaria), Festival Park Outlets (Hiszpania) i Sevilla The Style Outlets (Hiszpania).

Polska inwestycja VIA Outlet uzupełnia zasięg i dodaje prestiżu europejskiemu portfolio firmy. VIA Outlets jest dzisiaj właścicielem ośmiu nieruchomości w siedmiu krajach europejskich. Ich łączna powierzchnia najmu to niemal 168 000 metrów kwadratowych, a całkowita liczba sklepów to 760.

Nowy właściciel Factory Wrocław jest mocno zaangażowany w ścisłą współpracę ze swoimi najemcami, miastem Wrocław i innymi kluczowymi interesariuszami, chcąc zapewnić dalszy rozwój, poszerzenie oferty i wzrost odwiedzalności oraz sprzedaży w centrum w nadchodzących latach.

VIA Outlets rozpoczęło właśnie prace nad planem uatrakcyjnienia centrum poprzez wprowadzenie większej ilości marek premium, rozbudowę udogodnień dla klientów oraz podniesienie jakości obsługi klienta. W ciągu najbliższych kilku miesięcy planowane są także nowe projekty, mające na celu zwiększenie liczby zagranicznych klientów oraz kompleksowy rebranding centrum łącznie ze zmianą nazwy centrum.

Nowy właściciel podkreśla także, że zachowuje aktualny zespół pracowników, który będzie nadal zarządzał obiektem.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 27.12.2016, 14:07
Źródło informacji VIA Outlets
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ