Newsletter

PAGED SA (5/2017) kluczowe elementy Strategii rozwoju holdingu Paged na lata 2017-2021

04.04.2017, 01:58aktualizacja: 04.04.2017, 01:58

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący z plikiem 5/2017

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd Paged S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej: Spółka) informuje, że w dniu 03.04.2017 r. Rada Nadzorcza Spółki pozytywnie zaopiniowała Strategię rozwoju holdingu Paged na lata 2017-2021.

Strategicznym celem Grupy Paged jest wzrost jej wartości dla Akcjonariuszy. Zgodnie z założeniami Strategii ma on zostać osiągnięty poprzez:

- rozwój biznesu podstawowego Grupy, za który Zarząd Spółki uznaje obecnie segment sklejkowy,

- rozwój Europa Systems sp. z o.o., która, wraz z innymi firmami o dużym potencjale wzrostu, które Spółka spodziewa się pozyskać w pięcioletnim horyzoncie czasu, ma stanowić "źródło dynamicznego wzrostu" Grupy,

- działalność inwestycyjną, skoncentrowaną na firmach wpisujących się w profil "źródeł dynamicznego wzrostu", dopuszczającą inwestycje oportunistyczne, o wysokiej stopie zwrotu.

W ocenie Zarządu Spółki jedną z najważniejszych przewag konkurencyjnych Grupy Paged jest know-how w budowaniu wartości spółek - poprzez aktywny udział w kreowaniu wzrostowych strategii i wsparcia w ich skutecznej realizacji, szczególnie w obszarach:

- rozwoju mocy produkcyjnych,

- sprzedaży w segmencie B2B oraz zarządzania dystrybucją,

- optymalizacji operacyjnej,

- ekspansji międzynarodowej,

- wyszukiwania i realizacji szans rozwojowych poprzez transakcje M&A.

Strategicznym celem dla "biznesu podstawowego" jest ok. 5% średnioroczny wzrost przychodów w horyzoncie pięcioletnim (przy założeniu utrzymania dotychczasowej rentowności).

Inicjatywy strategiczne dla segmentu sklejkowego, stanowiącego dzisiaj biznes podstawowy to:

- umacnianie pozycji na rynkach zagranicznych,

- utrzymanie pozycji lidera na polskim rynku,

- potencjalne zwiększenie mocy produkcyjnych,

- wzrost utylizacji mocy produkcyjnych,

- szukanie dodatkowych źródeł surowca,

- zwiększenie udziału sklejki o wysokiej wartości dodanej w strukturze produkcji,

- budowanie kompetencji B+R.

Natomiast strategicznym celem dla "źródeł dynamicznego wzrostu" Grupy jest ok. 15% średnioroczny wzrost przychodów w horyzoncie pięcioletnim (przy założeniu utrzymania dotychczasowej rentowności biznesu). W przypadku Europa Systems ma zostać osiągnięty poprzez:

- rozwijanie portfela produktowego,

- wzmocnienie sił sprzedażowych,

- rozwijanie kompetencji "smart engineering",

- budowanie zespołu badan i rozwoju,

-modularyzacja produktów,

- optymalizacja produkcji,

- usprawnianie procesów,

- ulepszenie procesów zakupowych.

W odniesieniu do segmentu meblowego, Strategia rozwoju Grupy Paged w krótkim terminie zakłada kontynuację procesu odbudowy wartości segmentu poprzez realizację planu naprawczego. W dłuższym okresie dokonując analizy potencjalnych kierunków rozwoju oraz przeglądu opcji strategicznych dla segmentu.

Podsumowanie najważniejszych informacji nt. Strategii holdingu Paged na lata 2017-2021 stanowi załącznik do niniejszego raportu.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.04.2017, 01:58
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii