Newsletter

PFR: blisko 6 mld zł subwencji otrzymały firmy z Tarczy PFR 2.0

18.02.2021, 17:17aktualizacja: 18.02.2021, 17:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo


								Paweł Borys
Paweł Borys
Blisko 6 mld zł subwencji otrzymały firmy z Tarczy PFR 2.0 - poinformował w czwartek na Twitterze Polski Fundusz Rozwoju.

Jak wyliczył Fundusz, do ok. 40 tys. przedsiębiorstw, zatrudniających 261 tys. osób, trafiło prawie 6 mld zł.

"Do 28 lutego można składać wnioski o subwencje w ramach "Tarcza Finansowa PFR 2.0. Do tej pory wsparcie otrzymało m.in.: 5531 firm z woj. mazowieckiego, 4525 z małopolskiego, 4278 ze śląskiego, 3430 z wielkopolskiego i 2748 z dolnośląskiego" - czytamy.

Tarcza PFR 2.0 ma umożliwić mikro, małym i średnim firmom, poszkodowanym przez pandemię, uzyskanie subwencji, które będą mogły być w 100-proc. umarzane. Wartość pomocy to 13 mld zł: 6,5 mld zł dla mikrofirm i kolejne 6,5 mld zł dla spółek zatrudniających od 10 do 249 pracowników.

Subwencja finansowa PFR będzie miała charakter bezzwrotny po spełnieniu przez przedsiębiorcę określonych warunków. W przypadku mikrofirm spadek obrotów to minimum 30 proc. w okresie kwiecień-grudzień lub w IV kwartale 2020 r. w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r. Kwota subwencji będzie zależeć od wielkości spadku przychodów: 18 tys. zł na zatrudnionego przy spadku przychodów o 30-60 proc., 36 tys. zł na zatrudnionego przy spadku przychodów powyżej 60 proc. Maksymalna kwota finansowania dla mikrofirm to 324 tys. zł. Będzie możliwość umorzenia do 100 proc. w zależności od utrzymania zatrudnienia w 2021 r. (PAP)

autorka: Ewa Wesołowska

ewes/ mmu/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 18.02.2021, 17:17
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ