Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Pfleiderer Group S.A. (dalej "Spółka") niniejszym informuje, że w dniu 20 września 2017 podjął uchwałę w przedmiocie przyjęcia dokumentu "Strategia Grupy Pfleiderer" (w języku angielskim: Pfleiderer Group Strategy) przedstawiającego strategię grupy kapitałowej Spółki (dalej "Grupa"), która ma zostać zrealizowana do 2021 r. (dalej: "Strategia"). Rada Nadzorcza Spółki zatwierdziła Strategię również w dniu 20 września 2017 roku.
Strategia skoncentrowana jest na następujących kluczowych filarach: (i) intensyfikacja działań w zakresie sprzedaży i marketingu w zakresie produktów z wartością dodaną, (ii) poprawa efektywności operacyjnej, (iii) kapitał ludzki, (iv) optymalizacja struktury kosztów oraz (v) konkurencyjne podejście do zarządzania. Realizacja Strategii w tych obszarach ma przełożyć się na stabilny wzrost wartości Grupy dla jej akcjonariuszy.
Strategia zakłada osiągniecie do 2021 r. następujących celów:
• przychody ze sprzedaży za rok zakończony 31 grudnia 2021 r. na poziomie ok. 1,2 mld euro;
• EBITDA za rok zakończony 31 grudnia 2021 r. na poziomie ok. 200 mln euro;
• marża EBITDA za rok zakończony 31 grudnia 2021 r. co najmniej na poziomie 16%;
• nakłady inwestycyjne wynoszące średniorocznie 70 mln euro (uwzględniając 20 mln euro rocznie nakładów odtworzeniowych);
• utrzymanie wskaźnika dźwigni finansowej netto na poziomie pomiędzy 1,5 i 2,0;
• wskaźnik kapitału własnego powyżej 30%;
• wypłata dywidendy w wysokości do 70% zysku netto (polityka dywidendowa nie została zmieniona).
Strategia zakłada osiągnięcie następujących celów operacyjnych w odniesieniu do wszystkich linii CPL, MDF i standardowych płyt wiórowych:
• do 2018 r. wzrost efektywnego czasu pracy urządzeń o 4% w stosunku do 2015 r.;
• do 2019 r. wzrost produktywności o 5% w stosunku do 2015 r.
Strategia zakłada również między innymi wdrożenie planu rozwoju Pfleiderer Silekol sp. z o.o. (spółka pośrednio zależna od Spółki) o wartości ok. 12,4 mln euro nakładów inwestycyjnych. Wdrożenie ma na celu zwiększenie EBITDA o 6,4 mln euro rocznie.
Powyższe dane finansowe zostały zaprezentowane w ujęciu skonsolidowanym, tj. odnoszą się do wyników i sytuacji finansowej Grupy.
Strategia oparta jest o założenia makroekonomiczne, rynkowe i finansowe obejmujące między innymi założenia dotyczące PKB (wzrost PKB na właściwych rynkach) oraz wzrostu w sektorze budownictwa (zarówno mieszkaniowego i niemieszkaniowego). Wszelkie informacje dotyczące przyszłych okresów zostały oszacowane na podstawie przyjętych założeń i mogą różnić się od rzeczywistych wartości podawanych przez Spółkę w raportach lub sprawozdaniach. Strategia nie uwzględnia żadnych zmian co do przyjętych założeń makroekonomicznym, rynkowych oraz finansowych, a także następstw zdarzeń jednorazowych lub zmian w regulacjach oraz następstw potencjalnych nabyć lub zbyć.
Spółka informuje, że założenia oraz cele przedstawione w Strategii oraz niniejszym raporcie nie stanowią prognoz zysków lub wyników.
Definicje:
EBITDA: zysk z działalności operacyjnej + amortyzacja;
Marża EBITDA: EBITDA / przychody ze sprzedaży;
Wskaźnik kapitału własnego: kapitał własny ogółem / sumy aktywów;
Dźwignia finansowa netto: zadłużenie finansowe netto / EBITDA;
Zadłużenie finansowe netto: suma kredytów i pożyczek - środki pieniężne i inne aktywa pieniężne.
***
Raport sporządzono na podstawie przepisów art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz. U. UE L 173/1 z dnia 12 czerwca 2014 r.).
20.09.2017
godz.: 8:40
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.09.2017, 10:43 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |